Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Budder?
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
Ja så har jeg lavet en tråd om budder da jeg først lige er ved at få øjnene op for det halløj nu til spørgsmålene

hvordan ligger prislejet ca på budder og i hvilken renhedsgrad?

er det endnu begyndt at blive forhandlet på gadeplan?

hvad er jeres erfaringer med det?

forslag til ting og ryge det på?

hvordan ser doserne ud på det?

Titel: Re: Budder?
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

sekstoi skrev:

Det er gode spørgsmål.

Jeg kunne i hvert fald godt tænke mig at høre, om folk havde lavet nogle sammenlignelige tests af skidtet. Folk siger godt nok, at budder's high skulle være meget klar, men jeg ved også, at hvis man leder efter "klar" så bliver rusen simpelthen også mere klar alene pga. denne "aktive placebo".

Jeg mener en rimelig test ville være at ryge budder, hash lavet af pot og hash lavet af skunk/indica.

Personligt kan jeg ikke lade være med at være lidt skeptisk, især når jeg tænker på at noget af mit hjemmerystede hash fra sidste års potplanter giver en fin og lækker rus ved bare 0,05-0,06 gram (og en decidet ond rus ved 0,12 gram). Shit, hvis budder er SÅ potent (97%), så skal en svagryger som jeg dosere 0,01-0,02 gram. Det er sgutte meget (og lige på grænsen af hvad min vægt formår)!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
sekstoi skrev:
Ja så har jeg lavet en tråd om budder da jeg først lige er ved at få øjnene op for det halløj nu til spørgsmålene

1. Prislejet? Tror ikke det er noget der er til salg rundt omkring. Ny "teknologi"

2. Nej

3. Har læst om det

4. Joint, bong, tjubang, melon, tjubong, jordhooka, kniv, spand, etc.

5. De ser vel ud som klumpen, bare mindre? :)

Wiki om Budder
http://en.wikipedia.org/wiki/Budder

Tråd
http://www.community.dcfonline.dk/index ... c&t=10388&

Artikel
http://cannabisculture.com/articles/3589.html

Opskrift
http://www.unleashthegreen.com/communit ... 215-2.html

Få fat i en sæk pot og lav noget selv :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Svar på sekstoi spørgsmål

Det kommer selvfølgelig an på hvor man køber det. Men det eneste sted jeg kender de har det koster det 460 kr for 1 gram og 420 kr ved 3 gram osv.

Nej med 99% garanti sælges det ikke i dk nogle steder. Måske på nogle få coffeeshops i amsterdam, men ellers er det noget som primært bliver lavet i canada, da ham som oprindeligt opfandt det bor derovre.

Har røget det det nu 4 gange. og er fuldstændig vild med det. Rusen er meget hen af GHB, det er ihvertfald ikke thc jeg tænker på når jeg skal beskrive rusen. Meget narkotisk rus. sådan vil jeg nok helst sige det.

Der er kun 2 måder imo. En varm kniv, lig den ønskede mængde på og sug. eller lav en meget lille joint. 0.10gram god skunk, tag budderen ca. 0.02-3 gram og sæt det på et stykke skunk efter skunken er mixet ud og kom det i jointen. men sørg for at den her lille klump ligger ca.halvejs nede eller længere nede fordi efter du har røget den her klump så kan du absolut intet smage af den skunk du har kommet i.

Doserne ser ca. sådan her ud.

0.02-3 gram < 10 min upcoming, 1.5-2 timers plateau,1 times downcomming. Rusen er meget behagelig, du er ret alert og glad. Ingen psycheliske effekter, bare stimulans. Skulle ifølge det sted jeg købte det svare til 1-2 almindelige joints, det er selvfølgelig et meget vidt begreb. Men jeg havde ihvertfald ikke behov for at ryge noget resten af aftenen.

alt over den dosis vil give et ubehagelig rus imo. Alt for meget stimulans.

Men jeg fik 1 gram hjem, det var dog ikke købt til mig. Det kan være at ham som har købt det kan fortælle os en del mere om det efter et par uger. Jeg har kun lige fået til 5 gange. dvs. ca. 0.10.

Svar på Malkavian spørgsmål

Jeg kunne i hvert fald godt tænke mig at høre, om folk havde lavet nogle sammenlignelige tests af skidtet. Folk siger godt nok, at budder's high skulle være meget klar, men jeg ved også, at hvis man leder efter "klar" så bliver rusen simpelthen også mere klar alene pga. denne "aktive placebo".

