Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 18:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Dette er en guide til Bongrygning.
Bla. om rygegrejet der skal til, og om selve det at ryge et hoved.
Denne Guide er lige blevet opdateret

Dette der beskrives i den guide, er den måde jeg syndes at man ryger bong bedst på.
Og laver mixet bedst på.
Ved self ikke om dette her gælder alle der ryger, men mig og mine gode Venner røg i mange år.
Og vi havde lavede skodmix og topmix.

husk !
Det ikke kun at give ens mix skylden hvis man choker/hoster konstant.
rygeteknik er også vigtigt

Hvordan laver jeg risteskålen/sølvpapirskålen til at riste tobakken i ?
Lav en skål af sølvpapir.
Brug en rund genstand som form evt. en kop hvor dens hang sidder langt oppe, og ikke en lille kop.

Sæt koppen på det FLADE søvlpapir, sørg for at koppen er længere imod det ene hjørne end det andet.

Så start med at forme det korteste hjørne rundt om koppen og sørg for ikke at røre det der skal være bunden ( så får du en glattere bund, og det hjælper tobakken med at "glide" bedre, og det brænder ikke lige så let på )
Fold derefter siderne og til sidst bagenden, nu vil du bemærke at der er mere bagende og ikke plads til at lave en ligeså kort side som de andre 3,
derfor at du laver et fint håndtag ud af det, når håndtaget er lavet, tager du lige og retter siden til på indersiden af skålen der hvor håndtaget er.
det gør du ved at presse " revnerne " godt sammen.

Så tager du en pegefinger og retter den forsigtigt ud nede i bunden for folder osv, til den er nogenlunde glat.
( husk lige at afbrænde bunden af skålen inden du rister på den)
altså.. bare brænde den til..
Nogen siger at der er noget "farligt" for helbredet som aluminiumen i søvlpapiret udskiller når den blir varmet op første gang.
noget der vist sku ku gøre dig steril og mere.

Hvordan rister jeg tobakken ordenligt?
Når du skal riste, så bemærk at der skal komme i "tynd" røg op når du er igang, så gøres det ordenligt.
prøv engang at lugte meget forsigtigt til den røg,, den stinker og den svir i næsen, og nogle hoster af den,,, senere vil røgen begynde at lugte mildere og mildere, og til sidst lugter den slet ikke, og svir sleeet ikke.
Plus du vil bemærke at tobakken ser " mørkere ud " IKKE SORT ELLER FORKULEDE !"
Dette kan du teste ved at tage noget tobak op i fingerne og smuldre det, hvis du blir kuldsort i fingrene og det smuldre af " ingenting " indtet modstand idet eller noget, må det laves om igen.

Tobakken er færdi hvad nu ?
Ta nu et halvt til et helt gram Udnollede hash og prop ned i din skål.
Varm det op i kort tid, til du ka mærke at tobakken blir " tungere " i skålen.
Held HURTIGT det op i din bongmixeskål, og begynd med det samme at mase tobakken imod hashklumperne, med spidserne af din tommel og fuck og pejefinger.
( du skal ikke have pikhud på fingrene til dette her, da man ka brænde sig lidt )

Gør dette til at hash mixet er fint.
Det jeg kalder et " muddermix "
skrap derefter resterne af dine fingre ned i skålen ( nogen siger at det er det bedste der sidder der )

Hvordan suger jeg mit bonghoved rigtigt?

Det kan jeg self ikke fortælle dig !?
Det er forskelligt.. men jeg ka fortælle dig hvordan jeg og mine venner gør det bedst og lærer hinanden det..

Sug hovedet igang stille og roligt, hvis der ikke er gløder i det hele endu så gi et hurtigt hårdt sug på et sek fra dig, til det hele er andtændt.
Så sug stille igen til røgen er ved at være helt oppe ved din mund.

