Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København Ø
Hej Psychedelia,

Jeg har kigget lidt i forumet længe, og nu blev det tid for mig at stille et spørgsmål.

Jeg har aldrig indtaget andet end alkohol, men nu er jeg snart færdig med gymnasiet, og kunne egentlig godt tænke mig at prøve hash på Roskilde Festival. Problemet er, at jeg har røgallergi. En af mine venner sagde, at man kan få noget tobakserstatning, der ikke ryger, eller bare ryger meget lidt. Hvor kan jeg anskaffe sådan noget i Danmark?

Et andet spørgsmål; hvilken type cannabis skal jeg anskaffe mig, hvis jeg gerne vil have det behageligt, nyde musikken omkring mig (i det hele taget, nyde mine sanser), og ikke er helt vildt møg-koger-blæst, og i hvilken dosis?

Jeg håber I vil bære over med mine nybegynder-spørgsmål...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Om du så røg ren hash/pot ville der stadig komme røg - det er jo lidt det der er hele ideen i at ryge. Derimod kan du indtage dit hash/pot i mad- eller drikkevarer, og derved helt undgå røg. Du kan finde en masse information om oral indtagelse af cannabis i cannabis-forummet.

Mht. type af cannabis, så lyder det til at en Sativa-domineret pot/skunk vil være det oplagte valg. Det er dog almindligvis sværere at få fat på end hash.

Titel:
Junior medlem

Vil anbefale dig enten at indtage det i mad eller bruge en hjemme lavet vaporizer (google for en guide)

Find en god ryger, og start ud med små doser, også byg op..

Hvis du spiser det skal du vide at det rammer 1-2 timer efter det er indtaget, og kan virke meget kraftigt..

Vil anbefale dig at prøve hashen inden du tager på festival. Så hvis det bliver for meget kan du smide dig i seng

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Wow, tak for det hurtige svar! Sativa-domineret; er det noget, jeg bare kan spørge min pusher om, eller er der et "landenavn" for den type?

Mht. min røgallergi: Jeg kan godt tåle *lidt* røg, men hvis der kan minimeres på alt røgen fra "fyldet", så er det at foretrække.

Og mht. oral indtagen: Er virkningen den samme? Jeg vil egentlig foretrække at ryge det de første par gange.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Duckhunter skrev:
Vil anbefale dig at prøve hashen inden du tager på festival. Så hvis det bliver for meget kan du smide dig i seng

Jeg vil helst være clean til mine eksaminer. Og så er der translokation og vognkørsel. Jeg kommer ikke til at prøve hash før Roskilde, men omvendt vil jeg hellere ryge for lidt end for meget, så jeg regner ikke med at jeg bliver nødt til at smide mig i seng.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

chopstick skrev:
Wow, tak for det hurtige svar! Sativa-domineret; er det noget, jeg bare kan spørge min pusher om, eller er der et "landenavn" for den type?

Medmindre du har særdeles velassorterede pushere finder du næppe et større udvalg af forskellig slags pot/skunk. Hvis du kan skaffe sativa-domineret græs er det naturligvis optimalt, men ellers giver pot/skunk generelt en "lettere" skævert, i forhold til hash. Men spørg din pusher om han kan skaffe noget pot/skunk (gerne sativa-domineret) - måske er du heldig.
chopstick skrev:
Mht. min røgallergi: Jeg kan godt tåle *lidt* røg, men hvis der kan minimeres på alt røgen fra "fyldet", så er det at foretrække.

Det er muligt at ryge alle former for cannabis uden fyldstoffer overhovedet.
chopstick skrev:
Og mht. oral indtagen: Er virkningen den samme? Jeg vil egentlig foretrække at ryge det de første par gange.

Se Duckhunter's post. Jeg tror også at det er bedre at ryge cannabis første gang, da det er lettere at dosere.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Mecka skrev:
Se Duckhunter's post. Jeg tror også at det er bedre at ryge cannabis første gang, da det er lettere at dosere.

Det, jeg mente var: Er virkningen den samme, evt. stærkere eller svagere? Altså, jeg går ud fra man kan være skæv på forskellige måder, fx vild vs. chilled. Jeg kunne godt tænke mig at være chilled og med mere kontakt til mine sanser, så at sige...

