Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 23:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg har nu røget næsten hver dag det sidste års tid som en måde at selvmedicinere for voldsomme maveproblemer og det medfølgende stress som jeg har haft i mere end 5 år nu og er begyndt at opbygge en rimelig høj resistens.

Jeg skal altså ryge en hel del for at blive skæv og hvis jeg ikke ryger "nok" har jeg lagt mærke til at jeg bliver ret dårlig og får det skidt tilpas, selvom jeg stadig bliver lidt skæv, er det dog ikke behageligt overhovedet. Oplever kun dette når jeg som sagt ikke ryger "nok".

Nogle der har haft lignende oplevelser med resistens eller kan forklare mig hvad årsagen til dette kunne være?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er jo pga. tolerancen. Du skal jo ryge mere for at blive ligeså skæv, som du fx blev for en måned siden, og sådan kører det bare. Du bliver samtidig mættet af oplevelsen, og derfor kan det godt bare blive den samme kedelige skævert igen. Nogle ugers pauser kan gøre mirakler.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Tror det er noget alle kender som har haft et forbrug af cannabis produkter.

Der er et par ting som spiller ind efter mine erfaringer.

1: hvor ofte du ryger. Prøv f.eks at ryg 3-4 dage om ugen istedet for 7 og du kan nemt kommer 20-30% mindre i dine joints eller mix.

2: hvad du ryger. Jo bedre kvalitet du ryger jo langsommere opbygger du tolerence. Prøv også at ryge skunk,pot istedet for hash engang imellem det giver lidt balance.

3: motion og aktiviteter, jo mindre din krop bruges jo nemme stiger indholdet af thc i dit system. så tag en god cykel/løbe tur et par gange om ugen og helst oftere så er dit system mere "rent" til næste dosis.

Håber det satte nogle tanker igang.

Mvh Mikkel

Senest rettet af DoYouSpeakWak?? 18 jan 2008 20:07, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Fortjener du at bruge ordet selvmedicering?

Ingen tvivl om at cannabis kan virke effektivt både på stress og maveproblemer, men det kan sagtens ende med et langt værre resultat.

Er det maveproblemer som giver stress eller stress som giver maveproblemer? Hvis den dårlige tilstand bygger på psykoligiske faktorer, lyder hashrygning som en tåbelig udvej i mine øre. Det kan sagtens være at du føler dig bedre tilpas i nuet, men problemer bliver bare skubbet på afstand og evt. vokser sig endnu større.

Har du snakket med lægen? Det kunne være at der fandtes en god medecin, psykolog eller det helt tredje som ville sætte dig på rette spor.

Jeg ser kun daglig rygning eller opbygning af tolerance nødvendigt, hvis man brækker sig stykker og sammen som kræftpatient, har svært ved at få blodet pumpet rundt eller en anden ekstrem tilstand. Ihverfald synes jeg daglig rygning er noget hest fordi magien ved dette fantastiske stof svinder mere og mere, du skaber en kedelig afhængighed, og ugideligheden påvirker dig mere og mere. End ikke som mig:forkælet lille bitch med djævlen i ninjadragt i busken.

Hvis roden af dit maveproblem ikke kan takles på andet vis, beklager jeg for indlægget og respekterer dit tjald forbrug.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

DoYouSpeakWak?? skrev:
2: hvad du ryger. Jo bedre kvalitet du ryger jo langsommere opbygger du tolerence.

Hvordan hænger dét sammen, hvor har du det fra? Er det ikke bare et spørgsmål om, at tolerancen er tydeligere, når du pludselig ryger et helt gram mere af standarden, end hvis du bare ryger 0,2 mere af den gode ryger?

Titel:
Medlem

Jeg har forklaret mine problemer i en anden thread osv.

Jeg ved godt at det er pga. resistens at jeg får det skidt, men var intresseret i at høre om det var normalt. Der er ikke rigtig nogen der svarer på det direkte, men det antager jeg så at det er.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Homo Superior skrev:
DoYouSpeakWak?? skrev:
2: hvad du ryger. Jo bedre kvalitet du ryger jo langsommere opbygger du tolerence.

Hvordan hænger dét sammen, hvor har du det fra? Er det ikke bare et spørgsmål om, at tolerancen er tydeligere, når du pludselig ryger et helt gram mere af standarden, end hvis du bare ryger 0,2 mere af den gode ryger?

