Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 12 jul 2025 00:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Jeg så lige et program på dr2 om traditionel medicin i zambia hvor der masser af healere der kunne hjælpe folk med alverdens problemer som fx uheld, kærlighed og sågar økonomi..
Disse healere blev i zambia anset for at være ægte og selv uddannede læger brugte healerne...
Men det jeg vil sige er at jeg syntes det er ekstremt sørgeligt at denne praksis af naturmedicinering og åndehalløj er gået fuldstændig tabt i vesten, vi brændte vores hekse som jeg faktisk tror vidste en masse ting vi idag godt kunne bruge, og vi har smadret al 'native-american' kultur som jeg tror har været enorm rig på dette punkt!!
Jeg syntes også det er for nederen at medicalindustrien undergraver healeres integritet for at sælge deres egne produkter som sikkert ikke er nær så effektive som nogle af healernes metoder kunne være...

Hvad er din holdning?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
så os det program og tvivler lidt på hvor meget godt der er i deres hekseri og healing og synes det virkede meget som om de arbejder med mørke kræfter :( selvom de dog sagde de arbejde for kærlighed. tror man skal passe meget på at lade sig heale af en af dem

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ZlazkeFrø skrev:
Jeg så lige et program på dr2 om traditionel medicin i zambia hvor der masser af healere der kunne hjælpe folk med alverdens problemer som fx uheld, kærlighed og sågar økonomi..
Disse healere blev i zambia anset for at være ægte og selv uddannede læger brugte healerne...
Men det jeg vil sige er at jeg syntes det er ekstremt sørgeligt at denne praksis af naturmedicinering og åndehalløj er gået fuldstændig tabt i vesten, vi brændte vores hekse som jeg faktisk tror vidste en masse ting vi idag godt kunne bruge, og vi har smadret al 'native-american' kultur som jeg tror har været enorm rig på dette punkt!!
Jeg syntes også det er for nederen at medicalindustrien undergraver healeres integritet for at sælge deres egne produkter som sikkert ikke er nær så effektive som nogle af healernes metoder kunne være...

Hvad er din holdning?

Jeg er seriøst splittet på spørgsmålet. På den ene side set mener jeg, at den vestlige kultur ofte er utrolig mangelfuld overfor det menneskelige aspekt i mange ting. Jeg tænker sådan lidt i "Patch Adam" stilen, eller bare så simple ting som at det ville hjælpe hvis den praktiserende læge en gang imellem tog en time ud af kalenderen og sad med patienten og diskuterede tingene igennem og fik en snak om medicinen og mulige bivirkninger.

På den anden side set hører man tit nogen tårevædede hippier flæbe over "ældgammel kinesisk medicin". Mens de fucking kinesere er ved at slå hver eneste tiger på planeten ihjel, fordi nogen har vedtaget at skide PLACEBO forbedrer nogens sexliv.

Vi har også nogen sære "healere" her i vort eget samfund, der har de særeste påstand om at kunne kurere kræft og alskens sygdom - mens de får overbevist folk om, at de skal afbryde deres normale og ofte livsvigtige behandling på hospitalet.

Desuden hedder de vel bare Tine Bryld og "Life Coaches" for tiden?

Titel:
Medlem

Det handler jo bare om at tro nok på at nogle kan "heale"

Jeg så et program på NGC, hvor en skuespiller udgav sig for at være en "healer" og han kurerede en ung pige som var besat af en demon.
Bagefter fortalte han at han var skuespiller og viste dem hvordan han havde fuppet dem med forskellige triks (som at knipse en røgsky).

Pigen blev altså kureret fra sin "demon", fordi hun troede nok på at han var en healer.

Det kaldes psykologi og det har jo intet med mørke krafter at gøre.

Det minder mig om det der latterlige program på Zulu, "Åndernes Magt".
Hvor er folk dog naive. <UH! radion tændte af sig selv :shock: > Lol, lol og atter lol.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det kan du have ret i noget af vejen, men jeg er nu af den overbevisning at nogle af disse mennesker ved noget om nogle planters egenskaber som er gået i arv fra deres forfædre...
Og det er ikke bare hokus pokus som du beskriver, hvis du mener at alle healere 'snyder' folk så har jeg ondt af dig!

Men så igen, nogle af disse metoder kan meget vel være 'snyd' men hvis du kan snyde et menneske til at tro at han/hun får det godt af din praksis så virker det jo efter hensigten og så er de penge man gir jo givet godt ud!

Det er på samme måde at psykiatere snyder folk til at tro at de fejler en bestemt ting og de så ordinerer medicin til dem som folk 'føler' de får det bedre af den...

