Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 13:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hey guys,

Min far er desværre blevet alvorlig syg med hjernekræft :cry: , og vi overvejer i øjeblikket om cannabisolie kunne være en behandlingsmulighed. Jeg har læst en del på nettet, set dokumentarfilm, etc., og synes det lyder lovende.
Jeg har dog ikke adgang til, eller mulighed for at dyrke nok planter til selv at fremstille olien...
Jeg ved godt man ikke må diskutere anskaffelse, men hvis jeg nu undlader at være specifik, og spørger om den olie man kan købe you-know-where er af okay kvalitet, kan det så gå? Nogle erfaringer? Er den ren og stærk nok?
Evt. nogle tips til hvordan man kan tjekke oliens kvalitet?

På forhånd tak,
kh Gryphon

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Træls at høre med din far.
Jeg vil råde jer til at passe meget på, med selv at blive "alternative".
Når det drejer sig om kræft, så må man lytte til lægerne.
Hvad man læser på nettet og youtube er ikke nødvendigvis det rigtige.
Kan du fortælle ligt om hvad lægerne har sagt?

-John Rooney.

Medlem

Tak Georg Gearløs.
Selvfølgelig skal man ikke tage alt, hvad man læser på Youtube eller ser på nettet for gode varer, er altid kritisk over for alt hvad jeg læser/hører. Men selv om der endnu ikke er veldokumenterede forsøg af cannabis på mennesker, er der faktisk efterhånden en del studier på rotter og celler, som ser rigtig lovende ud.
Og ligesom jeg forholder mig kritisk til den alternative verden, forholder jeg mig også kritisk til lægemiddelindustrien, som desværre også er cool business, hvorfor der f.eks. ikke forskes særlig meget i naturmedicin, da der ikke er særlig store muligheder for profit, da plantestoffer ikke kan patenteres.
Desuden taler den holistiske, naturmedicinske tankegang mere til min sunde fornuft, end den reduktionistiske holdning som lægestanden har. Dermed ikke sagt, at der ikke er noget, de har god forstand på, og derfor tænker jeg da også en kombi af konventionel og alternativ behandling...

Min far har fået opereret en svulst væk, har fået strålebehandling og kemo (piller), og er nu igang med et halvårligt program af 5 dages kemopiller, 25 dages "fri". Efterfølgende skal han scannes igen. Lægerne har sagt at det er en meget aggresiv kræftform, og at risikoen for at der kan komme flere svulster er ret stor - den forklaring de gav er, at de har fjernet hovedet at blæksprutten, men at der er fangarme ud i hele hjernen. De mener at han måske har et par år at leve i :cry:

Dedikeret medlem

:( det gør mig ondt med din far - jeg ville give det en chance med olien, hvis jeg kunne gøre sidste år om (far fik konstateret kræft i leveren og galdegange og vi boede ved ham det sidste halve år).
Aner ikke noget om kvaliteten derinde, men hvis bare olien havde kunne tage kvalmen som min far led meget under så ville den være godt betalt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er sku et svært emne at rådgive om..
I de seneste år er der kommet meget fokus på den medicinske del, men mener ikke den er veldokumenteret nok.
Medicinal virksomhederne har helt sikker berøringsangst, når det drejer sig om et et ulovligt rusmiddel.
-heldigt nok morfin ikke var fyfy :)
Selv fik jeg konstateret testikelkræft nogle år tilbage.
Spurgte om det skyltes mit cannabisforbrug, men lægen mente det ikke.
Nok om det.
Mht til din far, så vil jeg tro at symptombehandling med cannabisolie eller alm pot/skunk er iorden.
Vil ikke tro det er det bedste, hvis han er i et forløb med andet medicin.
Håber på det bedste for dig og din far :)

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Så for nogle dage siden at nogen på facebook siden "Forening for medicinsk cannabis Danmark" havde spurgt samme spørgsmål og fået gode svar :-) prøv det, og god bedring med din far!

Medlem

Tak for de venlige ord guys :-)
Og for tippet, kigger på Facebooksiden...
Gør mig ondt med din far Fso :-(

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
prøv noget olie fra holland så - stadens ville jeg personligt ikke selv røre med en ildtang.
Hellere find noget man kan bestille som er lavet til formålet (hvis det kan købes endnu) og som er lavet under ordenlige forhold.

