Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 03:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Heya folkens.

Første en lille beretning:
I nat havde jeg virkelig svært ved at falde i søvn og endte med ca. 4 timers søvn som desværre var enormt urolig og forstyrret. Idag skulle jeg så til en prøveeksamen og var lidt nervøs osv, da jeg er ret perfektionist når det kommer til sådan noget.

Det faldt mig så ind at prøve at drikke noget kaffe til at blive lidt vågen på, så jeg drak 2 kopper kaffe til morgen. Jeg har aldrig drukket kaffe rigtig, og jeg afskyer smagen helt vildt. Jeg tog en halv liter cola med i skole som supplement til mit koffein boost!
Normalt er jeg mega træt, umotiveret og stenet når jeg ikke har sovet nok, men fuck hvor blev jeg opkvikket. Om det var placebo eller ej ved jeg fandme ikke, men jeg har aldrig oplevet at være helt oppe i skyerne midt i en skoletime. Jeg var virkelig aktiv, hele tiden snaksagelig, opmærksom, glad og hyper. Sad og rystede på benene hele tiden.
Senere "redoserede" jeg med lidt ekstra kaffe, for virkningen holder ikke længe, og fuck hvor bliver man træt når virkningen aftager :-/
Alt denne energi resulterede i en vellykket dag med en tilfredsstillende prøveeksamen, som jeg ellers havde frygtet.

Det kan godt være at det har været lidt placebo, og jeg rent mental bare har kørt mig selv lidt op over det, men den opkvikkende effekt virkede 100% ægte.
Jeg har aldrig rigtig brugt at drikke koffeinholdige drikke udover lidt coca-cola osv., men jeg var sgu ret imponeret over den stimulerende effekt jeg fik fra kaffen.

Mit eneste problem er min mave som er lidt øm overfor hårde sager som kaffe, og efter lidt nærmere research på koffeinholdige produkter, stødte jeg på de her såkaldte Guaranapiller (Indianer-Guarana, ca. 20 mg koffein/pille) inde på Psychedelias lille HR-Wikipedia.

Er der nogen der har erfaringer med disse, eller som kan anbefale andre alternativer? Det er nu meget rart at have til tunge dage hvor det kan være en nødvendighed at man er frisk og frejdig!

PS. Valgte at putte den under Syntetiske Drugs, da koffein jo er en "stimulans".

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Har ingen erfaring med Guarana, men søg for søren da lige lidt selv!

http://www.erowid.org/plants/guarana/guarana.shtml

Vores egen søge maskine gav 19 hits på Guarana, kom nu lidt!!!

Titel:
Junior medlem

bubbles skrev:
Har ingen erfaring med Guarana, men søg for søren da lige lidt selv!

http://www.erowid.org/plants/guarana/guarana.shtml

Vores egen søge maskine gav 19 hits på Guarana, kom nu lidt!!!

Jeg har selv søgt og læst hvad der er derinde, men jeg er interesseret i at høre folks egne erfaringer, klattet ned på dansk skrift og med en smule indlevelse. Ingen af de 19 hits på psychedelia er det jeg leder efter.

Rolig nu :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har gode erfaringer med guarana. Det er en forholdsvis harmløs substans, som fungerer acceptabelt. Så hvis du ikke gider at bælle kaffe og skide i bukserne af multidiarré, så æd et par kapsler med noget guarana og skid i bukserne af multidiarré. - Det er nemmere!

Tjek evt. de 155 hits på Google:Psy.dk.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg drikker ikke rigtig kaffe længere grundet bivirkningerne. Derimod har jeg købt en masse guarana-pulver hjem og har smidt det i urtekapsler. Og jeg kan kun sige at sådan en flok piller er gode at holde sig vågen på. Men så er den heller ikke længere.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kjær skrev:
Og jeg kan kun sige at sådan en flok piller er gode at holde sig vågen på. Men så er den heller ikke længere.

Lige præcis. - Der er jo en grund til at lortet er lovligt...