Det er en personlig erfaring som også sådan rent teknisk giver mening. Hvis du ryger 1 gram standard istedet for 0.2 gram god ryger så får du meget mere lort ind i systemet fordi at den standard måske indeholder 0.1g hash og resten er fyld. forholdene er måske lidt off men forstå mig ret.

Og så giver kvalitet også en bedre sundhed i det lange løb selvom man ser væk fra fyldet.

Mvh Mikkel

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
.....................

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 16:34, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Ah, lorte internetlinie jeg har. Double post.

Senest rettet af Stenrose 10 jan 2008 19:56, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

bellaDonna atropa skrev:
Jeg har fundet frem til at pot virker best for mig, når det gælder selvmedicinering.

Det virker bedre på smærter og ubehag og er nemmere at opbygge en lav tollerance hvor man ike har ubehag. Der er dog altid en vis potion "glemmelse", men den er ikke så slem med pot.

Nu har jeg ikke set den tråd hvor du beskriver dine maveproblemer, måske du lige kunne linke til hvor de er?

Men mit råd er at bruge pot/skunk og prøve at holde det på så lavt et nevu som muligt. Evt. kun bruge hash på SLEMME dage.

Pot indeholder også flere at de medicinske fordele, der forsvinder en del af de gode egenskaber når man lave hash. Så når du bruger hash, så brug en så god kvalitet som muligt. For mig var der en lys pollen der virkede best og blev brugt når der ikke var mere pot tilbage.

Hvis du har gode perioder, så lad vere med at ryge der, så får du også holdt tollerancen nede.

For meget hash rygning kan også give dårlig mave og mange oplever også problemer med maven hvis de er afhængige af andre ting. Så håber du er sikker på at det ikke er absinencer du ryger dig væk fra, for så hjælper det ikke noget i det lange løb, men giver blot et afhængihedsproblem mere.

/bellaDonna

Jeg ryger stortset aldrig hash, for det meste kun Skunk. Men har sjovt nok overvejet at begynde at gå over til pot som du foreslår.

Årsagen til mine problemer er ikke at jeg ryger. Hvis du ser i min post igen står der at jeg havde haft problemer i mange år før jeg begyndte at ryge næsten hver dag.

Ryger for det meste kun lige nok til at jeg har det godt og kan koncentrere mig om at rent faktisk udrette noget med min tid, hvilket jeg normalt har meget svært ved.

Denne thread -

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=22726

Men var til forundersøgelse for den operation jeg nævner og fik der af vide at jeg ikke havde lyskebrok. Men tingene er meget uklare indtil videre og den kirurg jeg så var muligvis bare intresseret i at komme af med mig og gav mig en tid på et andet tidspunkt hvor han ville se på det igen, hvilket ikke giver mening når han allerede havde udelukket at det var brok. Ellers så har mine læger altid ment at det skyldtes Irriteret Tyktarm, hvilket stadig er muligt.

Du må forstå at jeg ikke kun bruger cannabis som medicin imod mine maveproblemer der i sig selv ikke giver særlige slemme voldsom smerter, men det voldsomme pyskiske stress jeg har udviklet med tiden er. Har også set psykologer der mener at jeg har en mild skizotypi jeg muligvis er født med. At jeg så har udviklet voldsomme maveproblemer har gjort at mit liv er blevet endnu mere kompliceret og de psykiske problemer er blevet voldsommere. Kan når jeg har dårlig mave ikke "føle noget" dvs. at maveproblemer ikke decideret giver mig smerter, men gør mig apatisk altså ligeglad med alting.. føler mig hverken glad eller ked af det.

Og ja jeg ved godt at man ikke skal ryge når man har den slags psykiske problemer, men cannabis og andre psykedeliske stoffer har kun hjulpet mig. Kan når jeg ryger lettere bearbejde de mange tanker jeg har kørende rundt i hovedet. Siden jeg begyndte at ryge oftere har mange ting ændret sig, generelt hele min indstilling til livet og om det overhovedet er værd at leve, hvad jeg skal bruge mit liv på osv. siden jeg begyndte at ryge har jeg også lært mig selv at spise ordentligt for at formindske problemerne, samtidig med at jeg rent faktisk får lyst til at spise noget, da mine maveproblemer er voldsommest når jeg har spist slf. går nogle gange uden at spise mere end hvad der svarer til måske 1500-2500 kJ på en dag, fordi jeg simpelthen ikke kan spise noget, da jeg er oppustet og ikke rigtig har appetit.