Ved ik helt om det giver mening... Er total høj på the lige nu :D !!!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Shazam skrev:
Det handler jo bare om at tro nok på at nogle kan "heale"

Jeg så et program på NGC, hvor en skuespiller udgav sig for at være en "healer" og han kurerede en ung pige som var besat af en demon.
Bagefter fortalte han at han var skuespiller og viste dem hvordan han havde fuppet dem med forskellige triks (som at knipse en røgsky).

Pigen blev altså kureret fra sin "demon", fordi hun troede nok på at han var en healer.

Det minder mig om det der latterlige program på Zulu, "Åndernes Magt".
Hvor er folk dog naive. <UH! radion tændte af sig selv :shock: > Lol, lol og atter lol.

tror du ikke på der findes mørke krafter?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ZlazkeFrø skrev:
Men så igen, nogle af disse metoder kan meget vel være 'snyd' men hvis du kan snyde et menneske til at tro at han/hun får det godt af din praksis så virker det jo efter hensigten og så er de penge man gir jo givet godt ud!

Placebo kurerer ikke kræft, men spørger du personen kan det meget vel være at vedkommende i en periode vil påstå, at "han har fået det bedre". Indtil han dør, naturligvis.

På samme måde er det ingen garanti, at din nyligt indkøbte hudcreme rent faktisk fjerner rynker og fine linier, bare for "flere kvinder mener at have set en forbedring". :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Eller at kræftmedicinen virker, selvom læger siger det virker - patienten kradser jo af?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ved nærmere eftertanke så har du ret... Jeg tar det i mig igen :!:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

simpzon skrev:
Eller at kræftmedicinen virker, selvom læger siger det virker - patienten kradser jo af?

Det er vist lidt for simpel en udlægning.

Titel:
Medlem

tribe79 skrev:

Øh nej... så naiv er jeg ikke. Tror du da på mørke kræfter? :twisted:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Malkavian skrev:
simpzon skrev:

Det er vist lidt for simpel en udlægning.

Jeg mener bare, at der er forskel på hvad der virker - naturmedicin virker ikke altid, og kemimedicin virker heller ikke altid. Det er IMO ret (lige!) snævertsynet at afvise nogen af delene.

Titel:
Dedikeret medlem

tribe79 skrev:

Svarer, selv om spørgsmålet ikke var til mig:
Nej, jeg tror ikke på mørke kræfter - jeg er ikke religiøs og tror i det hele taget ikke på, der findes ondskab som andet end et kristenmoralsk begreb til bortforklaring af ubehagelige menneskers handlingsgrundlag.

Dog er jeg ikke i tvivl om, at meget viden er gået tabt ved heksebrændingerne. Heksekunst var som oftest blot en viden om planternes forskellige egenskaber, og kvinder blev jo nærmest brændt på bålet, hvis de bare vidste, at brændenælder kunne bruges til suppe!
Heksebrændingen var et udslag af kristendommens monoteistiske bavl og dermed dens medfølgende frygt for folk, som vidste mere end præsterne samt datidens fornedrende kvindesyn, så jeg tvivler stærkt på, der skulle særlig meget flirt med "de mørke kræfter" til, før man blev nakket.

I øvrigt er det jo ikke sikkert, at den tabte viden ikke er fundet igen - der findes jo trods alt mange mennesker med meget forstand på naturlægemidler og den slags.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Shazam skrev:

Du kunne ikke være længere fra sandheden. Jeg forsikrer dig for at de mørkeste kræfter du overhovedet kan forestille dig lever dybt i det menneskelige sind. Kræfter eller følelser der omhandler nedbrydning, aggression og manipulation af andre ville en dualist (som fx. en kristen eller hvid magiker) beskrive som mørke kræfter og bevidst rituel/metodisk opkultivering af disse følelser ville dualisten typisk beskrive som "sort magi". Meget pudsigt vil en ateist ofte tage afstand fra den religiøs-etiske inddeling i godt og ondt og i stedet antage en utilitaristisk-rationel anskuelse af fænomenerne. Derved er det klart at der ikke er ændret meget på virkelighedsanskuelsen som sådan; verden er stadig sort/hvid, ateisten anvender bare andre prædikater.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Halifaxxx skrev:
Shazam skrev:

Du kunne ikke være længere fra sandheden. Jeg forsikrer dig for at de mørkeste kræfter du overhovedet kan forestille dig lever dybt i det menneskelige sind. Kræfter eller følelser der omhandler nedbrydning, aggression og manipulation af andre ville en dualist (som fx. en kristen eller hvid magiker) beskrive som mørke kræfter og bevidst rituel/metodisk opkultivering af disse følelser ville dualisten typisk beskrive som "sort magi".

er helt enig

thebo Jeg mener at det er meget naivt ikke at tro på mørke krafter findes for det gør de og det er tit som halifax beskriver folks had følesler som de så bygger videre på og på den måde får lagt en masse dårlig energi i og det er bla det jeg mener er mørke krafter eller kan blive til sort magi.Det samme kan man vende om og ligge en masse gode energier i kærlighed og rare følesler og det bliver til gode krafter vil jeg mene eller hvis man vil hvid magi

kærlig hilsen tribe

Titel:
Medlem

Okay, så der findes mørke kræfter i form af mennesker med et ondt sind.

