Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8700,where hope goes to die.
Inde På Letfreedomgrow.com skriver de at man med fordel kan bruge "Medicinal Marijuana" mod OCD. Det undrer mig,da det jo er en angst-relateret sygdom,at hash eller pot kan lindre og ikke forstærke den.
Jeg har selv OCD og leder efter alternative måder at bedre eller lindre den på. Så hvis der er nogen,der ved noget om dette eller har personlige erfaringer af en eller anden art,vil jeg meget gerne høre fra jer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Regn ikke altid med de amerikanere de overdriver den medicinske effekt af cannabis pænt meget... Når man læser på deres forummer finder man hurtigt ud af at de bruger det mod stort set alt.. Derover er medicinsk cannabis blevet en god undskyldning for at ryge den fede...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nå okay... Så du ville mene at det er et no-go? :?: . Eller at jeg bare ikke skal tro på det de skrev at doktor-manden sagde? :P .

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Du skal nok bare ikke regne med at det kurere din OCD som de sjove amerikanere tror...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nej,okay... Det lød osse for godt til at være sandt...

Titel:
Medlem

Det kommer an på hvor meget CBD (og muligvis også CBN) der er i din tjalde, for det er nemlig antipsykotisk og spasme-hæmmende..

Det kan kurere OCD forstået på den måde, at man nemmere kan obsevere sig selv og stoppe de tvanghandlinger og tanker ikke mindst, ved at indse de ikke nytter overhovedt. Et eksempel: Hvis jeg nu står mere på det venstre ben mens jeg tænder og slukker lyset 37 gange inden jeg går i seng, ændrer det INTET andet end at den OCD-ramte spilder sin tid, slider sig op af stress og angst og diverse følgesygedomme. Det kan kun føre dårligt med sig. Og jo, du kan godt kurere dig selv, tro og håb på det, og så sker det.

Prøv at ta lidt svampe, de er gode til at få én til slippe det hele og flyde med.

Senest rettet af Kong_Koger 30 okt 2007 23:55, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Cannabis kan jo helbrede alle sygdomme.. så længe vi snakker om USA :lol:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Kong_Koger skrev:
Det kommer an på hvor meget CBD (og muligvis også CBN) der er i din tjalde, for det er nemlig antipsykotisk og spasme-hæmmende..

Det kan kurere OCD forstået på den måde, at man nemmere kan obsevere sig selv og stoppe de tvanghandlinger og tanker ikke mindst, ved at indse de ikke nytter overhovedt. Et eksempel: Hvis jeg nu står mere på det venstre ben mens jeg tænder og slukker lyset 37 gange inden jeg går i seng, ændrer det INTET andet end at den OCD-ramte spilder sin tid, slider sig op af stress og angst og diverse følgesygedomme. Det kan kun føre dårligt med sig. Og jo, du kan godt kurere dig selv, tro og håb på det, og så sker det. Måske ikke med det samme, men giv det nogle uger.

Prøv at ta lidt svampe, de er gode til at få én til slippe det hele og flyde med.

Kong_Kger- Hvordan kom du på den ide ?

Citer lige:

Prøv og ta lidt svampe, de er gode til at få en til at slippe det hele og flyde med.

Det er da nok det dummeste jeg nogensinde har hørt!!!

Man opfordre sguda ikke folk til at tage stoffer, når de har en sygdom som OCD.!!!

Ja svampe er gode til at flyde med og slippe det hele, men det er skuda kun under selve rusen.

