Fanny skrev:
Tribe79@>>
Hold nu op med at snakke om de sorte kræfter som noget, der ikke bør være her i verden!
For helvede! Verden består af opbyggende og nedbrydende kræfter! Ellers ville verden slet ikke hænge sammen. Hvor var livet henne, hvis der ikke var død? Hvor var glæden henne hvis der ikke fantes sorg?
Når foråret kommer, jubler vi over de spirende grønne blade, og vi forelsker os og stråler af lys. Når efteråret intræder, falder bladende af træerne og opløses i den sorte muld, og vi fyldes af sorg over at sige farvel til den lyse tid, men velkommer samtidig den mørke tid der bringer os til meditation, kontakt til det oprindelige (vores egen kilde som ligger på den anden side af livet: døden) opløsning af egoet, som giver næring til det nye (fugl phønix), der vil genopstå til vintersolhverv (som kristendommen meget belejeligt lagde Jesus fødselsdag på).
Prøv dog at lære lidt om andre religioner end kristendommen, så vil du opdage, at der er mange der bygger på en fuldendt verden af opbyggende og nedbrydende kræfter, f.eks. hinduisme, budisme, thaoisme, Asetro, samt mange andre "småreligioner" der hører diverse stammefolk til.
Jeg tror ikke på det onde. At skyde skylden for sine handlinger over på et "ondt væsen" er ansvarsforflygtigelse!!
Og hvad er had? Er det ikke bare den sårede kærligheds afmagt? Som vokser sig stor og hæslig, når man ikke vil kendes ved den?
Næ du, tag du dine "onde" dæmoner i hånden, og knus og græd med dem, så vil du opdage at de bare er dine egne afviste smertefulde følelser, som du ikke kunne bære at se i øjnene.
Gud og Satan er den samme.
Hilsen Fanny
Hvor har du dog fået den ide fra at jeg ikke mener det mørke eller om du vil sorte krafter burde være i verden ?
jeg helt enig der skal være både godt og ondt som du siger så vi bla kan mærke forskellen.Jeg udtaler mig slet ik ud fra noget kristent synspunkt men ville ikke lade mig heale af hvem som helst det helt sikkert