( for nogen hjælper det at tage en 3 sek pause og puste ud og tage en inhånding igen, og derefter puste ud, det skal gå tjep, da røgen kradser mere jo længere den blir i bongen, da røgen blir " ildtet " og tynd )

Sug nu til men ikke alt hvad du kan.
Og selv om det svir så sug det hoved heeelt ud !
det ka føles ubehaligt, men tro mig det bliver bare være hvis du stopper midt i det hele, for så blir røgen tilbage i din hals og sætter sig og kradser plus du nok kommer til at hoste det ud, vilket virkelig ikke kan anbefaldes.
Jeg har astma, så hvis jeg kommer til det er jeg helt færdig :D
jeg lyder fandme som et pivedyr og hoster og væser og ska ha min medicin.

NED i lungerne med det til du ikke har plads til mere.
hold det i nogle sekunder hvis du kan, og pust ud.
Husk jo længere du holder det nede jo mere udnytter du self THC'en, og jo mindre vil det nok kradse når du puster ud fordi der er meget mindre røg.

når du puster ud, la vær at slippe alt ud på 1 sek
Slap af udhaler stille og roligt, og mærk varmen og glæden brede sig
...
Hvis det hele er meget hårdt at suge, og det er ren smerte,skulle du prøve med at suge mindre hoveder.
Det kan du også lave ved at lave et lille fundament nede i bonghovedet's bund af bongmix.. altså, en lille smule mix som blir stampet lidt hårdere.
så helder du stille løst mix oppe på, og bestemmer derefter selv mængden.
Når du laver dette " fundament " så gør det at hovedet ikke " plopper ud " altså bare ryger ned inden du har nået at suge noget af det igang.
Det kalder nogle vist også et smedehoved.

HUSK NU!
bong er noget værre lort
Det kan forpeste dit liv... det forpestede min hjerne, mine lunger, og mange sygdomme kan også smitte igennem bongen hvis man ryger mange på den... herpes ? :8
Så tjek din Homie's mundvige inden hehe.

Rens din bong ofte !

Med eddike eller citronsyre, og groft salt, samt kogene vand.
Det kan også gøre den en del pænere igen at se på, og lugte til.
Husk at skylle godt efter.

Hvis du mærker tryk i brystkassen eller det er ømt, eller at du er begyndt at hoste og hakke efter et hoved, så hold en lille pause på nogle få dage.

Din krop siger NEJ når den har fået nok og det er vigtigt at lytte efter.

Og ikke får at være sart men hvis din kamerat har et grim sår på læben ka bong virkelig være en savnset en :)

Go ryger derude :)

Senest rettet af Kaneda88 29 okt 2008 02:08, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Meget fin guide...

Den med alu - det en røver - man kan blive steril af at svejse i RUSTFRIT uden udsugning.

Man pakker jo også fisk ind i sølvpapir inden man smider dem på gløderne:)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Psychomancer skrev:
Meget fin guide...

Den med alu - det en røver - man kan blive steril af at svejse i RUSTFRIT uden udsugning.

tja :)
måske rigtigt nok.
Men jeg har været til svejsekursus.

og lige præcist af rustfrit alu, eller galvaniseret alu, bliver du altså ikke bare steril når du svejser.
Der kan ske meget meget hæftige ting.
og ja man kan faktisk kalde det en " rus " men ikke en sjov en af slagsen.

Det udskilder bla Ozon som ikke er skide smart at inånde.
Så en film til svejsekursus "tror det er § 22 eller 26 husker det ikke " hvor at en stakkels skibssvejser havde inhåndet en del ozon og på vej hjem i bilen blev han meget svimmel, så syner, og sku kaste op.
Han måtte holde ind ved motorvejen og brække sig i timer.
imens han -Halu-

Andre har bare fortalt at det lever med kroniske lungesygdomme, skal bruge iltaperater får at gå op af en trappe osv
Men det var vist noget med støv og jernpartikler efter svejsning.

Men.
Skriver det bare.
For det kan da kun være sundere at gøre det :)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: sydfyn
hey tror ikk der er noget der hedder rustfrit alu da alu er rustfrit og der er heller ikk noget der hedder galvaniseret alu da det er kun noget man gør ved noget der kan ruste det du tænker på er rustfrit stål og galvaniseret jern.

