Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 23:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Vores setting skal foregå i naturen, vi tager telt med ud i skoven og tænder op i et lejerbål. Derefter tænder vi op i salviaen. Nogen der har erfaringer med en sådan setting under påvirkning af salvia?

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Velkommen til :)

Søg ;)

Ja, jeg har gjort det på en græsplæne midt i en skov med en ven engang, det var dog næsten lige meget, for jeg mistede ret meget grebet til omverdenen, så kunne lige så godt have gjort det der hjemme i en seng. Vil mene svampe er bedre til sådan en setting.

Et godt råd her fra er at gøre det en af gangen så den anden lige kan passe på en ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tak for svaret. Kan du fortælle om dit trip på salvia eller har du lavet en trip rapport herinde? Er salvia virkeligheden din egentlige virkelighed?

Titel:
Methylon Connoisseur

nej, jeg vil bestemt ikke mene det var min virkelig virkelighed, og blev ret dårlig bageffter, men så blandt andet en masse sne på nogle bjerge et godt stykke fra mig der slet ikke var der :S og så så jeg der ud overmest skyer der gik ret meget amok.. men det hele uden jeg fattede ret meget eller tænkte vildt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hm jeg tror vi har misforstået hinanden. Brugerne af salvia beretter om at når virkningen indtræder så forsvinder den virkelige verden (consensus reality) og ind kommer salvia verdenen - dvs. salvia verdenen er din egentlige virkelighed og du ved ikke at der findes en consensus reality. Er det din opfattelse af stoffet og kan du være lidt mere specifik ang. dit trip?
Hvad oplevede du? Hvordan var din kropfornemmelse samt virkelighedsopfattelse?

Farmand ønskes på banen 8)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Hej Illusion.
Jeg må sige at jeg følger dine post med spænding, du må endelig huske at berette om dig og din vens tur når og hvis den bliver aktualiseret!
Omkring det med virkelighedsopfattelse, så må jeg personligt sige at den virkelighed jeg opfatter under påvirkelse, i det øjeblik jeg oplever det virker ligeså sand og virkelig som den jeg går rundt i til daglig. Dog er det ikke altid at jeg efter et trip betragter samtlige tanker som værende oplyste eller sande. Jeg har flere gange oplevet at have direkte modstridene tanker på forskellige trips.
Når men til sagen,
det jeg vil frem imod er noget i stil med at: man på et krafitigt trip sagtens kan opleve en virkelighedstilstand som er markant anderledes end den "normale", og dermed også sagtens være ude af stand til at forholde sig til "normal" verdenen. Men dermed ikke sagt at man dagen efter vil betegne tripvirkelighedsoplevelsen som være ens "sande" virkelighed!
Håber det giver bare lidt mening.

Titel:
Methylon Connoisseur

præcis som hamb siger det vil jeg beskrive mine tanker om trippet, og følelsen af virkeligheden, men jeg har kun gjort det få gange og var egentligt ikke noget jeg holdt specielt meget af, men under vores triprapport section er der da helt sikkert nogen, ellers ved jeg der er nogle på erowid.org :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Til Hamp -> Tak for svaret, det var det vi søgte.
Vi er begge filosofiske anlagte samt har en interesse for buddhisme og er derfor interesseret i de forskellige virkeligheds- bevidsthedsplaner.
Kan du forklare hvilke oplevelser og tanker du havde på salvia trippet, samt din senere efterbehandling af disse?
Hvor hurtigt går der fra upcomming til plateau samt svækkes realitetssansen under begge planer eller er svækkelsen kraftigst under upcomming?
Jeg spørger om dette da jeg har læst flere om flere brugere som følte sig skræmte over den ekstremt hurtig upcomming - fra consensus reality til at blive sparket ind i salvia verdenen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Hey der.. Tjek evt denne tråd http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... ght=salvia