Det bliver nok lidt svært. Kender kun 1 foruden mig som har prøvet det og han kommer kun til at prøve det her imorgen. dvs 21 december. Men det kan jo godt være andre har prøvet det på en tur til amsterdam eller lign.
IF u search u will find. Første gang jeg prøvede det havde jeg intet læst om hvordan det virkede og jeg havde lavet en lille joint med 0.15 gram indica skunk i og efter jeg havde røget den og sat mig ned i sofaen kunne jeg godt mærke at det klart var sativa up og jeg ingen bekymringer havde af nogen slags,ingen noia eller lign. Men igen det kommer an på sorten det er lavet af.

Jeg mener en rimelig test ville være at ryge budder, hash lavet af pot og hash lavet af skunk/indica.

Helt sikkert god ide. Hjemmelavet hash lavet af de to ting kan have næsten samme effekt. Bare en lidt mere uren skævert end budderet syntes jeg og så skal man også bruge lidt mere.

Personligt kan jeg ikke lade være med at være lidt skeptisk, især når jeg tænker på at noget af mit hjemmerystede hash fra sidste års potplanter giver en fin og lækker rus ved bare 0,05-0,06 gram (og en decidet ond rus ved 0,12 gram). Shit, hvis budder er SÅ potent (97%), så skal en svagryger som jeg dosere 0,01-0,02 gram. Det er sgutte meget (og lige på grænsen af hvad min vægt formår)!

vil mere der ikke er så meget forskel på god hjemmlavet hash og det her. borset fra følelsen af hvor ren rusen er. Lidt på samme måde som nogen siger med alkohol at det er en uren rus ift GHb. Samme måde vil jeg sammenligne budder med den gode kvalie hash du snakker om. Og JA det er et problem med opvejningen af 2 grunde.

1: du skal have en fandes god vægt. 0.02 kan lige så godt være 0.029 istedet for 0.020 på min vægt og de fleste som almindelige mennesker har råd til.

2: Budder har samme konsitens og klæbrighed for tjære. Hvis du tar en tændstik og tar 0.03 op på den så vil du tabe 20% af det fordi det til dels sidder fast på tændstikken eller hvad du nu bruger og fordi det sidder fast på det stykke plast eller papir du bruger til at likke på vægten så den ikke bliver svinet til. Måden at gøre det på er at lave være med at veje på op når man får det hjem. Der hvor jeg køber snyder de ikke, og så veje f.eks en mikro plastik pind og stikke den ned i budderet så man lige få det der svarer til den længde der kan sidde på spidsen af en kuglepæn og derefter væge plastik pinden og se hvor meget man har fået.

Håber det kan svar på nogle af spørgsmålene.

Mvh Mikkel

Dedikeret medlem

Xp3rt skrev:

vil jo godt have den ægte budder føelse, faktisk er den som DoYouSpeakWeak beskriver en der lyder rigtigt lækker og tvivler på jeg ville kunne få den virkning ud af en gang pot der er omdannet til budder, skal så også lige først have skaffet noget pot inden det kan lade sig gøre :wink:

DoYouSpeakWeak skrev:
Det kommer selvfølgelig an på hvor man køber det. Men det eneste sted jeg kender de har det koster det 460 kr for 1 gram og 420 kr ved 3 gram osv.

det lyder bestemt ikke galt lyder faktisk ret billigt i mine øre

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
sekstoi skrev:
Xp3rt skrev:

vil jo godt have den ægte budder føelse, faktisk er den som DoYouSpeakWeak beskriver en der lyder rigtigt lækker og tvivler på jeg ville kunne få den virkning ud af en gang pot der er omdannet til budder, skal så også lige først have skaffet noget pot inden det kan lade sig gøre :wink:

Øhhh hvordan tror du det er lavet? Er sikker på at du også får en god virkning hvis du laver det af en god pot

Du kunne jo også bare bruge skunk... Må indrømme jeg troede du selv kunne regne det ud ;)

Dedikeret medlem

Xp3rt skrev:
sekstoi skrev:
Xp3rt skrev:

Øhhh hvordan tror du det er lavet? Er sikker på at du også får en god virkning hvis du laver det af en god pot

Du kunne jo også bare bruge skunk... Må indrømme jeg troede du selv kunne regne det ud ;)

tror du misforstår mig, men det er jo lavet ved hjælp af nol som man varmer op så det bobler og så røre man i det derefter stiller man det mørkt i 24-36 timer og så skulle man have budder. Og jeg mener at jeg nok ikke får en føelse lig den fordi: mit produkt måske ikke bliver så rent som det han har røget og at der er brugt en anden strain til at lave det han har røget af

