Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 03:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Phillies
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Jeg har købt mig en phillie i dag og vil gerne vide:

Hvor mange smøger kan der være i, når tobakken er ristet?
Hvor meget hash skal der i?
Hvordan fjerner jeg tobakken i den og putter mit mix i?

Og jeg har fucking søgt på "phillie" og "phillies" og der var ingenting!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg synes ikke du skal bruge hash og tobak i din phillie. Husk at der i cigaren jo er en masse tobak i forvejen. Blunts er bedst med rent pot eller skunk, synes jeg.
Du kan vel prøve at hule den ud med et søm?

Titel:
Medlem

det skal være et ret langt søm.

du kan også skære den op med en skarp kniv (fjern tobakken) og samle den som en joint (konisk) eller som en tynd cigar bagefter så har du egenligt en blunt
der er højest plads til 1/4-1/3 af phillie-tobakken samt skunk/pot

http://www.concept420.com/how_to_roll_a_blunt.htm
http://images.google.dk/images?svnum=10 ... G=S%C3%B8g
hvad betyder blunt:
http://www.answers.com/topic/blunt

www.hampdyrker.dk

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Ca 3 smøger og 2½-3g hash...

Rul den forsigtigt mellen fingrene så du knuser tobakken inden i uden at ødelægge selve cigaren.. Og så pil tobakken ud med en pincet untagen det sidste i bunden og så fyld mixet i den...!!!

God ryger..!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
2-3 smøger og tilsvarende mænge hash eller skunk. eller 50/50

Mulighederne er mange.

Mvh Mikkel

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Jeg har allerede skåret den op, og bladene falder lidt fra hinanden, og det er da fucking nederen.. Gid jeg havde tænkt på dét med pincetten tidligere.. Hvordan får jeg siderne til at klistre sammen når jeg har puttet mixet i? Ville lidt lim fra en limstift skade?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Hvad med et lille stykke jointpapir?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Smid den ud. Sket er Sket.

Man kan kun skære den op hvis man har blade og ikke phillies. Philles er lavet laaangt langt væk og er tøre når de kommer herop. Så pincet er det eneste som virker.

Mvh Mikkel

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Prøv at fugt bladene lidt og se om du kan rede den.. Med lidt finger færdighed kan det lade sig gøre...

Lim er nok ikke den bedste ide :roll: Eventuelt riv den lille strimmel med lim på af af par joint papir og og rul rundt om så du kan holde bladene sammen på den måde... Hvis det ikke virker, så smid den ud og køb en ny..

Titel:
Medlem

Citat:
Prøv at fugt bladene lidt og se om du kan rede den.. Med lidt finger færdighed kan det lade sig gøre...

nårh jo. man skal selvfølgelig også slikke på bladdene når man samler den jo mere spyt jo bedre. phillies er lidt tykke (papiret/bladene) så det tager tid for spyttet at trænge igennem.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Når jeg ryger Philllies=
En god ting at gøre før man går i gang, er at tage en klud og fugte lidt. Og svøbe phillies ind i. Så man bare for en sikkerheds skyld ikke for en phillies der flækker.
så udhuler jeg den, til det formål har jeg købt en god lang pindsæt
(Kan fås i mange headshops, og man kan helt sikkert finde noget lignende andre steder, hvis man bruger fantasien).
Jeg lader lige de sidste fem centimeter af philliesen være uberørt.
Så laver jeg et mix med hash og skunk og en normal ristet smøg+lidt af det velsmagende tobak der var i phillien fra starten.(troldmand :P )
Men mixet kommer helt an på hvor hærdet man er, eller og hvor skæv man vil være :wink: :wink:
Og ja så tænder jeg den bare op, håber det er forståeligt.
I starten splittede jeg den altid op ligesom i Kids(amerikansk ungdomsfil, værd at se) Men det blev noget værre pjak. jeg kan godt lide at den er flot og handsome, som da man købte den. Men smag og behag.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Fugt den med spyt, så er der mindre sandsynlighed for at den går i stykker