Der er en del info + en mini triprapport fra min side..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg skal blankt indrømme at salvia ikke er noget jeg er super erfaren ud i.
Den gang som først springer frem i erindringen er et tilfælde hvor jeg lavede en kombination med LSD. Jeg var egentligt pænt tilfreds med trippets styrke men blev alligevel overtalt til at ryge noget salvia. Rygemetoden erindre jeg ikke.
Min erindring om forløbet er lettere tåget men kan beskrives ca således:
Jeg sidder i en sofa og læner mig tilbage lige efter jeg har inhaleret salvia røgen. Jeg kigger hen over bordet over på ham der for lidt siden fik mig overtalt. Mens jeg kigger og læner mig tilbage slå der pludselig en tanke ned i mig, på skrift må den lyde ca således "Fuck, jeg havde jo slet ikke tænkt mig at trippe så hårdt idag!". I løbet af hvad der føles som ganske få sekunder, forsvinder den almindelige dagligdagsverden ligesom bag ved en anden "verden". Denne "nye" verden kan bedst beskrives som hvid. Den minder måske lidt om et sted fra filmen THX1138.
Alt imens at min normal verden sløres så bliver min bevidsthed bundet sammen med ham jeg sidder sammen med. Iløbet af ingen tid føles det som om at vi er en, alt hvad vi ved, tænker eller føler bliver delt imellem os. Alt hvad der er sket i vores respektive liv bliver pludselig til en slags fællesviden. Ikke sådan at jeg kan sige hvor han holdt sin 5 års fødselsdag, men nærmere således at alle de spor som har sat sig efter mange års liv står helt klart. Årsagen er væk, men resultatet står helt klart.
Det er således jeg bedst kan beskrive det på nuværende tidspunkt. Med hensyn til min videre bearbejdelse af de oplevelser så må jeg sige at der ikke har været noget specifik bearbejdelse. Eller måske er det fordi jeg ikke forstår det som du forstår ved det begreb. Fordi denne oplevelse har klart sat sig spor i min adfærd og opfattelse, det kan bare ikke præcist defineres hvad disse er.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hej Hamp og tak for dit uddybende svar. Iøvrigt genial film! Du burde se nærmere på filmene K-PAX, Solaris samt Donny Darko - virkelig tankevækkende og eftertænksomme film.

Nå men tilbage til salviaen. Det skal sige at jeg er dybt engageret i filosofi, specielt eksistentialismen, eksternalismen, idélæren samt transsubstantiationslæren mv. Dette er filosofiske discipliner som jeg vægter meget højt og i stor grad lever mit liv efter. Dertil kommer min store interesse for buddhisme. Jeg tager stærkt afstand fra determinisme og andre livsødelæggende traditioner. Mit formål med salviaen er simpelthen at få indblik i de forskellige menneskelige bevidsthedsplaner samt hvordan mit sind egentligt fungere. Dertil kommer mit ønske om mødet med en form for metaeksistens i form af en guddommelig kreation. Jeg har et dybt forhold til mit hjemland, hvilket har betydet at jeg sidder tilbage med dybe eksistentielle spørgsmål vedrørende mit liv og fortid samt min familie. Det omhandler spørgsmål som ikke kan besvares i denne verden - dels pga. afstanden men også de fysiske barriere som ikke tillader en værdilæggelse af sådanne spørgsmål. Jeg er en person som ikke nøjes, jeg helmer ikke og ukuelighed er mit nøgleord. Jeg søger svar og har gjort det hele mit liv. Filosofien og religionen har givet mig utroligt meget men jeg søger trancendens og kropsbevidste oplevelser. Jeg vil ikke smide grus i livets store tandhjul, tværtimod. Jeg søger essens.
Disse er mine tanker og overvejelser omkring mit forestående møde med Salvia. Jeg håber det kan bibringe mig svar på mine mange spørgsmål.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Prøv at søg på Salvia på Youtube. Så kan du se hvordan folk der har taget salvia ser ud.
Det kan altid godt forklare meget om et stof at se andre trippe på det, specielt i det her tilfælde tror jeg!!
Her er nogen af dem.

http://www.youtube.com/watch?v=0jd-oObb ... ed&search=
http://www.youtube.com/watch?v=4FcghJ5k ... ed&search=
http://www.youtube.com/watch?v=-Q_El16obm8

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Methylole det virker useriøst at henvise til links på sites såsom youtube. Det viser jo ikke virkeligheden omkring salvia. Disse mennesker tripper under uacceptable omstændigheder. Det er vel ikke det man kan kalde positiv set and setting.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Det er ikke "virkeligheden" omkring salvia jeg kommenterer, nok nærmere virkningen. Det beskriver da lidt af rusen for mig der ikke har prøvet det.