:roll:

Titel:
Medlem

Vil vælge at ignorere dine kommentarer da du tydeligvis ikke har styr på psilocybins rekreative egenskaber. Det kan faktisk hjælpe på angst, OCD mv. Men bevares, hver sin smag...
Måske jeg skulle have udtrykt mig anderledes, mente at svampe kan give én de nødvendige oplevelser og redskaber til at stoppe med at at trippe over ens sure liv. Det er en ond cirkel og vil altid fortsætte og forværres, hvis man ikke hjælper sig selv.
OCD handler jo en del om kontrol og angsten om at miste denne, man må simpelthen indse man ikke har kontrol over noget, fordi alt er skønhed i kaos og ingen ved noget med sikkerhed. Vil desuden anbefale OCD-ramte at motionere og få sig nogle fritidsaktiviteter. Og ikke ryge dårlig hash..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Altså,jeg har heller ikke tænkt mig at kaste mig ud noget overilet eller uovervejet,men jeg synes egentlig at det Kong Koger skriver lyder meget spændende og jeg har osse hørt at svampe har vist gode resultater i forbindelse med OCD-behandling. Men det er noget,der kræver megen overvejelse. Jeg har selv de mange år,hvor nogle af mine venner har trippet stået over grundet angst for "evighedstrip". Men jeg ville nok starte let ud med Cannabis fremfor svampene. Det er osse en rus jeg kender... Har da osse haft et decideret hash-misbrug,men stoppede da jeg fik en depression grundet flere udefrakommende negative påvirkninger og kunne mærke at hvis jeg røg videre ville jeg bare få det værre og værre,så jeg er god til at passe på mig selv og mærke når krop og sind siger fra. P.T. indtager jeg kun depressanter med rimelig simpel virkning på hjernen Alkohol (Benzo´er en gang i mellem),men de letter kun på symptomerne under selve rusen og ændrer ikke noget i det lange løb. Det er lidt det at jeg er ude efter,altså en form for alternativ facon at få det bedre på. Og det skal osse lige nævnes at jeg ikke har tænkt mig at genoptage mit tidligere misbrug,men er interesseret i om en lille spliff en gang om måneden eller lignende kunne have en positiv virkning på sygdommen?

Senest rettet af Smokémon 31 okt 2007 16:39, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

DownerDaze skrev:
Inde På Letfreedomgrow.com skriver de at man med fordel kan bruge "Medicinal Marijuana" mod OCD. Det undrer mig,da det jo er en angst-relateret sygdom

Det virker ikke usandsynligt på mig. Hash laver noget sjovt med korttidshukommelsen, som gør at man har svært ved at holde krampagtigt fast i "alle de ting man bare skal nå". Hashen kan være et værktøj til at give slip på den tvangstanke man har.

Der er mange sygdomme, der er "angstrelaterede", men det er ikke helt så simpelt bare at afvise cannabis her. Jovist, en overdosis af cannabis kan godt resultere i angstanfald - men hvis I læser på de meget udbredte SSRI produkter og andre mediciner mod psykiske sygdomme, så står angstanfald faktisk også på disse præparater. Selv om de bruges til at behandle netop angsten. Pointen er netop at ramme den terapeutiske dosis, der virker. For nylig fandt man f.eks. ud af, at en "middel" dosis cannabis faktisk virkede smertelindrende, mens en mild dosis intet gjorde og en stærk dosis øgede smerteoplevelsen (i dette tilfælde var det capsaicin, alkaloidet i chili, de brugte til at føje smerte til deres forsøgspersoner).

Cannabis har ganske meget anekdotal bevisførelse for at det virker mod relaterede lidelser som PTSD (Post Traumatic Stress Disorder).

Jeg kan kun anbefale alle at downloade filmen "In Pot We Trust", da det er en strålende udsendelse om en række af de sygdomme, som cannabis kan lindre.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det var jo straks en anden indgangsvinkel til tingene. Jeg har prøvet at få fat i den dokumentar,men ingen af de torrents jeg har prøvet virker. :x . Har dog set nogle previews på Youtube og det ser ret interessant ud. Men at det virker mod PTSD synes jeg osse er overraskende,da jeg troede at cannabis ville virke forstærkende på de negative minder om den udløsende situation. Altså at rusen ville påvirke hjernen til at rette stærk fokus mod det,samme tanke havde jeg så om mine tvangstanker.

Men igen,leder jeg efter alternativer til de kemiske løsninger som psykiateren har givet mig. Egentlig sjovt at du nævner at nogle former for medicin forstærker angsten eller tankerne,den oplevelse havde jeg med både Truxal og Seroquel.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]