Et tip jeg fik engang af en ukendt person, tag et stykke paper og rul omkring. Tape, isolertape, gaffatape eller lign omkring så den bliver støttet. Man kan også bruge en helvedes bunke papers ;)

Tag en pincet og begynd at pille tobakken ud. Min erfaring er at billige cigarer er sværere at tømme, men de er dog billige. Fuck prisen, det er jo ikke indholdet du skal bruge, men hylsteret

Men ellers så giv den noget spyt så den bliver fugtig, så holder den bedre, tag derefter en skarp hobbykniv, og skær op i en lige linje. Tøm den forsigtigt med en finger. Læg dit mix af ren pot, skunk, tobak med hash eller et mix af det hele :smile:
Rul den som du ville rulle en i hånden, brug tommelfingrene til at støtte, og form indholdet til en pølse. Brug tommel- og pegefingre til rulle din blunt wrap omkring. Når den er fin og ensartet som man nu vil have den, giver du den en ordentlig omgang spyt. Nogen cigarer klistrer mere end andre. Spar ikke på spyttet hvis den ikke binder, men ikke for meget. Når der er kommet nok op kan du riste den MEGET forsigtigt over et godt stykke tid indtil spyttet tørrer og din blunt bliver stiv og tør. Du kan også bare ligge den et varmt sted i mørke

Titel:
Medlem

Et trick jeg plejer at bruge er lige at tænde cigaren og ryge et par sug. Så slukker man den igen, det går jo kun ud over tobakken og den bliver samtidig meget løs. Så sætter man et stykke jointpapir rundt om toppen så den ikke bliver ødelagt af pensætten og så er det bare at fiske tobakken ud og hælde mix i. Her er det self en fordel hvis cigaren er tyk så man kan håndtere pensætten ordentligt.

God ryger....

Anarkrig

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Det med pincetten har jeg selv lavet og jeg finder det tåbeligt kontra at rulle et rigtigt blunt. Det kræver bare lidt øvelse.

Slik på din phillie, flæk den, slik mer på den, fyld dit cannabis i den, rul den lukket, slik meget på den, varm den med en lighter (Som om du ristede en smøg) til den holder sammen.

As simple as kicking Dr. Phibes ass.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem
Brugeravatar

OFFTOPIC:Jeg forstår ikke helt hvorfor så mange herinde bruger udtryk som tåbeligt og andre nedgørende ord om andre måder at gøre tingene på end de selv gør. Janteloven køre for fuld drøn herinde, det synes jeg er ærgeligt. Fordi en person måske er ældre og har sin egen erfaring. Er det ikke facit, for nu er vi jo forskellige og vil have tingene forskellige. Hurra for alsigdighed!!
Det er sådan set generelt nogle folk som rakker ned på andre. Nu er det selfølgelig svært og se om der er ironi i ordvalget. Men nu da vi ikke kan se hinandens memik, synes jeg man burde vælge sine konstateringer om andres måder at gøre tingene på med større omhu.

Kan ikke se hvordan det kan konstateres at det er tåbeligt at bruge pincet istedet for oldschool metoden med at split den op.
Jeg er stor tilhænger af at bruge pincet og har og kan også godt bruge den anden metode. Sikkert ikke ligeså godt som dem der bruger den metode altid.
Men jeg har intet belæg for at skrive at det er tåbeligt at bruge oldschool metoden ligeså som Optimus Primus ikke har belæg for at skrive at det er tåbeligt at bruge pincet!!
Hvorfor ikke bare beskrive hvordan du nu synes det er bedst og så lade folk vælge om de synes den ene eller anden metode er tåbelig??Eller om nogle af måderne overhovedet er tåbelige!!Som jeg ikke synes de er!!

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

brake skrev:
Hvorfor ikke bare beskrive hvordan du nu synes det er bedst og så lade folk vælge om de synes den ene eller anden metode er tåbelig??

