Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 16:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Er der nogen musikmagere her som har gode erfaringer med at lave musik mens i er .... påvirkede? Jeg har aldrig prøvet at blive skæv bare for at lave musik, men Bill Hicks sagde at vi burde brænde alle vores CD'ere hvis vi ikke brød os om stoffer fordi alle musikere bag god musik var "real fucking high".

Jeg gad godt eksperimentere med det... har i prøvet det?

Titel:
Medlem

Det er optur at lave musik når man er godt skæv. Så eksperimenter løs
Alkohol giver ikke rigtig så meget til musikken, udover at det er griner at spille når man er stiv.

Når man er skæv kommer riffs og fede heavy løb ud af den blå luft.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har ikke gjort meget i at lave musik når jeg er høj, jeg synes tit det er en smule forvirrende at betjene elektronik (computer, telefon osv.) da man let falder i stene over det.

Det jeg gør, er at jeg finder min inspiration mens jeg er skæv, skriver måske lidt ned, optager på en diktafon osv. og så laver jeg det i ædru tilstand. Derefter hører jeg det i en skævert hvor det virkelig får en ny dimension og laver så videre på det når jeg er ædru igen af ren og skær kærlighed! :P

Titel:
Junior medlem

Yeah. Jeg regnede ikke med det ville være optimalt at være påvirket under hele forløbet :) Selvom det kræver en masse færdigheder overhovedet at lave musik, regner jeg det at finde "gnisten" (idéen som et stykke musik starter med) for at være det sværeste at det hele. Derfra skal sangen bare køres hjem.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
hvilken slags musik er det?

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg sad på Roskilde og stenede med en guitar og kom frem til noget, som jeg ALDRIG tror, jeg havde fundet på, hvis ikke jeg var skæv. Jeg er ikke sikker på, man nødvendigvis bliver mere kreativ af hash, - jeg er faktisk ret sikker på, man ikke gør - men til gengæld kan det være et rigtigt godt rusmiddel til at fokusere sin koncentration på noget, uden det går hen og bliver kedeligt. Så på den måde, kan det sagtens bruges, men hvis man ikke har et musisk talent, så får man det sgu ikke lige sådan.

Titel:
Medlem

For to dage siden startede jeg et ambient track mens jeg var skæv. Det er blevet til noget af det bedste jeg har lavet synes jeg. Poster det når det er helt færdigt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg har rigtigt gode erfaringer med at lave musik mens jeg er skæv. Det er ikke fordi jeg bliver mere kreativ, men der kommer andre aspekter af den tilstedeværende kreativitet op til overfladen, og det er den jeg prøver at udnytte. Det er efterhånden længe siden jeg sidst har haft min guitar i hånden, men den er desværre i stykker for tiden :(

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
der er da vist en der hedder Tenka her på boardet ? Han laver da noget rimelig fed psy trance? Ved self ikke om han er skæv når han laver det ?

Titel:
Junior medlem

I må gerne linke til noget musik i har lavet. I kan evt. bruge http://tindeck.com til hosting. Jeg kunne godt linke til noget musik jeg har lavet, men da jeg ikke har lavet noget af det mens skæv ville det sikkert være lidt off-topic :)

Medlem
Brugeravatar

jeg laver det sygeste musik når jeg er skæv! :D

på roskilde lavede jeg en sang der hedder ''Har du glemt dine boller bitch'' og den synger vi stadig idag! :D

Btw Tool is the fucking shit

Medlem

Geografisk sted: Hillerød/København
Jeg har også en hel del gode erfaringer med at lave musik i påvirket tilstand. Både med hash, LSA og svampe(dog ikke på samme tid:b) . Men synes stadig at de fleste jeg har hørt, inklusiv mig selv, laver lige så god musik i ærdu tilstand, men skævheden gør bare musikken anderledes, hvilket jo altid kan være sjovt hvis man ikke normalt ryger når man spiller. Jeg har så bare næsten kun lavet musik skæv så for mig er det interessante eksperiment at lave det ærdu :b

Medlem
Brugeravatar

Det med musik og tjald er en spændende ting. Her er mine erfaringer:

Det at lytte til musik bliver anderledes. Man sætter mere pris på det og bliver mere påvirket af det. Føler det er smukkere. Jeg er stadig lidt i tvivl om den analytiske evne bliver bedre, men jeg tror man har nemmere ved at fordybe sig.

Derudover flyder ens idéer bedre. Jeg spiller jazz og mit improvisationsspil er præget af mere kreative linjer og anderledes idéer når jeg er skæv. Dette vil helt sikkert også være et plus når det gælder komposition(at skrive musik).

Det negative er at ens time(rytmesans/tidsfornemmelse/"indre metronom") bliver forværret samt at ens tekniske formåen på instrumentet nok ryger ned på omkring 50%. Fingrene KAN bare ikke følge med. Man bliver lidt langsommere.

