Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 18:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ang. Salvia
Medlem

Geografisk sted: Holte, Storekbh.
Jaah, nu har mig og et par venner bestemt os for at få fat i noget Salvia. Da ingen af os har særligt grønne fingre vil vi bestille det fra nettet, men vi har ingen idé om hvad for noget vi skal bestille, hvor det skal bestilles fra osv. ... Det skal være muligt at betale pr. efterkrav eller ved kontooverførsel [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Så jeg tænkte at der måske var et par herindefra det ku hjælpe mig med dén del af 'akten'? [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Vejle
Har i tænkt jer at købe levende planter? Salvia Divonorum frø er ret svære at få fat i.

De levende planter kan fås hos Urtegartneriet: Urtegartneriet

Men der skal i bestille mindst 8 planter, ellers vil de ikke sende dem med posten. I kan også selv hente dem. Deres adresse, åbningstider osv. står på siden. De har også mange andre planter end lige Salvia.

Men det nemmeste ville nok være at bestille noget Saliva ekstrakt som f.eks. x5 eller x10. Det er det eneste der rigtig virker. Det var måske også det i havde tænkt jer? Salvia ekstrakt kan bla. bestilles hos Ethno:
Ethno

Der er det muligt at betale med både bankoverførsel og efterkrav.

[ 30 April 2003: Besked ændret af: kirke ]

Medlem

Geografisk sted: Århus
Yeps!
Men vil lige tilføje at Salvia ekstrater kan være en temmelig kraftig oplevelse den første gang.. Men eller brug søge funktionen, så skal i sq nok slippe godt afsted med et godt ekstrat..
- kasper

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det i skal have fat i heder 5,og 10x ekstrat.Vær rar og pas på fingrene,især med 10x. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
God flyvetur.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Men bestil kun fra Ethnoplanet, hvis du er ligeglad med at betale alt for meget. Du kan finde salvia meget, meget billigere andre steder (til gengæld har jeg endnu ikke fundet et dyrere sted). Prøv at sammenligne de forskellige priser på de forskellige sider og se, hvor det bedst kan betale sig at købe fra.

[ 01 Maj 2003: Besked ændret af: PsyGoA ]

Medlem

Geografisk sted: DK
[img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]<- Deva Ethnobotanicals

[ 01 Maj 2003: Besked ændret af: Cornholio ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har en kraftig mistanke om at mange af de de billigeste salviashops forhandler X4 og X8 ekstrakter istedet for X5 og X10. Eller også benytter de meget dårlige blade.

Medlem

Jeg prøvede selv Salvia for et par uger siden.... prøv at se i link sektion der er en rigtig billig og god online forhandler som kan sende det på en uges tid.

Men pas rigtig godt på, jeg syntes det var meget overvældende og der skal nok gå et godt stykke tid før jeg skal prøve det igen.

men husk altid at tænde det med en storm lighter og holde røgen inden i min 15-20 sek.

jeg fik ikke gjort det ordenligt de første par hoveder og der var ingen efekt.

Men held og lykke med det [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Ja, det er ret hefitge sager... Jeg får snart en ny sending x10 ekstrakt. Jeg glæder mig! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Hey, ved godt det ikke har så meget med det her at gøre. Men jeg kunne godt tænke mig at vide om der er mange der har haft længere psykiske bivirkninger efter et salvia trip. Ved kan det kan være svært at sige, men fx. i forhold til svampe... Er det noget man skal passe meget på med? Eller er det mere fordi det kan være sådan en kraftig oplevelse? Håber jeg har formuleret mig ordenligt, det hænger sammen med at jeg i et stykke tid har overvejet at prøve det, men har haft problemer med bare kontrollere et svampe trip når det er blevet vildt. Kunne godt tænke mig at kunne sammenligne det med noget, så man har en ide om mulighederne for psykose etc.