Titel:
Junior medlem

haha, det er jo også muligt at grunden til at jeg mærkede de positive effekter er at jeg ikke har været rigtigt vågen i et par år :P

Forresten, sad lige og surfede lidt rundt på div. online salgssider.
Fandt
http://www.fitnation.dk/shop/default.asp?SetLng=1&productid=caffein

For mig at se indeholder kapslerne i linket 22% koffein og da kapslerne er på 450 mg, må det svare til 100mg koffein pr. kapsel, hvilket svarer til en normal kop kaffe.
Er der nogen der har et bedre bud til en forhandler prismæssigt eller måske et andet produktmærke?

Titel:
Psychedelia Sponsor

Hvordan er jeres erfaringer med Sida Cordifolia som alternativ til kaffe/guarana? Hvor ligger det styrkemæssigt?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Hey HLX

Jeg har en smule erfaring med guarana, synes også det har en fin virkning. Placebo eller ej, fuck det :lol: . Min helt klare opfattelse er, at du sparer mest på bare at stikke ned i en helsebutik eller ethnoplanet, og købe rent guarana pulver. Så behøves du heller ikke at sluge kapsler, men bare proppe det i væske og drikke lortet.
Synes dog stadig det kan have tendens til at give de samme halvirriterende bivirkninger som kaffe. Rastløshed, svedeture og kvalme. Der er ihvertfald ikke nogen idé i at overdosere!!!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nord Sjælland
MethylOle aka bling bling skrev:
Hey HLX

Jeg har en smule erfaring med guarana, synes også det har en fin virkning. Placebo eller ej, fuck det :lol: . Min helt klare opfattelse er, at du sparer mest på bare at stikke ned i en helsebutik eller ethnoplanet, og købe rent guarana pulver. Så behøves du heller ikke at sluge kapsler, men bare proppe det i væske og drikke lortet.
Synes dog stadig det kan have tendens til at give de samme halvirriterende bivirkninger som kaffe. Rastløshed, svedeture og kvalme. Der er ihvertfald ikke nogen idé i at overdosere!!!

Så drikker du for meget kaffe! :lol:

Det er symptomer af et kaffein overdosis. Prøv at drikke mindre kaffe/guarana. Det kommer an på dit biologiske kemi, måske er du hyper følsom over for kaffein. Man ved aldrig!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

vestyjr skrev:
MethylOle aka bling bling skrev:
Hey HLX

Så drikker du for meget kaffe! :lol:

Det er symptomer af et kaffein overdosis. Prøv at drikke mindre kaffe/guarana. Det kommer an på dit biologiske kemi, måske er du hyper følsom over for kaffein. Man ved aldrig!

Tror egentlig også, at MethylOle hentydede til overdosering?

Titel:
Junior medlem

well, tak for de fine svar. Jeg har så sent som igår bestilt mig nogle guarana kapsler for lige at tjekke det ud. Købte et mindre glas så jeg lige kan se hvad det er, og så evt. overveje pulver istedet. Jeg skal bare "passe på" at jeg ikke bliver koffeinjunkie som resten af min familie :D

Nogen der har erfaring med koffein i forbindelse med alkohol? (en af mine buddies, jeg drikker ikke selv). Alkohol kan jo have en søvndyssende effekt, så vi tænkte på om koffeinen modvirker det, udligner det eller bare har meget lidt effekt?

Titel:
Medlem

Problemet er bare den hurtige aftagelse af effekten. Kaffe aftager langsomt, mens jeg altid føler at guarana aftager fra et øjeblik til det andet. Jeg har købt noget energi-mix i amsterdam der indholder gensing, kolanød og guarana og det virker rigtig godt, men køre jeg en arbejdsdag på det, må jeg reducere hver 3.-4. time og når det så stopper med at virke kan jeg ikke gå mere. Jeg er helt død.

Mvh.
Anarkrig

Titel: Tjoeh
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omkring jylland!
Faktisk har jeg hørt at det skulle være ulovligt at sælge nu...
Jeg kan huske at jeg købte en pakke hvor det var proppet i kapsler.. Så åd jeg fire bare for at teste det lidt, da jeg kiggede bagpå pakken stod der HØJST ÉN OM DAGEN!..
Det medførte hovedpine, utrolig ekstrem hyperhed og tyndskid.. Men lidt sjovt alligevel!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]