Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 17:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hvor mange at tingene på nettet virker og ikke bare er placebo?

Mange af tingene virker nemlig ret spændende..

Er der nogle som har erfaringer med disse?
Kola nød ekstrakt 10g
Absinthium 1 g Ekstrakt

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Om kolanød fra wikipedia:

Citat:
Kola nuts are used mainly for their stimulant and euphoriant qualities. They have effects similar to other xanthine containing herbs like cocoa, tea, coffee, guarana and yerba mate. However, the effects are distinctively different, producing a stronger state of euphoria and well being. They have stimulant effects on the central nervous system and heart. Animal experiments indicate that kola nuts have analeptic and lipolytic (fat-burning) properties, and stimulate the secretion of gastric juices. Human studies show kola nuts have positive chronotropic and weak diuretic effects. In humans it enhances alertness and physical energy, elevates mood, increases tactile sensitivity, suppresses the appetite and is used in Africa as an aphrodisiac. Autonomic changes include increased body temperature, increased blood pressure and increased respiratory rate. Effects may last up to 6 hours after ingestion.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg vil ikke anbefale kolanød-ekstraktet, da man(jeg) let kommer til at overdosere en smule og koffein er ikke rart i store doser.
Der er en vis stimulering, men grænsen mellem aktiv dosis og overdosis føles meget diffus, men det kan jo godt være at din selvkontrol er bedre end min når det kommer til netop dette stof.
Jeg købte 50g for et par år siden og jeg vil vurdere at der stadig er lige over 40 tilbage...
Og jeg ken ellers godt lide stimulanser.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Jeg har prøvet både deres kolanød og deres guarana. Personligt kan jeg bedst lide guarana da jeg synes der er langt færre maveproblemer forbundet med dette. Dette er dog kun min egen observation.

De effekter Lilleso har hevet frem fra Wiki'en skal jeg ikke kunne sige noget om, jeg har kun indtaget kolanød (eller guarana for that matter) i forbindelse med alkohol, og da er effekterne jo meget lig dem man derfra.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Erik T. Ion skrev:
Absinthium 1 g Ekstrakt

Du skal ikke regne med mere end dårlig smag, og måske lidt ondt i mavsen. Dens psykedeliske ry skyldes mest forskellige kunstneres maleriske beskrivelser af absinth-rusen, der nok nærmere skal tilskrives drikkens høje alkohol-procent.

OT: smager colanød af cola? Jeg har tit spekuleret over, hvor meget nutidens cola smager af cola. Der er enkelte discount-mærker, samt Jolly, der stadig benytter colanød, men de fleste bruger blot koffein og aroma.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Bull Lee skrev:
Erik T. Ion skrev:
Absinthium 1 g Ekstrakt

Du skal ikke regne med mere end dårlig smag, og måske lidt ondt i mavsen. Dens psykedeliske ry skyldes mest forskellige kunstneres maleriske beskrivelser af absinth-rusen, der nok nærmere skal tilskrives drikkens høje alkohol-procent.

OT: smager colanød af cola? Jeg har tit spekuleret over, hvor meget nutidens cola smager af cola. Der er enkelte discount-mærker, samt Jolly, der stadig benytter colanød, men de fleste bruger blot koffein og aroma.

Der er da også kola-nød i Coca Cola, Pepsi og andre "mærke-colaer"?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Bull Lee skrev:

Jeg tror jeg har brugt kapsler de gange jeg har taget det, så det skal jeg ikke kunne udtale mig for skråsikkert om. Dog vil jeg ikke tro det smager mere af cola, end en teskefuld kanel smager af kanelgifler.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: KBH
Udover det rent psykedeliske (ja, du blir fucked!) har jeg haft god erfaring med kratom, guarana (virker dog som om at jeg hurtigt opbygger tolerance) og kava (dog kun taget i meget store doser). Det der mexikansk valmue blev jeg kun lidt varm i bolden af, og kanna har jeg både prøvet i te, at sniffe og ryge; ingen virkning.

Titel:
Medlem

YLH skrev:
Udover det rent psykedeliske (ja, du blir fucked!) har jeg haft god erfaring med kratom, guarana (virker dog som om at jeg hurtigt opbygger tolerance) og kava (dog kun taget i meget store doser). Det der mexikansk valmue blev jeg kun lidt varm i bolden af, og kanna har jeg både prøvet i te, at sniffe og ryge; ingen virkning.

Ingen af de stoffer er da psykedeliske? Eller har jeg misforstået det ord..

http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/Psykedelika

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: KBH
Erik T. Ion skrev:
YLH skrev:

Ingen af de stoffer er da psykedeliske? Eller har jeg misforstået det ord..

http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/Psykedelika

Nej ingen af dem er psykedeliske, jeg skrev også om planter der funkede udover de psykedeliske :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
And skrev:
Der er da også kola-nød i Coca Cola, Pepsi og andre "mærke-colaer"?

Nej, det er for længst afskaffet til fordel for noget syntetisk aroma og koffein. Tjek ingredienslisten næste gang du nedsvælger den brune eliksir.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]