Medlem

Jeg har overhovedet ikke haft nogen bivirkninger. Jeg har været helt klar i hovedet efter jeg har røget salvia. Jeg er selvfølgelig lidt "bonget" lige efter, men det går hurtigt over.
Hvis jeg har været på svampe er jeg ret smadret dagen efter, men hvis jeg har røget salvia kan jeg slet ikke mærke noget dagen efter.
Mht. psykiske bivirkninger har jeg ike haft nogen... endnu. Og det tror jeg nu heller ikke jeg får. Men da det er et meget kraftigt trip, kunne jeg måske godt forestille mig nogen der ville være lidt "forskrækket" bagefter.
Da trippet ikke er ret langt, er der heller ikke så meget at skulle kontrollere, men jeg har slet ikke haft styr på hvad jeg har foretaget mig mens jeg har røget salvia. Så en trip-sitter er en go ide.
Jeg synes ikke rigtig man kan sammenligne et salvia trip med svampe, i hvert fald ikke efter min mening.

Du kan også læse meget mere om Salvia her:Erowid Salvia Vault

Jeg håber at det kunne hjælpe lidt.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jeg har ikke den store erfaring med hallucinogener og kan, som så mange andre garvede psykonauter, heller ikke sammenligne salvia med noget andet trip. Det er temmeligt unikt trip og totalt uforudsigende, hvis der indtages de rigtige mængder(f.ex. 1 bonghovede 10x ekstrakt eller mere).
På trods af, at virkningen kun varer et par minutter er det altafgørende for et godt udfald, at man ikke er forudindtaget bange for ikke at kunne kontrollere trippet. Så tror jeg det lettere kan gå galt.

Jeg har set folk der bogstaveligt talt er vågnet op af trippet, efter de frådende og rallende har kravlet hen over gulvet. Det ville være synd, at sige at de havde kontrol over trippet, men en tripsitter, som kan lege BigBrother for et øjeblik, kan afhjælpe eventuelle farlige øjeblikke der måtte opstå, når man entré´er en anden verden.

Forvent derfor ikke at du har mere kontrol over et trip på Salvia d. end et trip på svampe! Har du ikke lyst - så vent!

Da salvia er et kraftigt hallucinogen, kan bivirkningerne godt være post traumatic stress disorder, da trippet kan give endog meget store mentale oplevelser, som siden skal "fordøjes" af hjernen selv.

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Muugor:
. Men jeg kunne godt tænke mig at vide om der er mange der har haft længere psykiske bivirkninger efter et salvia trip. psykose etc.<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg har ikke selv haft nogen bivirkninger, men den kammerat jeg røg med.
sagde at han følte virkningen af salvia kom tilbage hver gang han røg et bong hovede i den følgende uge.
Dog i en lidt mildere form!!!! men eller skulle der ikke være de store bivirkninger.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ved godt dette er en gammel tråd, men vil benytte den for at undgå at lave en ny tråd, da det er muligt at mine spørgsmål allerede er besvaret i andre tråde. Jeg har søgt, men ikke rigtig kunne finde noget. Hvis i ved der er noget, er i så ikke rare at evt. poste et søge link, frem for en forholdsvis ubruelig SØG! uden videre information...

nå here it goes:

En af mine venner går og overvejer at indtage salvia D. Han er dog lidt i tvivl om hvilken måde der er mest fordelagtigt. Rygning er desværre udelukket. Kan Salvia tincture's anbefales, trods den halv dyre pris på mellem 20 til 65 amerikaner guld? Og hvad med tygning, hvordan er jeres erfaringer med det, og kan man evt. bruge ekstrakter i den forbindelse?

Og sidst men ikke mindst har han snakket om evt. at bestille det over nettet fra en webshop her i Europa (vi snakker fx noget i retning af 3 gram 5x ekstrakt, 1 flaske tincture osv.). Ved i noget om hvad der vil ske hvis den bliver taget i tolden? Vil det blive konfiskeret, bødestraf, straffeattest osv.?

(Baudelaire 1860).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Oprindeligt gnaskede man bladende, altså burde det kunne indtages sublingualt. Se evt. sagewisdom.com

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]