Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 17:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: stempel
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Norge
jeg kjøpte en hekto lys gall i går. (en liten kureer beskjftigelse))
men så står det noen ganger et stempelmerke på disse. og jeg kan jo for faen ikke spør noen av de innvolverte hva det betyr, hva disse forunderlige bostaver står for! jeg ville jo virket helt blåst. og som dere skjønner er det viktig å opprettholde en slags maske av erfaring i den bransjen. vi har aldri snakket om det.

så denne gang sto det Kcb på den.
noen som har en anelse?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Vinbønder kvalitetsmærker deres produkt med vinetiketten på flasken.
Stempel på hash kan også være et kvalitetsmærke. Mange eftertragtede hashsorter og hashbønder bruger sit eget kvalitetsstempel, som en reklame og information til kunden.
Oprindeligt brugtes stemplet vist nok kun til førsterystet og til de bedste fraktioner af rystet. Men nu til dags misbruges det på det groveste. Selv dårlig standardhash, kan have et "kvalitetsstempel" :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ja, det er jo en annerkjent sak at det skal være et kvalitetsbevis, men du har rett i at det nok er noget tvilsomt nu for tiden. men jøss, denne Kcb'n var riktig flotte saker! mon om det sto for Køben?! :)

er det noen bestemte stempel merker man skal løpe etter?

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

jackdowe skrev:
er det noen bestemte stempel merker man skal løpe etter?

Well, en af mine venner der sælger lidt rundt til os han kender, købte for et par uger siden et par plader på 50 gram pr. stk(+- et par gram). De var stemplet med et lille billede af en skorpion, og neden under stod der SCO.

Det var meget mørkt/brunt, indtil man knækkede det. Det knækker før det bøjer. Et knækket stykke er sort, med et grønligt skær. Han fik det meget billigt og det var uden tvivl bomben. Virkede som var det rent ryst.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel: 55
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Nummer stempel 55 (ribe) er såmænd et ganske ok stempel og i samlerkredse er der også folk som er villige til at give en del mere end dødlige for et godt mærke med retvendt pænt centreret 55.
1 ( Købenmhavn) tja er ikke så interessant og dem er der sku rigeligt af selvfølgelig er der nogle undtagelser vil ikke til og sidde og kloge mig så den stopper her.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

okei takk for svarene så langt.jeg slenger inn eventuelt nye stempel merker om det hender noe.
gjør like det samme!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]