Og så det med tobakserstatninger; jeg ved, de findes. Er der ingen, der ved hvor man kan drive sådanne op i lille Danmark?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
at spise tjald skulle være en lille smule mere psychedelisk, da thc'en bliver omdannet til en anden form for thc der er mere psychedelisk - men det er virkelig ikke noget du rigtig mærker forskel på..

men ja de røgersatninger er vidst til at finde meget få steder, ellers kan du spørge google hvor på nettet du kan finde dem.. der er en af dem der hedder knaster..

ellers så ryg tingene rent.. skunk/pot kan du godt ryge rent - men det er hård røg og det smager ikke lige så godt.. - og ja, ellers er der vaporizers som du også kan finde på dcfonlines forum ( som er nede lige nu )

ellers ; http://www.erowid.org/plants/cannabis/c ... _eat.shtml

og husk nu på - find den rigtige dosis når du æder :p

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Hvis du er nybegynder skal du i hvert fald tage det helt stille og roligt. Du har ikke travlt, og så er det en god idé at snakke face to face med nogen der har forstand på det. det er lidt nemmere, og mere overskueligt end at du får en masse forskellige svar i dette forum.

Jeg vil personligt råde dig til at ryge i hvert fald én gang inden festival, for det kan meget nemt ha en negativ virkning på dig at der er så mange mennesker overalt, høj musik og lign.

Held og lykke med det
mini-krøl

Titel:
Medlem
Brugeravatar

byebyebye skrev:
at spise tjald skulle være en lille smule mere psychedelisk, da thc'en bliver omdannet til en anden form for thc der er mere psychedelisk - men det er virkelig ikke noget du rigtig mærker forskel på..

OK, men jeg har altså ikke tænkt mig at spise det -- de første par gange i hvert fald. Skal jo lige have føling med stoffet først, og som Mini-krøl siger har jeg ikke travlt.

byebyebye skrev:
men ja de røgersatninger er vidst til at finde meget få steder, ellers kan du spørge google hvor på nettet du kan finde dem.. der er en af dem der hedder knaster..

Tak, jeg køber noget noget Knaster. Hvor meget skal jeg bruge til Roskilde, hvor jeg måske skal have to joints om aftenen, max?

Titel:
Medlem

chopstick skrev:
Tak, jeg køber noget noget Knaster. Hvor meget skal jeg bruge til Roskilde, hvor jeg måske skal have to joints om aftenen, max?

Igen kommer det an på hvilket produkt du ryger, om det er hash eller pot/skunk. Er det hash skal der tilsættes mere "blanding" i jointen, i dit tilfælde knaster, end med pot og skunk.
Hvis det er en god hash du får fat i, vil den være mere "komprimeret" end skunk/pot som oftest kommer i rå form af tørrede topskud. Kort sagt kan man sige at det er nemmere at fylde sin joint ud med pot end det er at fylde den med hash.
Syntes bare du skal tage rigeligt med så du ikke løber tør.

EDIT: Har du nogle erfarne ryger venner som du skal ryge sammen med?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

zomgwtf skrev:
Igen kommer det an på hvilket produkt du ryger, om det er hash eller pot/skunk. Er det hash skal der tilsættes mere "blanding" i jointen, i dit tilfælde knaster, end med pot og skunk.

Jeg har tænkt mig at skaffe noget god pot. Hash lyder lige lovligt stærkt til en førstegangsryger, og hvis jeg skulle få lyst, kan jeg nok godt finde noget på festivalen.

zomgwtf skrev:
EDIT: Har du nogle erfarne ryger venner som du skal ryge sammen med?

Ja, jeg kender masser der ryger hash, det er slet ikke et problem. Jeg har flere gange været tilbudt det, men takket nej, da jeg har prioriteret skolen højere. Nu har jeg fire måneder til at fjolle, og nu skal det være; det er noget, jeg har tænkt over længe.

Titel:
Medlem

I så fald kan du jo ryge din pot rent, eller tilsætte meget lidt knaster. Du skal ikke være så bange for at ryge hash. Hvis i sidder sammen og ryger kan du jo selv bestemme tempoet. Tag et par hiv når det er din tur, mærker du ikke rigtig noget tager du bare flere hiv næste gang den kommer rundt (hvis den gør :lol:).
Får du en følelse af "nu er jeg high" så kan du jo bare sende jointen videre og fokusere på at nyde rusen sammen med de andre.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Hej chopstick og velkommen til :P

Jeg vil råde dig til at prøve at ryge det en gang eller 2 før du tager på roskilde, da det ikke er det rigtige sted at være hvis du evt. skulle få det skidt.