Det eneste der er galt med set og setiings i de tre klip, er da at de vælger at filme det. Det må godt nok være underligt at blive filmet imens man tog sådan en tur. Der er både tripsitter og senge.

I mine øjne ser det da lidt ud som om, at det nok er et stof der er bedst at tage derhjemme, i stedet for i en skov med lejerbål som du beskriver.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Illusion skrev:
Methylole det virker useriøst at henvise til links på sites såsom youtube. Det viser jo ikke virkeligheden omkring salvia. Disse mennesker tripper under uacceptable omstændigheder. Det er vel ikke det man kan kalde positiv set and setting.

Kan vi lige få næsen lidt højere op mod skyerne?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja ok, vi vil gerne give en formel undskyldning på en lidt forhastet besvarelse. Men Ja, vi mente også at lige præcis det med at blive filmet ikke kan under nogen omstændigheder høre under et salvia trip, da det påvirker en på en måde man ikke har mulighed for at forstå uden selv at have oplevet det.

Og du kan muligvis have ret i det med at en skovtur kan være lidt for dristig for førstegangs brugere, MEN det hjælper da til at skabe en stemning ! ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Jeg ville IKKE trippe udenfor i en skov på salvia, på denne årstid. Det er måske bare mig der er en svans, der synes vejret er ret koldt. Eller også det faktum at tøj er irriterrende, og helst gerne vil af når man er på salvia. Men IMO skal salvia tages i varme omgivelser.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Illusion skrev:
Hej Hamp og tak for dit uddybende svar. Iøvrigt genial film! Du burde se nærmere på filmene K-PAX, Solaris samt Donny Darko - virkelig tankevækkende og eftertænksomme film.

Hvor vildt at du lige skriver det. :shock:

Under mit første LSA trip sidste weekend havde jeg det NØJAGTIG som Donnie Darko i filmens slutsekvens hvor du ser alle hoved- og birollerne ligge i hver sin seng. Donnie ligger og smiler mens han falder i søvn af ren lettelse over hvad der er sket og hvad der vil komme til at ske.

Hvis du kan styre dine tanker, så prøv at tænk over det når du ligger på skovbunden. :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tomler - Jeg er lidt psy -
har stadig lige 1 hoved salvia x40 =D synes det var skummelt nok.. var helt op at køre over det før jeg skulle prøve det første gang. men det er ikke så slemt som man regner med. mange mærkelige ting sker f.eks. at verdenen simpelthen gik for hurtig på en måde i mit hovede så jeg ikke kunne tage fat i en ny bajer hvor det ligesom sagde SVUSCH og blur der gik nedad. altså hvor det stadig var for langt væk. mærkede også noget på mine ører men det var alt sammen cool nok. anden gang rejste jeg mig op fra en kontorstol fordi den begyndte at trække mig til siden ind mod skærmen imens den drejede nærmest kontrolleret rundt i en bue eller noget i den stil. men det minder mig om freakazoid. svært at forklare hehe alt i alt. skal helst bare opleves =) men havde det mega varm og det var en rigtig vild weekend med mange forskellige stoffer og sådan. begge gange forklarede jeg var der skete imens jeg var brændt. men det var som om jeg havde en anden stemme og snakkede MEGET anderledes =) og jeg er næsten sikker på nogen af pigerne og nogle andre blev usynlige. ellers lagde jeg ikke mærke til de var daffet hen til et andet sted end stuen. og self nogle kammerater fik noget af det salvia, og de synes det var for vildt ;D men tror jeg foretrækker LSD over det ^^ hehe bare svært at få fat i synes jeg. Salvia er ellers et alletiders drug som kan bestilles over nettet på den berømte hjemmeside allegørdetpunktumcom også bare på engelsk. heh hvorfra jeg også købte en t.a.s.k pibe. synes den er nice =)

aight det var vidst det - snax

Senest rettet af Corxial 21 okt 2007 19:18, rettet i alt 3 gange.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Du må hellere få slettet det link :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]