Medlem

Hvorfor ville du ikke røre det fra stadens med en ildtang Viridis?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

fordi det ikke er til at ane hvordan de laver det og under hvilke forhold.
som jeg skrev herinde i en tråd tidiligere har jeg oplevet olie jeg købt derfra der spruttede og gnisterede når jeg brændte i det, nøjagtig som jeg har oplevet nol olie lavet med lightergaz gør, når man ikke har varmet olien nok op og fået resterne ud, i hvert fald ikke noget jeg ville spise, og så er det da meget mere lækkert at købe noget man ved er OK at indetage.

jeg er sikker på man kan få sin nol olie i bedre kvaliitet og til en meget bedre penge hvis det bestilles /hentes i holland

Medlem

Okay, tak for uddybning ;-)
De skriver også det samme inde på Foreningen for medicinsk cannabis Danmark, at kvaliteten ikke er god nok.
Og jeg har desværre også fundet frem til, at selv om cannabis er delvis lovligt i Holland, er hasholie/cannabisolie det desværre ikke, så den løsning duer heller ikke. Så kunne man selvfølgelig hente 1 kg pot, og fremstille selv, men det er vist lige lovligt risikabelt :roll:

Må vente og se, hvordan det går med ham, og så evt. overveje til foråret om vi skal fylde mine forældres baghave med planter...

Endnu engang tak for hjælpen og venlige ord :wink:

Dedikeret medlem

du kunne jo også bare købe en masse skunk på staden evt. en sort med højt cbd indhold og lave det selv? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

du kunne jo også bare købe en masse skunk på staden evt. en sort med højt cbd indhold og lave det selv? :)

Det lyder rigtig rigtig dyrt.
Man skal selvfølgelig ikke gøre det op i penge, men det bliver mange tusinde kr, med de priser de har..
Mon ikke det bedst kan betale sig at plante haven til, til sommer og selv brugge gnæk gnæk

-John Rooney.

Dedikeret medlem

det bliver selvfølgelig billigere jo mere du køber :P staden er selvfølgelig dyr men hvis det skal bruges lige nu er der vel ikke rigtig andre måder

Medlem
Brugeravatar

Ja hvis i har mod på det så gro selv, evt indendørs :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

anarkisten - sådan noget tager lidt tid ææk ?.........

Dedikeret medlem
Brugeravatar

anarkisten - sådan noget tager lidt tid ææk ?.........

Nu er kræft jo desværre også ofte noget man har over en længere periode, og i mange tilfælde resten af livet.
En cannabis plante kan høstes efter 50 dage (og sikkert også endnu kortere tid), hvis du vælger en sort med kort blomstringstid, så det ville da helt klart være det mest optimale. Men det kræver jo at man har nogle pårørende der kan stå for det, da det nemt kan blive en for stor mundfuld for en syg, at skulle starte sådan et projekt op.

At dyrke det selv, ville naturligvis være det bedste, netop fordi du så også ved hvilken strain du får, og du samtidig selv styre hele processen til fremstillingen af olien. Det kræver selvfølgelig lidt know-how, men min fornemmelse er at rigtig mange mennesker er mere end villige til frivilligt at hjælpe folk, der skal bruge det til netop det formål.

http://www.marijuanagrowershq.com/is-cannabis-lab-testing-a-scam/
Tror måske denne artikel kunne bruges, trådstarter. Har dog kun læst 3/4 af den.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jep - på længere sigt ville det være godt men nu tænkte jeg at trådstarter nok gerne ville ha startet behandlingen asap

Medlem

Tak for svar,
I øjeblikket er det hele ved undersøgelses/overvejelses-fasen, min mor og far skal lige tænke sig godt og grundigt om, og finde ud af om det overhovedet er noget de har lyst til at forsøge sig med.

Men ellers tænker jeg også selv at hjemmedyrkning helt klart ville være den bedste fremgangsmåde. Netop også fordi jeg selv ville kunne vælge strain, og dyrke en med høj CBD, som også ville kunne mindske den psykoaktive effekt, hvilket klart ville være at foretrække i min fars tilfælde. Og gøre det økologisk, så man ikke får en masse giftstoffer med...

Rick Simpson siger omkring 1kg bud til en hel behandling. (60g olie fordelt over 90 dage)
Selv bor jeg meget småt, og har kun plads til et par planter. Hvis man regner med ca. 50g pr. plante indendørs, er det et rimelig dødsdømt projekt.
Mine forældre har en kæmpe baghave, og bor rimelig isoleret, så ville godt kunne dyrke nogle planter udendørs, men jeg har ikke mulighed for at komme derhen så tit, og min mor har ikke overskud til at passe så meget andet end min far lige for tiden :cry:
Jeg har aldrig dyrket udendørs før, så ved ikke i hvor stor grad sådan nogle planter ville skulle passe sig selv, men skal vel under alle omstændigheder vandes og gødes jævnligt, og holde øje med skadedyr/sygdomme...
Plus de så først ville kunne være færdige til september/oktober.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder til der er en masse ting du/i skal have tænkt på og snakket igennem.
Hvis dine forældres have skal plantes til, så SKAL den ligge isoleret.
Der går ikke at folk kommer og opdager planterne.
Det vigtigste ved udendørs dyrk er at holde sit sted skjult og holde kæft med det, overfor andre.
Folk melder hinanden big time og der er altså noget der bonger, hvis de blå banker på.
Som skrevet før, så tvivler jeg på at cannabisolie er den rigtige behandling..
- og er det risikoen værd?

-John Rooney.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]