Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 17:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Jylland
Hej folkens,

Jeg er ny på forummet her, og vil lige starte med at rose initiativet! Fed site med masser af god info og gode historier.

Jeg har for nylig fået nogle tørre buds af en kammerat. Jeg er ikke superkyndig botaniker, men synes alligevel disse planter ser lidt mærkelige ud. Jeg har røget af det nogle gange nu, og de er bestemt ikke særlig potente. Ikke desto mindre virker de som skunk nu gør, men der skal rigtig meget til. Måske dette er en han-plante?

Kig på billederne og giv jeres mening. Buddet her er ikke særlig stort, og lugter som om det har ligget meget længe inden jeg fik det. Altså ingen typisk sødlig, potent duft, som skunk normalt har.

Mit spørgsmål er: Når nu det ikke er potent nok til at ryge ubehandlet, ville det så give mere mening at lave noget hash af det, eller på anden måde gøre noget, som kan udvinde THC´en og give et mere potent produkt? Eller har det måske bare ligget for længe i varmt, lyst miljø og har mistet sin potens? Er det en han eller en hun?

Takker 8)

Billede

Billede

Billede

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hvis du har tænkt dig at lave hash/ryst/ice ud af dit skunk, så vil jeg anbefale dig at kigge her: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=17869

Og til dit spørgsmål om det er en han eller hun, så er det helt klart en hun.

Held og lykke og god ryger.

Også velkommen til boardet, altid godt med nye hoveder.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Det er helt klart fra en hun plante. Mit bud er at det enten er pot, eller har været opbevaret dårligt som du selv var inde på.

Hvis du har nok af det kan der trækkes nol på det, se xperts hashguide.

Titel:
Junior medlem

Alright, cool. Tusind tak for svarene!

Jeg regnede nu også med, at det var en hun :D. Grunden til jeg spurgte var, at det er enormt svært at få øje på trichomerne når man fjerner dækbladene, og at jeg aldrig har set en tørret han-plante før. Denne er også meget mørkegrøn/grå (svært at se pga. blitzen) og ligner bestemt ikke den anden skunk jeg har i øjeblikket.

Jeg tror jeg vil prøve at si blomsten uden blade, og så få så meget "pollen" af som muligt. Ellers må jeg prøve at trække nol på dem (selvom jeg har svært ved at motivere mig til den langvarige proces :))

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Nyssa skrev:
Jeg tror jeg vil prøve at si blomsten uden blade, og så få så meget "pollen" af som muligt. Ellers må jeg prøve at trække nol på dem (selvom jeg har svært ved at motivere mig til den langvarige proces :))

Det tager en ½ time at trække nol vha. gas og cola flaske metoden.
Mht. buddet så ligner det en andelse den første røg jeg dyrkede. Hvor meget af det har du ca? for jeg ville ikke lave ryst eller anden ekstraktion på det, hvis du kun har det der er på billedet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nyssa skrev:
Jeg har for nylig fået nogle tørre buds af en kammerat. Jeg er ikke superkyndig botaniker, men synes alligevel disse planter ser lidt mærkelige ud.

Det ligner helt almindeligt pot, omend noget dårligt trimmet. Pot/sativa er typisk en del mere "løst" at kigge på, dvs. det har ikke de velkendte tætte topskud fra skunk, som er næsten massive. Den originale Haze ligner f.eks. intet ved siden af et massivt skunk topskud (selv om det virker fortræffeligt).

Hvis du ryger temmelig meget skunk temmelig meget af tiden, så kan du godt opleve, at pot ikke gør det store for dig. I så fald kan jeg kun anbefale dig, at du skærer ned i en periode for at kunne nyde den geniale rus, som sativa giver ;)

Det kan dog også være, at du simpelthen har fået noget dårligt pot (høstet for tidligt, tørret i solen/ovnen og trimmet ad helvede til).

