DownerDaze skrev:
Inde På Letfreedomgrow.com skriver de at man med fordel kan bruge "Medicinal Marijuana" mod OCD. Det undrer mig,da det jo er en angst-relateret sygdom
Det virker ikke usandsynligt på mig. Hash laver noget sjovt med korttidshukommelsen, som gør at man har svært ved at holde krampagtigt fast i "alle de ting man bare skal nå". Hashen kan være et værktøj til at give slip på den tvangstanke man har.
Der er mange sygdomme, der er "angstrelaterede", men det er ikke helt så simpelt bare at afvise cannabis her. Jovist, en overdosis af cannabis kan godt resultere i angstanfald - men hvis I læser på de meget udbredte SSRI produkter og andre mediciner mod psykiske sygdomme, så står angstanfald faktisk også på disse præparater. Selv om de bruges til at behandle netop angsten. Pointen er netop at ramme den terapeutiske dosis, der virker. For nylig fandt man f.eks. ud af, at en "middel" dosis cannabis faktisk virkede smertelindrende, mens en mild dosis intet gjorde og en stærk dosis øgede smerteoplevelsen (i dette tilfælde var det capsaicin, alkaloidet i chili, de brugte til at føje smerte til deres forsøgspersoner).
Cannabis har ganske meget anekdotal bevisførelse for at det virker mod relaterede lidelser som PTSD (Post Traumatic Stress Disorder).
Jeg kan kun anbefale alle at downloade filmen "In Pot We Trust", da det er en strålende udsendelse om en række af de sygdomme, som cannabis kan lindre.