Prøvede mange forskellige antidepressiver og antipsykotiske præparater over årene før jeg begyndte at bruge cannabis som medicin, ingen af dem hjalp mig.. tværtimod gjorde de mig langt mere deprimeret og nedkørt.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
....................

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 16:35, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

bellaDonna atropa skrev:
Hvis du har problemer med at indtage mad nok bliver man apatisk og får koncentrationsproblemer.
På apoteket kan du få protindrikke som ikke smager så slemt(liddt a la yogurt). dem kan du prøve og se om energinevuet ikke kommer lidt op igen.
Det er meget vigtit at man får noget maven kan arbejde med og som giver længere tids mæthed, så som rugbrød med kærner og grønsager som gulerødder og brockeli.
Kartofler indeholder stoffer som gør os glade, så kog dine kartofler med skral på og skræl dem ved bordet. Alle de glade stoffer sidder lige inde under skrallen.
Lakrids satter gang i blodomløbet og stimulere den sunde appetit, så evt lidt lakridsthe kunne måske hjælpe.
Frugt sætter gang i mavesyren. Så det kunne være en ide at spise et halvt æble eller pære en ½ times tid inden et måltid. Det kan måske gøre at appetiten bliver større og du får mere ned.
Motion er nok det vigtieste. En god gåtur giver også appetit og det gør frisk luft alene også. Så har du ikke mod på en god gåtur så start med at bare gå ud et sted og sæt dig og nyd naturen eller hvad du nu har rundt omkring dig.

Det kunne godt lyde som at dine maveproblemer stammer fra dine psykiske problemer og at de 2 ting hænger sammen.
Har du prøvet at få noget terapi af en eller anden slags? Det hjælper ofte bedre end alverdens medicin.
Jeg har også prøvet mange former for medicin indenfor psykofamika og det er bare ikke alt der virker hensigtsmessigt, så man ender med at få medicin for at kunne tåle den medicin man skal tage.
Måske du skulle snakke med din læge om at få noget mildt "tankestopper" (risperdal for.eks er godt gennem testet og kendt for alle sine bivirkninger). Skal lige sige at jeg kun kender til den medicin jeg selv har tage gennem tiden og ikke har nogen spæciel viden indenfor medicin. Så kan du bruge potten til at suppelere op med. Det trælse med den slags medicin er at man skal huske at tage den og at det tager noget tid inden man er på fuld virkning, så man kan ikke mærke at man har taget det og virkningen kommer snigende, så det er ikke altid om man kan mærke om den virker eller ej.
Når du bruget cannabis som medicin er det ikke nødvendig at blive skæv, man skal blot have virkningen. De 2 ting bliver du nødt til at skille ad for at kunne holde en lav tollerance. Cannabis som medicin kræver ofte at man får opbygget en vis tollerance for at virke efter hensigten.
Jeg laver som regel 1 stor joint, som jeg så kører på en hel dag. 2-3 hiv ad gangen med et par timers mellemrum. Mine blandingsforholdt er 3/4 god pot/skunk og 1/4 tobak.

bellaDonna.

Spiser en del frugt og grønt til daglig ja, det hjælper. Holder mig væk fra hvidt brød så godt som jeg kan og lignende hvedeprodukter. Har altid spist en del lakrids, som helt klart hjælper på nogle punkter som du nævner, men desværre gør det min fordøjelse dårligere og skaber mere luft, så jeg prøver at spise mindre lakrids med hensigten at stoppe helt. Lakridsthe lyder faktisk som en meget god ide at drikke nogle gange, da jeg tror det ville være mindre besværligt for min tarm at håndtere end solid lakrids, hvilket jeg ikke har tænkt på før. Proteinpulver kunne også være en mulighed, men jeg tror desværre at jeg ville få det skidt af at drikke den slags, men det er måske er forsøg værd.

Jeg tror ikke helt at du har forstået hvordan det "fungerer" angående mine problemer dog... den apatiske tilstand jeg snakker om kommer når jeg indtager mad og drikke pga. det opbygger luft og irritation når mit fordøjelsesytem bliver sat igang.. det er faktisk næsten ligemeget hvad jeg indtager så får jeg ubehag og har svært ved at koncentrere mig. At spise de "rigtige ting" og på de "rigtige tidspunkter" hjælper mig kun til at forkorte perioden hvor jeg har det skidt efter jeg har spist.