Ryg en joint en fredag sammen med nogle af dine gode venner, så skulle det ikke have nogle indvirkning på din skolegang om mandagen. Men det er selfølgelig op til dig selv om du vil vente til Roskilde festivalen :D

Du skal også vide at det er meget normalt ikke at kunne mærke det store de første gange man ryger Cannabis, så bliv ikke skuffet og tro du ikke kan blive skæv :joint:

Læs nogle trip rapporter herinde, og glæd dig :D

Mvh. Jonatan

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
hvordan påvirker din allergi dig? vær opmærksom på at man godt kan blive lettere paranoid under rusen, og hvis du sidder og kan mærke ubehagelige allergi-symptomer samtidig med du er skæv gør det bestemt ikke oplevelsen rarere.

har du fx problemer ved bare at ryge en smøg?

jeg ville nok anbefale dig at lave en mild pot-thai som du har prøvet en aften forinden så du ved nogenlunde hvor meget du skal drikke - så er det bare at komme den i beholder og varme en kop op i camping gryden mens de andre ruller en pind (eller lidt før). det tager ikke helt så langt tid at mærke rusen når man drikker som når man spiser.

om ikke andet er det en god idé at have med hvis du finder ud af en det alligevel ikke var så god en idé at ryge.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ganja-Man skrev:
hvordan påvirker din allergi dig? vær opmærksom på at man godt kan blive lettere paranoid under rusen, og hvis du sidder og kan mærke ubehagelige allergi-symptomer samtidig med du er skæv gør det bestemt ikke oplevelsen rarere.

har du fx problemer ved bare at ryge en smøg?

Jeg får ondt i hovedet på en helt anden måde end man ellers får ondt i hovedet. Det er virkelig ubehageligt og stikkende, men jeg kan godt holde det ud, hvis bare det er andre der ryger, og jeg regner med at jeg også godt vil kunne tåle *lidt* røg selv.

Ganja-Man skrev:
jeg ville nok anbefale dig at lave en mild pot-thai som du har prøvet en aften forinden så du ved nogenlunde hvor meget du skal drikke - så er det bare at komme den i beholder og varme en kop op i camping gryden mens de andre ruller en pind (eller lidt før). det tager ikke helt så langt tid at mærke rusen når man drikker som når man spiser.

Mener du chai, som i chai-te? Det er ikke nogen dårlig ide, jeg drikker ret meget te i forvejen...

Ganja-Man skrev:
om ikke andet er det en god idé at have med hvis du finder ud af en det alligevel ikke var så god en idé at ryge.

Nu prøver jeg lige en gang eller to...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Lige en ting til; hvad er gadeprisen cirka på 1g sativa-domineret pot, og er der et land, man skal hentyde til, fx Marok eller Afghan?

Titel:
Dedikeret medlem

Det er meget svært at sige, hvad prisen er. Jeg har netop lige købt god pot for 8 kr. pr. gram, men det kan såmænd også koste 60-70 kroner. Det kommer helt an på dine kontakter.
I øvrigt kunne du jo overveje at købe færdigrullede joints på roskilde. Dem har jeg fine erfaringer med :-)

Ellers synes jeg, du har en rigtig fornuftig tilgang til førstegansrusen, det skal du ha!

Men jeg vil nok også anbefale dig at drikke det eller spise det. Hvis du laver kager/te med en lille dosis, kan du måske risikere, at du ikke bliver skæv. Men tænk engang, så har du jo en hel festival, hvor du kan prøve at oppe dosen lidt, til du synes, den passer :-)

Du ønskes i hvert fald en god rus herfra - kan jo være du får en af de klassiske førstegangsoplevelser med kæmpe grineflip og hele molevitten :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

TheBo skrev:
I øvrigt kunne du jo overveje at købe færdigrullede joints på roskilde. Dem har jeg fine erfaringer med :-)

Man kan også risikere at blive solgt "skunk joints" der indeholder små mængder skodpot.. Jeg taler desværre af erfaring. Jeg har haft bedre oplevelser med de pushere der går rundt i lejrene og sælger klumper - så er det lidt lettere at vurdere kvaliteten, og prisen kan faktisk være fin nok.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Hvis du ikke så godt kan tåle røg skal du nok ikke ryge bong eller tjubang eller ligende... Bare joint.. Og så vil jeg anbefale dig at ryge det første gang i stedet for at æde det.. Det er meget nemmere at styre det, når du ryger det... Ha' noget sukker klar 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]