Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 15:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: riste tobak
Junior medlem

Hey.
Hvorfor er det egentlig at man rister nikotinen ud af den almindelige tobak når man ruler joints?

Frederik (:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det gør man fordi det kan være utroligt ubehageligt at blive nikotinskæv..

Mv
Moj0

Titel:
Junior medlem

Moj0 skrev:

Mv
Moj0

okay(: og jeg rister det bare ved at ligge tobaken på et stykke sølvpapir og opvarmer nedenunder ikke?

Titel:
Junior medlem

Moj0 skrev:

Mv
Moj0

okay(: og jeg rister det bare ved at ligge tobaken på et stykke sølvpapir og opvarmer nedenunder ikke?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Jo præsis. Lav en sølvpapirs skål, og så skal du ryste det hele tiden, så det ikke blive ristet sort! ,- Rist til tobakken er tør og mørkebrun.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Eller du kunne tænde en lighter og føre cigaretten frem og tilbage over flammen, medens du drejer den (cigaretten, hvis nu du er dum).. Husk at væde spidsen af den.. (Cigaretten, hvis nu du er dum)..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Du kan også smide dit tobak i noget vand og lade det ligge lidt og så tørre det. En metode der ikke bliver set så ofte...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
DeHades skrev:
Du kan også smide dit tobak i noget vand og lade det ligge lidt og så tørre det. En metode der ikke bliver set så ofte...

Virker den metode? :S

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kogeren skrev:
DeHades skrev:

Virker den metode? :S

Det gør den faktisk. Nikoton er meget vandopløseligt, så det forsvinder hurtigt ud i vandet og så er den ordnet. Det kan dog bedst svare sig hvis det er større mængder og man ikke gider at have røg i hele køkkenet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Har hørt noget om at man kan få et eller andet "nikotinshock" som man kan dø af, når nikotin bliver blandet med hash... Har dog endnu ikke hørt om nogle dødtilfælde ved brug af hash.. Personligt tror jeg ikke det passer...

Titel:
Junior medlem

Men det er da godt nok svært at rule sin joint når man har ristet tobaken. Eller er det ikke meningen at tobaken skal blive helt knastør??

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

frederikhansen skrev:
Men det er da godt nok svært at rule sin joint når man har ristet tobaken. Eller er det ikke meningen at tobaken skal blive helt knastør??

Jeg foretrækker at tobakken er ristet helt tør, men den må ikke blive brændt. Det giver ikke lige den fedeste smag, IMO.
Jeg synes heller ikke det er sværere at rulle med tørt tobak, det er et spørgsmål om øvelse.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Rasta Drengen skrev:
Har hørt noget om at man kan få et eller andet "nikotinshock" som man kan dø af, når nikotin bliver blandet med hash... Har dog endnu ikke hørt om nogle dødtilfælde ved brug af hash.. Personligt tror jeg ikke det passer...

Man kan få det skidt.... Men tror sgu ikke du dør af det.... Har prøvet nikotin shock og er her da endnu....

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
DeHades skrev:

Det virker sku fantastisk godt! Man kan nemt tørre det i en varmluftsovn, jeg mener vandet skal være vamt / kogende.. men er ikke sikker på at skal være varmt.

Du kan også lave en gryde / pande ristning.. samme gælder der med at holde tobakken i bevægelse så det ikke "brænder på" Det efterlader ingen smag / duft hvis du vasker panden af grundigt efter..

jeg bruger sådan et mini camping blus, der er satme smæk på !

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

man kan osse helt droppe alm. tobak og bruge urtetobak såsom Knaster o.l...............

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
mikro ovnen er fanme også ven... man skal bare lige lære sin egen mikro at kende. Men så rister du bare smøger der mens du laver cone eller andet shit i mellemtiden.

IMO er det også meget nemmere at fylde en cone med mix hvis tobakken er tørristet.

mini

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dekadenz skrev:
man kan osse helt droppe alm. tobak og bruge urtetobak såsom Knaster o.l...............

Ja, helt klart. Knaster er fint nok, men jeg har også prøvet andre versioner af urtetobak der har en temmelig...funky smag, så det kan ende med at blive en noget pudsig oplevelse.

Titel:
Medlem

En anden metode er også at riste tobakken i en gryde på komfuret, det synes jeg giver det bedste resultat hurtigst(har ikke prøvet mikroovn endnu). Og det går specielt hurtigt hvis man har induktionskogeplader kan jeg så også fortælle.. Men det ryger HELT vildt, så tænd emhætten og luft ud

@Rastadrengen: Man kan godt dø af nikotin. Det er vist rigtig nok med nikotinshock, men man skal kunne indtage nikotinen på en mere (u)smart måde end rygning, måske fordi der går meget til spilde ved rygning..

I hvert sagde min biologilærer i folkeskolen at han ikke forstod hvorfor nikotin egentlig var lovligt når det var SÅ giftigt.. Et af Verdens giftigste efter sigende, men hæng mig ikke op på det.. Der står noget om det i Malkavians store skrift.

Min lærer sagde at hvis man "opløste" 1 smøg i en kop vand - ligesom når man vandrister - og så drak vandet ville man kunne dø.. Men Malkavians skrift siger vist 3-4 cigaretter. Pointen: MEGET giftigt selv i små mængder

Med hensyn til blandingen af hash og nikotin tror jeg ikke videre den er farlig i sig selv når man ryger det- alt er relativt - men det er meget ubehageligt at ryge bong med for meget nikotin i og jeg tror det er her der er størst chance for at få nikotinshock

Titel:
Medlem

Geografisk sted: på toppen.
min gamle lærer (er holdt op i skolen)

fortalte en meget tragisk historie fra hans ungdom(han er vel 50år)
om han lavede et væddemål med sin bedsteven omkring at hvis han røg 7cigarretter samtidig også spurtede 100meter bagefter fik han nogen penge, men da venner havde røget de der cigarretter også løb faldt han død om, hans krop kunne slet ikke klarer det...

skal lige siges, at der måske var mere nikotin i cigarretterne i "gamle" dage det kan jeg ikke udtale mig om.
så ja nikotin er farligt i hvert fald...

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: esbjerg
Som mariannes skrev er grydemix nice.. mixen bliver helt ren og det kun af tjalden.. voll nice..
bare lidt upraktisk hvis man bor hjemme.. :(

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]