Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 08:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Goddag kære medrygere og nydere :D

Jeg står og har sorte sække fyldt med plante afklip, som jeg gerne vil trække på, men har dog ikke lige tænkt mig at købe 300 flasker lighergas.

Men så tænkte jeg på om jeg ikke bare kunne lave en anordning til min store gule gas beholdere, dem fra BP-gas bla. som jeg så kunne bruge til at lave mine træk på.

så kommer mit spørgsmål, er der noget i gassen på de gule flasker som ikke er synderligt godt når man nu vil ryge det?? Eller kan man bare give den fuld gas hehehe som man dog kan sige det ikk'

Hilsen Nisse

Medlem
Brugeravatar

Uden at have forstand på det overhovedet vil jeg sige både ja og nej?
Umiddelbart ville jeg tro det er det samme, men samtidig er det jo ikke "lavet" til at tænde smøger osv med? Så godt spørgsmål.
Undskylder det dårlige "svar". men er godt nok selv meget i tvivl nu når du spørger.

Medlem
Brugeravatar

Når det er så store mængder kunne du overveje at lave ice hash. Altså hvor bruger vand og is til at udfælde trichomerne med.
En lille guide

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Du kan fordampe noget af væsken på et f.eks. et spejl, urglas eller anden overflade med lav ruhed.
Hvis der lægger afdampningsrester af betydning, så bør du undgå Kosan ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
træk med isopropyl er nok det smarteste, kunne lige forestille mig hvordan det kunne gå galt med så store mængder brandbar gas.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
tak for jeres svar.

Brand faren har jeg styr på, har et afsids liggenede sted hvor jeg kan trække i fred:D

Men ellers kan jeg se at der ikke er den store forskel, så jeg vil giv det et godt skud....:D

Medlem
Brugeravatar

Held og lykke med det :-)

Medlem

Geografisk sted: Århus
Jeg synes du skulle lave olie på Isopropylalkohol alkohol - For mig giver det mere, og et meget lækrere produkt. Det kan købes i matas.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Kristian12 skrev:
Jeg synes du skulle lave olie på Isopropylalkohol alkohol - For mig giver det mere, og et meget lækrere produkt. Det kan købes i matas.

Det er stort set umuligt at fucke med ekstraktionen, når du bruger gas, som imo er mere selektiv end f.eks. IPA. Her tænker jeg på trækketiden vs. mængden af forskellige ønskede og uønskede komponenter, som ekstraheres.
Derimod er det ultra let at lave et yderst ringe træk på IPA hvis du ikke har styr på solventtemperaturen og trækketiden. Du kan meget nemt ende op med noget grønt snask.
...hvis du spørger mig - men sådan er vi jo så forskellige på godt og ondt :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
det handler jo om polar og non-polar solventer :)

THC (Det stof vi er intereserede i) er Non-polar ligesom propan, hexan osv og dvs at hvis du trækker Dine plantematerialer på en gasart som er "non-polar" så vil du (så vidt jeg ved) KUN få det rene THC trukket ud.

vand er polar ligesom klorofylen (den grønne farve i planter) så hvis du trækker på vand får du klorofyl og alt THC'en bliver da det er et fedtstof.

isopropylalkohol er lige midt imellem polar og non-polar så hvis du vælger og trække på isopropylalkohol får du både THC & klorofyl med når du trækker.

Hvis ikke det jeg har skrevet passer så kommer der nok nogen fra alkymistens hjørne og retter mig ;)

Mvh.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]