Du kunne evt. lave noget helt almindeligt iso nol ud af det. Altså hælde isopropylalkohol over plantematerialer, hvilket opløser trichomerne, og så fordampe opløsningsmidlet. (Tjek lige sikkerhedsforanstaltningerne angående det at fordampe brandbare væsker)

Titel:
Junior medlem

BisMann skrev:
Nyssa skrev:

Det tager en ½ time at trække nol vha. gas og cola flaske metoden.
Mht. buddet så ligner det en andelse den første røg jeg dyrkede. Hvor meget af det har du ca? for jeg ville ikke lave ryst eller anden ekstraktion på det, hvis du kun har det der er på billedet.

Jeg har ca. 20g. MEGET tørt.

Junior medlem

Malkavian skrev:
Nyssa skrev:
Jeg har for nylig fået nogle tørre buds af en kammerat. Jeg er ikke superkyndig botaniker, men synes alligevel disse planter ser lidt mærkelige ud.

Det ligner helt almindeligt pot, omend noget dårligt trimmet. Pot/sativa er typisk en del mere "løst" at kigge på, dvs. det har ikke de velkendte tætte topskud fra skunk, som er næsten massive. Den originale Haze ligner f.eks. intet ved siden af et massivt skunk topskud (selv om det virker fortræffeligt).

Hvis du ryger temmelig meget skunk temmelig meget af tiden, så kan du godt opleve, at pot ikke gør det store for dig. I så fald kan jeg kun anbefale dig, at du skærer ned i en periode for at kunne nyde den geniale rus, som sativa giver ;)

Det kan dog også være, at du simpelthen har fået noget dårligt pot (høstet for tidligt, tørret i solen/ovnen og trimmet ad helvede til).

Du kunne evt. lave noget helt almindeligt iso nol ud af det. Altså hælde isopropylalkohol over plantematerialer, hvilket opløser trichomerne, og så fordampe opløsningsmidlet. (Tjek lige sikkerhedsforanstaltningerne angående det at fordampe brandbare væsker)

Ja det er ikke så godt trimmet. Det gør jeg dog før jeg ryger det. Jeg ryger ikke pot til hverdag, men vel ca. 3 "sessions" om ugen, afhængig af hvor meget fritid jeg har. Så jeg mener ikke jeg er overdrevet resistent overfor thc'en.

Jeg hælder mest til, at det ganske enkelt bare er dårlig, dansk ude-pot med lavt thc-indhold. Jeg har efterhånden røget rigtig mange forskellige slags pot/skunk, og dette er ultimativt den dårligste jeg har haft fingre i. Jeg har også en white widow liggende, som er meget stærk. Groft sagt, for at opnå samme effekt som en enkelt 25%-joint af den hvide, skal jeg ryge ca. 2 hele pot-joints af den dårlige...det fortæller lidt om kvaliteten.

I bund og grund spekulerer jeg bare over, om det er besværet værd at trække nol eller iso-nol på det? Jeg har ikke prøvet at gøre dette før...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nyssa skrev:
I bund og grund spekulerer jeg bare over, om det er besværet værd at trække nol eller iso-nol på det? Jeg har ikke prøvet at gøre dette før...

Hvor mange gram materiale har du? Jeg ville nok ikke gide det, med mindre jeg havde 10-20 gram topskud.

Junior medlem

Malkavian skrev:
Nyssa skrev:

Hvor mange gram materiale har du? Jeg ville nok ikke gide det, med mindre jeg havde 10-20 gram topskud.

Læs længere oppe :D

Jeg har ca. 20g. trimmet, men det er bestemt ikke topskud alle sammen! Langt det meste er sideskud. Måske jeg bare skulle prøve at lave iso-nol på det....når det nu er første gang jeg skal prøve det, er det nok meget fint, at jeg ikke bruger min bedste skunk på det :D Når jeg så laver mine begynder-fejl kan jeg trøste mig med, at det ikke var alverden der gik til spilde...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]