Medlem
Brugeravatar

Rigtig gode erfaringer. Jeg er normalt ret kreativ, men jeg kan ligesom mærke at mit personlige touch kommer mere til overfladen efter røg. Desuden får man jo lyst til at kæle for sine sanser, så det kan være rigtig lækkert at høre nogle fede lyde. Om det så er brugbart eller ej!

Senest rettet af villanova junction 12 dec 2008 10:30, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

GangsterMark skrev:

Det negative er at ens time(rytmesans/tidsfornemmelse/"indre metronom") bliver forværret samt at ens tekniske formåen på instrumentet nok ryger ned på omkring 50%. Fingrene KAN bare ikke følge med. Man bliver lidt langsommere.

Din "indre metronome" bliver forværret...
jeg bliver meget mere tight når jeg er skæv. føler rytmerne bedre,og kommer på skæve rytmer. som ikke er ude af takt, men bare ligger sjovt.
-tror bare det er et spørgsmål om at vende sig til at spille i påvirket tilstand..

jeg har det sådan. at når jeg er skæv, og sidder og laver music. bliver det ikke nødvendigvis federe fordi jeg er skæv. faktisk hvis jeg prøver at lave noget fedt, bliver det sjældent fedt.
men sidder jeg bare og leger lidt, uden at have hjernen med, kommer de smukkeste/fedeste riffs/rytmer.. jeg har ligesom bare lidt bedre improvisations "skills"(noget med at glemme teorien, og så bare gør hvad føles rigtigt...

det eneste negative ved at spille, når jeg er skæv. må være at når jeg ikke er skæv, glemmer jeg tit følelsen, i det jeg fx har kreeret dagen før.

Medlem
Brugeravatar

psycofanten skrev:
GangsterMark skrev:

Din "indre metronome" bliver forværret...
jeg bliver meget mere tight når jeg er skæv. føler rytmerne bedre,og kommer på skæve rytmer. som ikke er ude af takt, men bare ligger sjovt.
-tror bare det er et spørgsmål om at vende sig til at spille i påvirket tilstand..

jeg har det sådan. at når jeg er skæv, og sidder og laver music. bliver det ikke nødvendigvis federe fordi jeg er skæv. faktisk hvis jeg prøver at lave noget fedt, bliver det sjældent fedt.
men sidder jeg bare og leger lidt, uden at have hjernen med, kommer de smukkeste/fedeste riffs/rytmer.. jeg har ligesom bare lidt bedre improvisations "skills"(noget med at glemme teorien, og så bare gør hvad føles rigtigt...

det eneste negative ved at spille, når jeg er skæv. må være at når jeg ikke er skæv, glemmer jeg tit følelsen, i det jeg fx har kreeret dagen før.

Nope! Ens time forværres når den bliver udfordret. Når man har et fast mønster at spille over(som i en rock/funk/pop/etc. sang) kan det godt føles som om det er mere tight fordi man lever sig mere ind i det, men når du skal op og behandle komplekse rytmer(fx polyrytmer med klap, tramp osv.) eller spille mere kompliceret som solist rammer den hårdt. Når du siger "skæve rytmer der bare ligger sjovt" kan det jo også sagtens være ude af time, men svært at forholde sig til når man er skæv ;). Jeg er under musikuddannelse og alle dem der ryger her har dårlig time når de er skæve :)

Min lille teori går på at time og teknik problemer skyldes at kommunikationen mellem fingre og hjerne er sløvet lidt ned når man er skæv. Jeg har dog ikke prøvet at "undersøge" det med mere opfriskende weed.

Medlem
Brugeravatar

jeg tror stærkt på at kreativiteten bliver udfoldet når man har røget.

så jeg fatter ikk i diskutere om man er tight det betyder intet.

bare kig på vores kære ven bob marley, han er sgu et godt eksempel :)

Medlem
Brugeravatar

jeg tror stærkt på at kreativiteten bliver udfoldet når man har røget.

så jeg fatter ikk i diskutere om man er tight det betyder intet.

bare kig på vores kære ven bob marley, han er sgu et godt eksempel :)

Medlem
Brugeravatar

Mig og min rygerven har gang på gang forsøgt at skrive diverse raptekster efter en god ryger. FAILURE! Vi blev ved med, gang på gang, at falde i vores sædvanlige rygersnakke så vi kom aldrig igang, men synes da du skulle prøve, som nævnt klarede Bob Marley det vel fint :D

Junior medlem

Geografisk sted: I et drivhus med en joint! :O
Jeg laver altid det VILDESTE(!!) musik når jeg er blappet. Jeg kan bevæge mig rundt mellem flere forskellige genrer samtidig, og jeg kan bruge underlige elementer og lyde til at skabe noget ret vildt! Laver mest Hip-hop, men også trip-hop, lidt electro og reggae.

Det er desværre ikke altid min musik lyder godt når jeg ikke er skæv mere :P ...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]