Fordi sådan gør Optimus Prime bare ikke.

Og fordi jeg finder det tåbeligt at bruge pincet, og bare tømme sit blunt.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

brake skrev:
OFFTOPIC:Jeg forstår ikke helt hvorfor så mange herinde bruger udtryk som tåbeligt og andre nedgørende ord om andre måder at gøre tingene på end de selv gør. Janteloven køre for fuld drøn herinde, det synes jeg er ærgeligt. Fordi en person måske er ældre og har sin egen erfaring. Er det ikke facit, for nu er vi jo forskellige og vil have tingene forskellige. Hurra for alsigdighed!!
Det er sådan set generelt nogle folk som rakker ned på andre. Nu er det selfølgelig svært og se om der er ironi i ordvalget. Men nu da vi ikke kan se hinandens memik, synes jeg man burde vælge sine konstateringer om andres måder at gøre tingene på med større omhu.

Kan ikke se hvordan det kan konstateres at det er tåbeligt at bruge pincet istedet for oldschool metoden med at split den op.
Jeg er stor tilhænger af at bruge pincet og har og kan også godt bruge den anden metode. Sikkert ikke ligeså godt som dem der bruger den metode altid.
Men jeg har intet belæg for at skrive at det er tåbeligt at bruge oldschool metoden ligeså som Optimus Primus ikke har belæg for at skrive at det er tåbeligt at bruge pincet!!
Hvorfor ikke bare beskrive hvordan du nu synes det er bedst og så lade folk vælge om de synes den ene eller anden metode er tåbelig??Eller om nogle af måderne overhovedet er tåbelige!!Som jeg ikke synes de er!!

Nice post

Men så vil jeg gerne tilføje at den eneste rigtige måde at rulle blunts/phillies, er på lækre lysebrune ungpige lår og godt med væde fra sprækken. Det giver den en masse charme, god aroma, en fantstisk smag og så er det ellers noget af et party trick. :twisted: [/ironi]

brake nogle er bedre til at læse/skrive ironi end andre, der er også en del her på siden der kender hinanden privat og derfor opstår der tit en "harsk" tone uden der liger noget bag den. Det er klart at det kan være svært at sortere i, når man ikke kender dem selv og der er også mange "bedre" vidende fjolser som man jo bare må ryste på hovedet af og gå videre til næste post/tråd.

Kan jeg ikke finde mit cubanske pigebarn der ruller blunts for mig sværger jeg også til at tømme phillien med pincet eller en lang tynd skrue, men hvis det fejler kan man altid flægge den og give den en stribe med limstiften når den sammles. Prøv evt. med gaffatape hvis limstiften ikke holder, det skal nok spice den op i smagen.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
Gør faktisk ligesom brake. Det er the way efter min mening.

Starter med at rulle phillien i en fugtig klud så den ikke så nemt går i stykker. Derefter tømmer jeg den for tobak med en lang pincet indtil der ca. er 2-3cm philly tobak tilbage.

Derefter laver jeg mit mix med hvad jeg nu end har lyst til. Hash, pot, skunk whatever (foretrækker nu grønne sager i phillies). Bruger ca. en 2-3 ristede smøger i mit mix. Kommer an på hvor meget andet godt snas der er i. Jeg bruger aldrig philly tobakken i mit mix.

Efter jeg har fyldt phillyen med mit mix, propper jeg lige lidt af philly tobakken oppe i toppen. Så slipper man for at futte for meget af sit dyrebare tjald af når man tænder op for den.

Til sidst, et lile tip. Tag en tændstik og stik den 1.5-2cm op i det lille hul i bunden af phillyen. På den måde undgår man at der kommer noget af det ulækre cigar smat ud på læberne når man ryger.

Mvh DH

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: DK - Kolding
Lad en erfaren ryger lære dig hvordan dor der er sku 10000 måder..

du velkommen i kolding hvis daddy her må ryge med :P

ZwitoN- 6000

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]