Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Bong mix?
Medlem

Hej. Jeg er - i forhold til Jer - nybegynder på det her område og søger lidt vejledning. Jeg har søgt på forumet men kunne ikke finde noget brugbart.

Jeg overvejer at købe en bong men jeg ved ikke helt hvad jeg skal fodre den med. Blander I jeres hash med tobak eller ryger i det rent på nogle screens? Hvis I ryger det rent, smuldrer I det så først eller hvad gør I?

En anden ting; jeg har set på rygegrej.dk at de har bongs i mange størrelser. Hvad er bedre ved de store ift. de små?

På forhånd tak for hjælpen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Når jeg ryger bong så rister jeg tobak og nulre hashen ud i små klumper, hvor jeg derefter rister det sammen på noget sølvpapir, så man kan få hashen ind i tobakken.

Forskellen på store og små bonger er jo hvor meget røg du kan suge ind i kamret også puste ud, så du kan tag det i en hel lunge.

Det er hvertfald min erfaring med bong mix. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Hvis det skal ryges rent skal du bare noldre dit hash ud og ligge det i bongen, hvor dit screen sidder.
Jeg bruger kun screen da jeg har en kæmpe 1800,-'s bong, med en alt for stort downpipe (det rør hvor hovedet sidder). Ellers så undgå screen, medmindre du ryger det rent.

Det er IMO meget vigtigt at man "opløser" tobakken i vand, presser vandet ud og rister det tørt igen når man ryger på bong, og ellers bruger jeg samme fremgangsmåde som Psycheholic, med at lave muldjordsmix hvor man presser tobakken ind i hashen.

Go' ryger (bongrygende smiley)

Titel:
Medlem

Hej og tak for svarene.

Psycheholic, hvorfor vil du have hashen ind i tobakken når du alligevel ryger begge dele?

Og Petter, hvad gør det godt for med at opløse tobakken i vand?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Paggee skrev:
Hej og tak for svarene.

Psycheholic, hvorfor vil du have hashen ind i tobakken når du alligevel ryger begge dele?

Og Petter, hvad gør det godt for med at opløse tobakken i vand?

Det hele bliver mikset bedre, og den muldlignende konsistens er klart at foretrække i bong.

Og til det med vandet, er det for at fjerne nikotinen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu har du jo godt nok tilsyneladende besluttet dig for at købe en bong, men du kunne måske overveje også at købe en lille pibe.

Hvis man ryger god hash eller skunk, synes jeg i hvert fald det er rigtig lækkert at ryge det rent på en lille pibe. Det er først og fremmest super hurtigt og praktisk, desuden oplever jeg personligt en dejlig smooth skævert, ofte hvor der lige går lidt tid før virkningen sætter ind.
Og ovenikøbet smager hash røget rent slet ikke af noget særligt.

Piben behøver ikke at være mere en 8-10 cm. Hvis man er til sliphul kan man få en med det - det er jeg selv.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Psycheholic skrev:
Når jeg ryger bong så rister jeg tobak og nulre hashen ud i små klumper, hvor jeg derefter rister det sammen på noget sølvpapir, så man kan få hashen ind i tobakken.

Det er måske lige værd at nævne, at det vidst er enormt giftigt, at riste på sølvpapir. Jeg kan ikke umiddelbart komme med en kilde, men mener at have læst, at man får mange af de utrolige giftige stoffer, som er i sølvpapiret ind i tobakken, hvilket på længere sigt kan give alvorlige lunge skader. Men det er vidst også noget med, at man får det samme af jævnlig bong rygning gennem længere tid?

Titel:
Medlem

Hvori ligger forskellen på en almindelig pibe og en hashpibe så? Jeg har nemlig en alm.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Paggee skrev:
Hvori ligger forskellen på en almindelig pibe og en hashpibe så? Jeg har nemlig en alm.

