Jeg har efter 2 års regelmæssigt forbrug kun oplevet to "badtrips".
Det første var sidste sommer i en park, hvor mig og forskellige venner stadig tager hen for at tage på eventyr.
Vi var 3 gutter der røg igennem; skunk, pot og hash i samme joints og jeg havde det egentlig tilpas. En god koger, men pludselig kunne jeg godt mærke at det var noget sværere at inhalere. Som om min krop sagde "Arrr, så er det vist godt for nu", og jeg kunne da også mærke at mit hoved var godt stegt, men jeg røg alligevel videre (hvilket jeg tror er den største fejltagelse hvis man gerne vil undgå at få det dårligt).
Jeg fik det vildt dårligt, nærmest som om min hjerne var ved at eksplodere. Så jeg gjorde hvad jeg syntes var klogest: Jeg faldt i søvn på et skateboard, mens der kom flere og flere folk som mine venner ville have jeg skulle hilse på. Jeg havde allerede mødt de fleste, så jeg blev bare liggende og sagde noget i retningen af "HEY, jeg tager bare lige en lur".
Den anden gang var fornyligt. Jeg har holdt en pause med min bedste ven efter et dagligt forbrug i over et halvt år, hvilket efterhånden pressede meget på både pengepungen og på tolerancen.
Jeg var så på tur med nogle andre venner nede ved havnen, hvor vi også fik røget nogle middelstore joints med noget udmærket hash. Jeg havde nærmest glemt at jeg havde holdt pause. Det føltes så naturligt at tage lange, store sug og holde dem inde i et stykke tid, lige indtil jeg kunne mærke at der altså var et eller andet galt. Det føltes som om mine bevægelser var spejlvendte. Så når jeg ville tage fat i jointen med min højre hånd, føltes det som om jeg løftede min venstre. Da kunne jeg godt mærke at jeg liiiige skulle ned og sidde på en bænk. Min krop blev ved med at sige "Åh nej. Nu dør du. Du ved godt du dør ikke?", men min fornuft sagde "Skal bare lige sidde lidt og prøve at nyde det, så går det over", og det endte selvfølgelig med at fornuften sejrede

Jeg har en ven som ikke ryger så tit, men som føler hans bukser brænder, lige så snart han bliver høj. Derudover har jeg også en ven som jeg startede med at ryge med, som blev ved med at nævne at han altid følte at han havde uldsokker på, og at uldsokkerne blev større og større jo mere høj han var.
Det er sgu underligt hvad det kan gøre ved én, men jeg tror også det mystikken der tiltrækker mange

Det gælder bare om at kunne kontrollere det og kunne lytte til sin egen fornuft