Når jeg næsten ingenting spiser har jeg det langt bedre end hvis jeg spiser, både med henhold til generelt at have lyst til at gøre ting og koncentrere mig. Altså er det ikke mangel på føde der skaber nogle af de problemer. At faste er faktisk yderst hjælpsomt for mig, spiser ofte meget lidt i løbet af dagen også et lidt større måltid før jeg går i seng (med lidt større mener jeg omkring 100 gram kød, mest kylling eller kalkun og nogle grøntsager stegt på en pande). Den metode gør dog at det er endnu sværere at falde i søvn, men jeg tager 25mg Serroquel hver aften som sovemedicin der får mig til at gå i brædderne ret hurtigt efter det er indtaget.

Så det var ikke helt sandt da jeg sagde at de antipsykotiske midler jeg blev foreslået var ubrugelige, dog er 25mg Serropquel ikke en dose til behandling af psykiske problemer, men mest noget man giver folk med sovebesvær. Da jeg tog 400mg Serroquel i omkring 2 måneder fik jeg det langt værre end jeg nogensinde havde haft det... sov op til 12-14 timer i døgnet, var irritabel, deprimeret og langt mere apatisk end normalt.

Da man ikke ved meget om Irriteret Tyktarm kan ingenting siges med sikkerhed, men nyeste undersøgelser viser at tilstanden ofte er forbundet med psykiske problemer, så hvad du siger passer meget fint ja, hvis mit problem er irriteret tyktarm og ikke en form for besværlig lyskebrok. Med flere undersøgelser kan jeg ihvertfald udelukke brok men Irriteret Tyktarm ved man simpelthen ikke nok om til at nogen læger kan sige noget konkret.

For tiden overvejer jeg at bede min læge om en recept på SSRI medicin som kan være godt mod Neuropatologiske smerter, altså smerter der opstår i nerverne selv som man ser det med irriteret tyktarm. Har læst et sted at Zoloft og Effexor skulle være gode til at symptom behandle Irriteret Tyktarm når symptomerne er forstoppelse.

Titel:
Medlem

I burde læse denne artikel på UKCIA.
Marijuana-tolerance virker ikke som mange går rundt og tror.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

bjarken skrev:

Kan du eller en anden resumerer, hvad der står. Jeg sgu doven, så jeg orker ikke at læse det hele. Nogle hovedepointer ville være dejligt.

Titel:
Dedikeret medlem

Gæst skrev:
bjarken skrev:

Kan du eller en anden resumerer, hvad der står. Jeg sgu doven, så jeg orker ikke at læse det hele. Nogle hovedepointer ville være dejligt.

Noget med, at hvis du ryger mere end hjernen har brug for (hjernen er åbenbart "programmeret" til at skulle have thc fordi den har receptorer der modtager cannabinoider eller sådan noget) så skruer hjernen ned for effekten fordi den har det den skal bruge... :P

Titel:
Medlem

Vinkelsliber skrev:
Noget med, at hvis du ryger mere end hjernen har brug for (hjernen er åbenbart "programmeret" til at skulle have thc fordi den har receptorer der modtager cannabinoider eller sådan noget) så skruer hjernen ned for effekten fordi den har det den skal bruge... :P
Det er en del af det, men ikke hele pointen.

Det interessante er at tolerance faktisk delvist er noget positivt m.h.t. marijuana:
Citat:
Regular users of marijuana frequently claim that this tolerance reduces troublesome side effects, such as loss of coordination. They also claim that tolerance to marijuana develops without risk of dependence.

Det mest interessante er dog dette:
Citat:
Now, the federal government's own research indicates that precisely the opposite is true. Science has finally caught on to what tokers have known all along: With marijuana tolerance, you have to smoke less to get high!

Titel:
Medlem

Meget intressant artikel! Mange tak for det link. Det er jo bare endnu et bevis for hvor hykleriske folk der forhindrer medicinsk brug af Cannabis er.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Gæst skrev:
bjarken skrev:

http://www.gunslingers.dk/translate.htm

gå ned i bunden hvor der står oversæt webside. og så sætter du bare url'en ind i der og så har du det på nogenlunde dansk ;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
extanor skrev:
Gæst skrev:
bjarken skrev:

gå ned i bunden hvor der står oversæt webside. og så sætter du bare url'en ind i der og så har du det på nogenlunde dansk ;)

Men det gør jo ikke selve teksten kortere ? Han spørger om et resume, ikke en oversættelse. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
kemal skrev:
extanor skrev:
Gæst skrev:
bjarken skrev:

Men det gør jo ikke selve teksten kortere ? Han spørger om et resume, ikke en oversættelse. :)

ups så forkert:P Sorry

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]