Den eneste forskel jeg lige kan komme på, er at hovedet på en pibe beregnet til cannabis har en mindre volumen.
Min far er ivrig piberyger og jeg har ikke lyst til at forsøge at kæmpe mig igennem så store hoveder som der er på hans tobakspiber, hvis det var fyldt med god skunk ;)

Titel:
Dedikeret medlem

Bergthora skrev:
Psycheholic skrev:
Men det er vidst også noget med, at man får det samme af jævnlig bong rygning gennem længere tid?

Hvorfor dog det? Det er jo det samme røg - bare nedkølet af vandet. Der må jo ikke være nogen forskel mellem en joint og en bong. :?: :?:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Adolfi hitli skrev:
Bergthora skrev:
Psycheholic skrev:
Men det er vidst også noget med, at man får det samme af jævnlig bong rygning gennem længere tid?

Hvorfor dog det? Det er jo det samme røg - bare nedkølet af vandet. Der må jo ikke være nogen forskel mellem en joint og en bong. :?: :?:

Nu belaster du jo dine lunger en del mere ved bong rygning. Kan på ingen måde sammenlignes.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Ryger rent

Tager 0,1 i klump og varmer i 1 sek med en lighter tæt på uden at brænde

Maser den til 1mm tykkelse, og lægger den på en rist

Varmer stille og roligt op ved at holde lighteren ovenover og suge varmen ned på klumpen som begynder at boble voldsomt op. Nogen gange vaporizer jeg det på denne måde hele vejen igennem, men det tager lidt lang tid, og det er imo lidt svært altid at undgå at sætte ild til pladen

Normalt varmer jeg det bare indtil der går ild i, sluk ilden med lighteren og sug

Kan tydeligt mærke 0,1g 100 på den måde, 3 af dem så skal jeg ikke særlig meget de næste par timer

Smagen er meget bedre, og du slipper for at ryge alt det tobak. Meget mildere mod lungerne

Titel:
Medlem

Tak for dit svar, det var lidt sådan noget jeg ledte efter. Super.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 4200
Homo Superior skrev:
Nu har du jo godt nok tilsyneladende besluttet dig for at købe en bong, men du kunne måske overveje også at købe en lille pibe.

Hvis man ryger god hash eller skunk, synes jeg i hvert fald det er rigtig lækkert at ryge det rent på en lille pibe. Det er først og fremmest super hurtigt og praktisk, desuden oplever jeg personligt en dejlig smooth skævert, ofte hvor der lige går lidt tid før virkningen sætter ind.
Og ovenikøbet smager hash røget rent slet ikke af noget særligt.

Piben behøver ikke at være mere en 8-10 cm. Hvis man er til sliphul kan man få en med det - det er jeg selv.

det kaldes en sniger xD

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psycheholic skrev:

Forskellen på store og små bonger er jo hvor meget røg du kan suge ind i kamret også puste ud, så du kan tag det i en hel lunge.

Gør præcist det samme, bortset fra at jeg starter med at riste tobakken lidt, så det meste af nikotinen forsvinder

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Repulsivt skrev:
Psycheholic skrev:

Gør præcist det samme, bortset fra at jeg starter med at riste tobakken lidt, så det meste af nikotinen forsvinder

Gør han jo også?

EDIT: jaz0n, lad være med at skrive i en gammel tråd, hvis du ikke har noget at sige, som kan bruges til noget. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

EDIT: jaz0n, lad være med at skrive i en gammel tråd, hvis du ikke har noget at sige, som kan bruges til noget. :)[/quote]

ja rigtig nok men har faktisk hoert noget andet naar man rister er det ikke for nico det er for tjaere kan det virkelig passe?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Du kan ikke riste tjæren ud af tobakken da tjæren opstår ved afbrænding af samme

Der er altså ingen tjære i tobak og derfor kan du ikke fjerne det

Du rister for at få nikotinen ud og vandindholdet ned

Titel:
Medlem
Brugeravatar

naar okay det maa jeg saa lige sige til min ven vi havde en lang diskution om det

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]