Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: guld kaffe :)
Medlem

Geografisk sted: på toppen.
ja har søgt luidt rundt har ikk kunne finde det andre steder, så nu spørge jeg lige, tror i det er muligt at lave guld kaffe ?

jeg vil gerne have kaffe smagen nemlig :D også tænkte jeg på om det er muligt? nogen med nogen erfaringer omkring det ?

tænkte lidt på bar at tage smør+cannabis smelte det, også over i en kande med kaffe ? eller er det farligt at blande koffein og thc ?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Har ikke hørt noget om emnet før. Men hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre. :)

Tvivler på koffein og thc er en FARLIG kombo. Hehe.

Titel:
Medlem

heh man kan aldrig være for sikker :)

men hvis der er nogen de rhar prøvet det må de godt lige skrive her hvordan det virkede...

tænkte osse bar på om der evt er nogen tilsætnings stoffer i kaffe der måske ødelægger rusen ?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Kaffe ødelægger ikke din rus. Jeg synes at den gøre dig mindre tung i kroppen og lidt mere energisk. Mht. guld kaffe, hvorfor så ikke lave en kaffe smoothie med hashen opløst i fløde eller lign.? Ville de fungere i praksis?

Titel:
Medlem

nu kender jeg ikk lige en opskrift på smoothie :D men hvis du har en kan du lige fyrer den op her så kan jeg evt lige teste det her i løbet af ugen ?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg tror fremgangsmåden ville være følgende (jeg er ikke ekspert på området, så skal nok lige dobbeltjekke eller måske poster nogle andre herinde):

Indkøbsliste:

- 1 L vanilie-is

- 0,5 L fløde (smør kan også bruges tror jeg)

- Isterninger

- evt. kanel

- koffein-fri kaffe (hvis du ikke ønsker det energi-boost koffein vil give - some like it, others don't)

-----------------
Hashen i fedtstoffet
-----------------

1. Start med at nolle din hash ud.

2. Varm en gryde op med det givne fedtstof (fløde/fed smør).

3. Drys nollen ned i, og lad det blive opløst i fedtstoffet.

-----------------
Den frække smoothie
-----------------

1. Blend din vanilie-is.

2. Tilsæt kaffen, husk den skal være kold :P

3. Nogle tilsætter blendede isterninger, andre gør ikke.

4. Hvis du ønsker en ekstra fræk, lidt feminin smoothie, så tilsæt et lille strø kanel - lækkert!

5. Nu tilsætter du fedtstoffet med hashen i og giver det en ordentlig blende-tur.

Det burde klare det.

Hvis du vover at prøve det, så smæk et billede op og en anmeldelse. Jeg har faktisk selv lyst til at prøve den :)

Titel:
Medlem

yeeah det lyder fanme nice ! :D har lyst til at gøre det lige nu :)

men øhm hvordan og hvor ledes med størrelse orden mht hash og smør 10gram smør per gram hash eller ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
hvis kaffen ikke behøver at være sort!

varm en kop fløde(muligvis sødmælk) op, med samme fremgangsmåde som ovenfor!! og sørg for at hashen er "smeltet ordentligt" og tilsæt 1 tsk. instant kaffe!!!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: en blomstereng omgivet af flyvende grønne guldfisk! (i Århus))
i mine yngre dage lavede vi det altid ved bare at nolle 3 - 4 gram ned i en kop sort kaffe, og så bare ellers nyde den herlige bundsjat hehe.. dengang anede vi intet om at det skulle opløses i fedtstof! :?
men vi blev da blæst.. ved dog ikk om kaffen gjorde specielt meget hehe..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Ice_cold_Alex skrev:
i mine yngre dage lavede vi det altid ved bare at nolle 3 - 4 gram ned i en kop sort kaffe, og så bare ellers nyde den herlige bundsjat hehe.. dengang anede vi intet om at det skulle opløses i fedtstof! :?
men vi blev da blæst.. ved dog ikk om kaffen gjorde specielt meget hehe..

man kan sagtens blive skæv bare af et enkelt i en gang kakao, uden det har været opløst i fedtstof.. så tror ik kaffen har gjort noget specielt

Titel:
Medlem

Syntes der er 2 gode forslag allerede, men det kunne gøres endnu simplere, hvis man er en doven bastard med hang til både kaffe og hash (som mig):

1. fløde og hash i en gryde, lad det simre ved medium varme i en 15-20 minutter.

2. lad hash-fløden køle lidt af og pisk den med et piskeris så det bliver til hash-flødeskum :lol:

3. alt efter hvor meget flødeskum du har lavet kan det være en god ide at tilsætte fløden gradvis mens man arbejder sig ned igennem kaffen, lav en god stor kop eller hent to gange fra kanden.

Havde en kammerat der sagde hashen ville tage skade af at blive pisket, men han blev klogere :lol: Der var 1 gram god hash i og vi blev begge rigtig skæve.

PS: Flødeskum har lidt en retro tendens og leder imo tankerne hen på de gode gamle børnefødselsdage man havde i gamle dage :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: en blomstereng omgivet af flyvende grønne guldfisk! (i Århus))
haha hash-flødeskum!! genialt påfund :lol: det ville være et fedt finish til en hash-kage! :P det vil jeg lave en dag indenfor den nærmeste fremtid!..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Nu dannes der jo en del olier i den sorte drik, så tror godt THC'en kan være virksom, uden det store. Dog lavede jeg en kop hvor jeg bare puttede en klat smør og noget skunk ned i kaffefilter-tragten, jeg ved ikke om det virkede da jeg røg tæt hele den dag, og den efterfølgene, osv.

Titel:
Junior medlem

Hvis du vil blande din kaffe med hashen kan du lave et halvt kop guldkakao og komme kaffe i resten af koppen. Det minder om ren guldkakao men smager mest som cappucino
virker og smager fremragende

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
zomgwtf skrev:
Syntes der er 2 gode forslag allerede, men det kunne gøres endnu simplere, hvis man er en doven bastard med hang til både kaffe og hash (som mig):

1. fløde og hash i en gryde, lad det simre ved medium varme i en 15-20 minutter.

2. lad hash-fløden køle lidt af og pisk den med et piskeris så det bliver til hash-flødeskum :lol:

3. alt efter hvor meget flødeskum du har lavet kan det være en god ide at tilsætte fløden gradvis mens man arbejder sig ned igennem kaffen, lav en god stor kop eller hent to gange fra kanden.

Havde en kammerat der sagde hashen ville tage skade af at blive pisket, men han blev klogere :lol: Der var 1 gram god hash i og vi blev begge rigtig skæve.

PS: Flødeskum har lidt en retro tendens og leder imo tankerne hen på de gode gamle børnefødselsdage man havde i gamle dage :wink:

Man kan tilmed også piske instant-kaffe sammen med fløden, så for den en mokka+hash smag! og så er det bare at smide det imellem nogle lagkage-bunde!! :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]