Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 04:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Danmark.
Hvor lang tid holder det potensen? Hvis vi nu siger at jeg skal på ferie, og gerne vil lave noget hjemmefra, hvor lang tid holdet det så sig potent?

Og hvordan bør jeg opbevare det over længere perioder?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Tror egentlig ikke det bliver mindre potent, hvis bare du holder det i en termokane eller lign. Men det er dog lidt begrænset hvor langt tid sårn en omgang kakao kan holde sig.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Jeg vil mene det kan holde sig flere måneder. Bare i en pose med det..

Men ja kakaoen bliver nok dårlig efter måneder:)

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg tror som sådan det kan holde sig potent i månedsvis, men kakao er jo baseret på mælk, som har en begrænset holdbarhed. Du kan nok opnå den bedste holdbarhed ved at køle det ned til køleskabstemperatur (eller måske endda fryse det ned) og tage det med i en termokande.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Man skal nok lige være opmærksom på følgende:

Arla skrev:
Der er intet i vejen med at hælde varm mælk på en ren termokande, hvis man drikker den ved tilstrækkelig høj temperatur.

Mælk er meget rig på protein, vitaminer og mineraler, og derfor er det også et udsøgt voksested for bakterier. Selv om mælken er kogt godt igennem, er termokanden ikke steril. Derfor vil der komme bakterier i den varme mælk. Nogle af dem vil overleve varmen, og når temperaturen falder, begynder de på et tidspunkt at formere sig. En lummervarm, drikkeklar mælkeblanding, der har stået længe på termokande, kan derfor blive kilden til et maveonde.

Det er ganske givet, at mælken kan holde sig fin, varm og sund i et eller andet stykke tid, men hvorvidt det er 1 eller 3 timer eller mere, afhænger af dens udgangstemperatur, hvor ren kanden er, og hvor god den er til at holde på varmen. Da man ikke kan stå inde for, hvordan tingene sker ude i de enkelte hjem,er det vigtigt at være helt sikker på, at man ikke siger noget, der kan få ubehagelige følger.

Derfor skriver Forbrugernes hus faktisk sådan her:

"Varm mælk i termokande: Det må frarådes at holde mælk og mælkedrikke fx kakao varm i en termokande. Selvom temperaturen er tilstrækkelig høj, når mælken eller kakaoen hældes på termokanden, vil den hurtigt falde, og dermed nå ned i det temperaturområde, hvor bakterierne formerer sig hurtigst. Den lunkne mælk eller kakao kan i løbet af kort tid, blive en ren bakteriebombe."

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
man kan jo få kakao der skal blandes i vand ?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sway skrev:
man kan jo få kakao der skal blandes i vand ?

Ja, men det begrænser jo ligesom mængden af THC.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Måske kunne du nøjes med at opløse THC i fx smør. Og så medbringe det, og lave kakaoen når den skal indtages.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
hvis du endelig vil opbevare det i køleskabet, så nøjes med at lave hampesmør, og gem til at du skal have noget kakao :) tror det bliver for ulækkert med sådan noget kakao der har været i køleskabet for længe.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Du skal lade være med at lave det i forvejen, hvis du skal på ferie og ha' kakao, kan du vel lave det der, eller bestille en kop kakao på en café eller noget, og så nuldrer nolden ned i!.. min mening!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Hamber aka. Polle pot skrev:
Du skal lade være med at lave det i forvejen, hvis du skal på ferie og ha' kakao, kan du vel lave det der, eller bestille en kop kakao på en café eller noget, og så nuldrer nolden ned i!.. min mening!

Jeg tror han spør´ fordi han gerne vil finde en metode til at have bønne med, uden at skulle have hash på sig. Selvfølgelig ville det være lettere bare at have en klump med.. :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
elmand skrev:
Måske kunne du nøjes med at opløse THC i fx smør. Og så medbringe det, og lave kakaoen når den skal indtages.

Ja - eller tage et lille glas cacao pulver med, hvor du bare har nollet dit shit i.. Så ved du at der er x antal gram i, og så ka du bare drikke løs...

Titel:
Medlem

Tak for alle besvarelserne.

Det hjælper en hel del, men jeg er lidt ny til kakaoen, og har kun lavet det et par gange. Med hensyn til grundlaget for at lave det hjemmefra, er det sådan set ligeså meget fordi at jeg helst ikke vil have at de andre folk jeg bor i hytte med, skal lugte hamp i hele hytten - og derfor ville det være oplagt at se om jeg kan lave det med hjemmefra.

Mht det med at bare smuldre klumpen i noget kakao pulver, eller lave smør hjemmefra, kan i uddybe det?

Titel:
Mælkebaseret ting er som nævnt nok ikke den fedeste ting for langtids opbevaring, ang ham med vandet så skal man holde sin kæft og ikke blande sig i diskutioner når man ikke ved noget som helst om emnet. Så kan det godt være det er i en god mening, men det er ikke lige det psychedelia handler om, men fakta og viden der hjælper andre.

Det jeg gør når jeg skal ha cannabis med mig steder hvor man ikke ønsker at dem man rejser med finder ud af noget. Så laver jeg Bolcher med THC og medbringer dem, det er heler ikke noget de kigger efter i tolden hvis du skal udenlands. (Det snyder ikke en hund)

Der binder jeg THC til smør og blander lidt smør med i bolcherblandingen, det giver en mørekere farve og mere karamel agtig brun. Smag og sprødhed formindskes ikke, men det er en fordel at benytte THC olie frem for hash. Da bolcherne bliver noget grynet og ru når der er hash snuller i dem, men de virker som de skal og folk mistænker intet og så må du bare være nærig med dit slik.

BilledeBilledeBillede

BilledeBillede

BilledeBilledeBillede

Alt hvad du skal bruges sælges i matas og hobbie butikker, det koster et par hunred at komme igang og så skal du lige lave lidt BHO eller nol.

MVH
Piercer

Titel:
Medlem

Tak for svaret Piercer, men det lyder som et lidt sværere projekt.

Kan man ikke bare lave noget cannabis smør, og blande det med kakaomælk som nogle sagde?

Titel:
Nej kakaomælk vil blive sur eller harsk

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Piercer skrev:
Nej kakaomælk vil blive sur eller harsk
tror der menes at medbringe smøren, og tilsætte den til ny kakao hver gang..

Titel:
Medlem

Es correcto.

Er det muligt? Hvis jeg eventuelt holder den kølig?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
tror det ville være bedst at bage en kage/småkager.

ellers lød det som en rigtig god ide med de bolscher!

Har også lavet et emne om hvordan man laver julekonfekt med fed i, som burde kunne holde sig i LANG tid! + Smager mega godt.

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... highlight=

Titel:
Medlem

Tak for alle jeres råd, men vil bare gerne høre om det smør der - ville det være en mulighed?

Eventuelt en lille opskrift på det (har læst smør og hamp i en gryde, men lidt udførlig med opblanding)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]