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
sekstoi skrev:
Xp3rt skrev:
sekstoi skrev:
Xp3rt skrev:

tror du misforstår mig, men det er jo lavet ved hjælp af nol som man varmer op så det bobler og så røre man i det derefter stiller man det mørkt i 24-36 timer og så skulle man have budder. Og jeg mener at jeg nok ikke får en føelse lig den fordi: mit produkt måske ikke bliver så rent som det han har røget og at der er brugt en anden strain til at lave det han har røget af

Budder er ryst eller superpotent skunk, der er oprenset yderligere vha. alkohol. Ryst består jo som bekendt af trichomer, der indeholder ren harpiks foruden andre cellekomponenter. Disse cellekomponenter adskilles fra den cannabinoidholdige harpiks ved alkoholekstraktionen.
Jeg formoder at den helt rene harpiks oprenses yderligere for at komme op på de 99,6% cannabinoider, hvoraf THC udgør ca. 80-90% af dem...resten er overvejende cannabidiol og cannabinol. Cannabidiol skulle efter sigende hæmme THC´s stimulerende virkning. Men jeg kender ikke oprensningen - måske chromatografi?
Der er ikke yderligere oplysninger at hente omkring produktet, da metoden nærmest er "patenteret" af ophavsmanden.

Jeg glæder mig sgu næsten mere til at prøve dette topklasse connoisseur-produkt, end jeg glæder mig til juleaften...næsten :P

Beautyful Budder

Senest rettet af CannaChem 20 dec 2006 20:18, rettet i alt 2 gange.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

CannaChem skrev:

Der er ikke yderligere oplysninger at hente omkring produktet, da metoden nærmest er "patenteret" af ophavsmanden.

Jeg glæder mig sgu næsten mere til at prøve dette topklasse connoisseur-produkt, end jeg glæder mig til juleaften...næsten :P

:D :D Haha Det er jeg glad for at høre. Bare jeg kunne give dig noget af det i julegave. Men du kan jo snakke med ham du ved nok så kan det være han også kommer forbi dit lille hjem med en gavepose.

Er desværre ikke så meget inde i den mere tekniske rense procces som CannaChem og Malkavian er, men det lyder som noget af det rigtige. og siden det ikke rigtigt står nogle steder så må man jo bare gætte lidt.

God ryger tror jeg vist roligt man kan sige.

Mvh Mikkel

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tak for tilliden, men jeg er beklageligvis ikke så kemisk vidende, som jeg gerne ville være. Dog er mit bedste bud på budder stadig, at det er noget med isomerization thc. I grunden er det mærkeligt, at det ikke er mere udbredt, men det skyldes jo nok at det meste hash kan afsættes uanset kvalitet - så hvorfor forske i at ændre THC'en kemisk når det er dyrt, svært og tidskrævende.

Isomering (?) af THC er, såvidt jeg har forstået, noget med at man omdanner en række andre cannabinoider til delta-9-THC. Det gør det alt sammen meget mere psykoaktivt, og så er de sekundære cannabinoider ikke "i vejen" til at modificere delta-9-THC'ens virkning.

Jeg håber da, at evt. popularitet af budder indvarsler ny forskning på området (undergrund eller ikke), for selv om cannabis er en fantastisk urt, så er det næsten svært at forestille sig, at man er kommet til bunds i dens potentiale.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Malkavian skrev:
Isomering (?) af THC er, såvidt jeg har forstået, noget med at man omdanner en række andre cannabinoider til delta-9-THC. Det gør det alt sammen meget mere psykoaktivt, og så er de sekundære cannabinoider ikke "i vejen" til at modificere delta-9-THC'ens virkning.

Jeg håber da, at evt. popularitet af budder indvarsler ny forskning på området (undergrund eller ikke), for selv om cannabis er en fantastisk urt, så er det næsten svært at forestille sig, at man er kommet til bunds i dens potentiale.

Ja det kunne være rigtigt dejligt med noget mere reseach på området og som du siger så må denne urt kunne mere end at bare ryges i ren form som vi gør nu. f.eks bubblehash er også alt for lidt udbredt selvom det er sundere og mere rent end alm hash eller ren skunk. Ærgeligt

Fandt lidt mere om det der isomrize
http://www.totse.com/en/drugs/marijuana/isomrize.html

Mvh Mikkel

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]