Det kan jeg godt gå med til. Men den måde de bruger den på, er stadig psykologi (evnen til at manipulere andres sind).

Men jeg skulle nok ha skrevet, at der ikke findes "overnaturlige" mørke kræfter.... Som forbandelse og besværgelser.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

tror nu også at der findes forbandelser men ikke noget jeg 1000% sikker på

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Tribe79@>>
Hold nu op med at snakke om de sorte kræfter som noget, der ikke bør være her i verden!

For helvede! Verden består af opbyggende og nedbrydende kræfter! Ellers ville verden slet ikke hænge sammen. Hvor var livet henne, hvis der ikke var død? Hvor var glæden henne hvis der ikke fantes sorg?
Når foråret kommer, jubler vi over de spirende grønne blade, og vi forelsker os og stråler af lys. Når efteråret intræder, falder bladende af træerne og opløses i den sorte muld, og vi fyldes af sorg over at sige farvel til den lyse tid, men velkommer samtidig den mørke tid der bringer os til meditation, kontakt til det oprindelige (vores egen kilde som ligger på den anden side af livet: døden) opløsning af egoet, som giver næring til det nye (fugl phønix), der vil genopstå til vintersolhverv (som kristendommen meget belejeligt lagde Jesus fødselsdag på).

Prøv dog at lære lidt om andre religioner end kristendommen, så vil du opdage, at der er mange der bygger på en fuldendt verden af opbyggende og nedbrydende kræfter, f.eks. hinduisme, budisme, thaoisme, Asetro, samt mange andre "småreligioner" der hører diverse stammefolk til.

Jeg tror ikke på det onde. At skyde skylden for sine handlinger over på et "ondt væsen" er ansvarsforflygtigelse!!
Og hvad er had? Er det ikke bare den sårede kærligheds afmagt? Som vokser sig stor og hæslig, når man ikke vil kendes ved den?

Næ du, tag du dine "onde" dæmoner i hånden, og knus og græd med dem, så vil du opdage at de bare er dine egne afviste smertefulde følelser, som du ikke kunne bære at se i øjnene.

Gud og Satan er den samme.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

tribe79 skrev:
tror nu også at der findes forbandelser men ikke noget jeg 1000% sikker på

IMO rofl. Forbandelser er sgu kun for potter fans. HAHA!

Du har selvfølgelig ret til at tro på forbandelser. Jeg kan jo ikke styre din fantasi. :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Fanny skrev:
Tribe79@>>
Hold nu op med at snakke om de sorte kræfter som noget, der ikke bør være her i verden!

For helvede! Verden består af opbyggende og nedbrydende kræfter! Ellers ville verden slet ikke hænge sammen. Hvor var livet henne, hvis der ikke var død? Hvor var glæden henne hvis der ikke fantes sorg?
Når foråret kommer, jubler vi over de spirende grønne blade, og vi forelsker os og stråler af lys. Når efteråret intræder, falder bladende af træerne og opløses i den sorte muld, og vi fyldes af sorg over at sige farvel til den lyse tid, men velkommer samtidig den mørke tid der bringer os til meditation, kontakt til det oprindelige (vores egen kilde som ligger på den anden side af livet: døden) opløsning af egoet, som giver næring til det nye (fugl phønix), der vil genopstå til vintersolhverv (som kristendommen meget belejeligt lagde Jesus fødselsdag på).

Prøv dog at lære lidt om andre religioner end kristendommen, så vil du opdage, at der er mange der bygger på en fuldendt verden af opbyggende og nedbrydende kræfter, f.eks. hinduisme, budisme, thaoisme, Asetro, samt mange andre "småreligioner" der hører diverse stammefolk til.

Jeg tror ikke på det onde. At skyde skylden for sine handlinger over på et "ondt væsen" er ansvarsforflygtigelse!!
Og hvad er had? Er det ikke bare den sårede kærligheds afmagt? Som vokser sig stor og hæslig, når man ikke vil kendes ved den?

Næ du, tag du dine "onde" dæmoner i hånden, og knus og græd med dem, så vil du opdage at de bare er dine egne afviste smertefulde følelser, som du ikke kunne bære at se i øjnene.

Gud og Satan er den samme.

Hilsen Fanny

Hvor har du dog fået den ide fra at jeg ikke mener det mørke eller om du vil sorte krafter burde være i verden ?

jeg helt enig der skal være både godt og ondt som du siger så vi bla kan mærke forskellen.Jeg udtaler mig slet ik ud fra noget kristent synspunkt men ville ikke lade mig heale af hvem som helst det helt sikkert

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]