Malkavian skrev:
Jeg kan IKKE få matematikken til at holde vand for Budder. De påstår jo nærmest, at de ud af en ounce (28,5 gram) kan lave et produkt, der svarer til 150 joint.
Så vidt jeg kan læse påstår de nærmere at de af den ounce kan lave 3 gram budder - svarende til ca. 100 hits (spørgsmålet er så hvad disse hits svarer til, omregnet i joints...). Citat:
Cannabisculture skrev:
It's hard to make, he says: it takes an ounce of prime buds to make about three grams of prime Budder. Three grams of Budder provides about 100 hits, and each hit will get you as high as if you had just smoked a joint or two.
Nu er "
a joint or two" jo et uhyggeligt løst begreb (og det er helt sikkert intentionelt!), og jeg tror næppe det dækker over mere end hvad der svarer til en enkelt joint (selvom dette begreb er ligeså løst). Manden er jo sælger, og det skulle undre mig om han ikke taler godt for sit produkt.
Det svarer altså til 33 hits(joints) pr. gram budder. Hvis vi antager (nok fejlagtigt, desværre) at der intet er gået til spilde i budder-processen, så svarer hvert hit til at ryge 0.285 gram prima skunk, hvilket nok vil få de fleste godt skæve. Det rigtige tal er nok lidt lavere end dette, grundet tab i processen, men jeg ser ingen problemer for at budder, i teorien, næsten kan holde hvad det lover.
Nu skal jeg heller ikke virke som den store budder-fortaler, da jeg jo ikke engang har prøvet skidtet endnu. Men jeg kan umiddelbart ikke se de store huller i regnestykket, hvis man regner en smule salgstale-overdrivelse fra. Jeg vælger umiddelbart at tro på, der er hvad der svarer til 33 joints i et gram budder - hovedsagelig fordi Dr. Paul Hornby har testet det (og han virker ganske troværdig, efter hvad jeg har læst om ham), og lidt fordi jeg allerede har bestilt noget budder, og nærer et barnligt håb om produktets overlegenhed
Malkavian skrev:
Den eneste måde jeg kan få det til at passe på, er hvis der sker en målrettet isomerisering af CBD og CBN til delta-9-thc.
...
Budder King påstår jo at hans proces er meget revolutionerende, så vi kan vel ikke afskrive sådanne potens-forøgende metoder. Jeg ved dog ikke nok om emnet til at kunne vurdere om det er sandsynligt (men det kan Levose vidst?)
Malkavian skrev:
Men det er måske et spørgsmål om, hvad man kalder "en joint".
Dét tror jeg bestemt også er en væsentlig faktor. Han omtaler bevist løse størrelser som "a hit" og "a joint" som kan defineres meget bredt.
Fortsæt endelig diskussionen, det er vældig interessant.