Ps. tror du skal ha dine penge tilbage for det kursus HAHA :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Godt at se du har fjernet svampepostulatet.

Men jeg havde nok undladt den hvide farve til dele af teksten, da jeg tror at de fleste brugere herinde bruger subSilver. It's hard to see!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

IAMTHELIZZARDMAN skrev:
Psychomancer skrev:
Meget fin guide...

tja :)
måske rigtigt nok.
Men jeg har været til svejsekursus.

og lige præcist af rustfrit alu, eller galvaniseret alu, bliver du altså ikke bare steril når du svejser.
Der kan ske meget meget hæftige ting.
og ja man kan faktisk kalde det en " rus " men ikke en sjov en af slagsen.

Det udskilder bla Ozon som ikke er skide smart at inånde.
Så en film til svejsekursus "tror det er § 22 eller 26 husker det ikke " hvor at en stakkels skibssvejser havde inhåndet en del ozon og på vej hjem i bilen blev han meget svimmel, så syner, og sku kaste op.
Han måtte holde ind ved motorvejen og brække sig i timer.
imens han -Halu-

Andre har bare fortalt at det lever med kroniske lungesygdomme, skal bruge iltaperater får at gå op af en trappe osv
Men det var vist noget med støv og jernpartikler efter svejsning.

Men.
Skriver det bare.
For det kan da kun være sundere at gøre det :)

Altså det fint du har været på kursus, men du har åbenbart ikke lyttet efter. Det du snakker om med Ozon, det er det som der kan give dig svejseøjn. Tror du skal overveje at tage et §26 sikkerhed ved termisk svejsning og skæring.
Lyder nemlig ikke til at ham der har lært dig at svejse helt har styr over det han laver.
Personligt har jeg en del erfaring med at skære og svejse.

Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor du vil galavaniserer aluminium? Jeg forstår det nemlig ikke... Enten så bruger man Aluminium alene eller som legering sammen med jern og andre metaller.

Vil så lige sige jeg er i lære som smed og energimontør og bruger mange af mine dage, netop på at svejse og skære.

Aluminiums smelte punkt er ca 660 grader. Koger ved 2500 grader ca.
En cigaretglød er omkring 900 grader når man suger i den og under 660 grader når man ikke gør det.
Udfra det kan man vel konkludere at så lang tid tobakken ikke bliver brændt, så smelter aluminiummet altså ikke.

Ja der kan ske frygtelige ting når man svejser og ikke tænker på sikkerheden. Men det mest heftige der alligevel kan ske er manganisme og sterilitet. Så kan man få lidt svejseøjne, men det bare noget pyller. Man kan bliver lidt solskoldet og få røggasfeber, som minder lidt om influenza men ikke er så slemt. Så har vi de nitrøse gasser, de heller ikke spændende, men med sikkerheden iorden, så sker der intet...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Trehalose skrev:

Men jeg havde nok undladt den hvide farve til dele af teksten, da jeg tror at de fleste brugere herinde bruger subSilver. It's hard to see!

Argh, tror nu de fleste bruger det originale tema, hvilket er meget behageligt for øjnene. Dog kan offentlige steder være en undtagelse.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil lige tilføje, at folk burde erhverve sig en Storm-lighter til bongrygning. Den fyrer op for mixet med det samme, så man ikke behøver at suge i nær så lang tid.

Titel:
Medlem

kemal skrev:
Trehalose skrev:

Argh, tror nu de fleste bruger det originale tema, hvilket er meget behageligt for øjnene. Dog kan offentlige steder være en undtagelse.

Jeg bruger i alt fald det brune.. det er rigtig behageligt :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

simon5700 skrev:
hey tror ikk der er noget der hedder rustfrit alu da alu er rustfrit og der er heller ikk noget der hedder galvaniseret alu da det er kun noget man gør ved noget der kan ruste det du tænker på er rustfrit stål og galvaniseret jern.

Ps. tror du skal ha dine penge tilbage for det kursus HAHA :D

sjovt nok har jeg alumínum på min scooter... og how ? jeg aner rust :)

Galvaniseret aliminiums bolte sidder også på min scooter.
Dem der slutter mundstykket fra udstødningen til cyllinder sammen.
for der oppe bliver der varmt.
Og det ruster metal hvis det konstant blur udsat for extrem varme, og derefter lav temeratur, + en smule vand.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Meget lækker guide du har fået lavet. Keep it up. :D

Desværre var der gået lidt scooter snak i den og for at holde tråden åben måtte jeg ud med den store rive og slette et par replies. Det håber jeg at der er forståelse for og at der i fremtiden ikke vil blive postet offtopic.

Et godt råd fra min side > Lav kun et reply om dagen, vent til alle har svaret og lav dit reply om aftenne istedet for at lave 2-3 i løbet af dagen. Det giver et meget mere velovervejet svar og mindre chancer for offtopic og kunstig postcount forøgelse.

Mvh Mikkel

Titel:
Bingofjæs

Geografisk sted: Århus
Har selv lidt svært ved at visualisere trinnet omkring fremstillingen af risteskålen. Kunne det eventuel være muligt at få et par billeder op? :)
Pretty please? :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Offset skrev:
Har selv lidt svært ved at visualisere trinnet omkring fremstillingen af risteskålen. Kunne det eventuel være muligt at få et par billeder op? :)

Desværre :)
jeg ryger slet ikke bong mere.
og er lige kommet ud af den "helt store tur"

Men nyder da jay's tit :D

eeehm.
hvis du venter to dages tid..
så Vil jeg med glæde lave en og sætte nogle pic's ind.

(nogen rister også tobakken på en gryde.. men jeg syndes det er ulækkert, og det blir sku ikke helt i top mixet.. hvis i spørg mig altså )

Og til det med oftopic - ville meget gerne men jeg er her ikke vær dag.. altså hjemme.. og sommetider kun 3-5 timer af gangen.

Men vil da prøve at følge dine råd..
Og så er det iorden du har slettet noget post..
110 % forståligt.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Offset skrev:

Bare tag et stykke sølvpapir og pres mod knæskalden, så får du en perfekt "skål".

Ellers så er leverpostejsbakker gode.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Psychomancer skrev:
IAMTHELIZZARDMAN skrev:
Psychomancer skrev:

Aluminium fordamper ved 1600 grader:)

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Rasta Drengen skrev:
Psychomancer skrev:

Hvordan kan det så koge ved 2500 grader hvis det allerede er fordampet ved 1600 grader ?

Senest rettet af Қeta-Smølfen 10 apr 2008 09:22, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Keta-Smølfen skrev:
IAMTHELIZZARDMAN skrev:
Psychomancer skrev:

Hvordan kan det så koge ved 2500 grader hvis det allerede er fordampet ved 1600 grader ?

Jeps, klart nok det gør.... men undskyld, det præcise antal grader det koger ved er 2270...

http://www.vvsu.dk/alumin.htm

Forresten læser jeg til VVS og energimontør samt smed, arbejder med metaller hver dag, godt nok er jeg ikke udlært endnu, men ved godt hvad jeg laver.....

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Hehe.. så det fordamper altså ikk ved 1600 grader ?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej det gør det ikke, jeg lukkde påstanden af som en joke, da jeg var i skole idag..... Det var en god griner..... :)

Men jeg ved ikke hvornår det fordamper... hvis det gør det... men det burde det jo i realiteten kunne... alt har vel en aerosol form...

Medlem
Brugeravatar

Admin har bedt mig om at lukke for metallerne, og han har slettet poster før med jeres metalsnak som vi har prøvet at lukke, sorry jeg bringte det op !??

Så måske ser det hele lidt rodet ud indtil det er på plads

Forhold jer nu tim enmet : BONGRYNING
På forhånd tak.

Forresten ??
jeg er igang med at tage foto af i en serier hvordan man laver den perfekte risteskål :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]