Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 apr 2024 00:50


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 okt 2006 20:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 okt 2006 18:49
Indlæg: 6
Hey!
har, som overskriften antyder, ikke en skid forstand på alt det her..
har prøvet lidt af hvert, men aldrig rigtig gået op i hvordan og hvorledes de forskellige ting virker teoretisk (dumt, det ved jeg godt, men man bliver vel klogere med alderen; og jeg har tid til at blive RIGTIG klog, for er endnu ikke så gammel), bare puttet i munde hvad jeg fik i hånden og så ellers hørt lidt om doser og virkning fra dem jeg nu har fået det af...
nå.. for at være helt ærlig, så ved jeg ikke engang hvad begræbet "visionæer planter" indebære, så garenteret jeg har skrevet mit indlæg det forkerte sted (så må klogere mennesker jo flytte teksten), eller spørger om noget der lige har været oppe.. men det er altså IKKE fordi jeg er for doven til at forsøge at søge selv, er bare mega dårlig til det med computere (har prøvet, men finder det MEGET uoverskueligt!)... kommer sikkert også til at stille en masse mærkelige spørgsmål, så bare kom med en masse mærkelige svar :lol:

okay, til den egentlige pointe:
er faldet over en pose med frø der efter sigende skulle være pigæble frø (ret mig, hvis det er stavet forkert, kunne nemlig også forklare hvorfor jeg har svært ved at finde noget om det). ville rigtig gerne prøve dem, men er trods alt ikke dum nok til bare at fylde dem i hovedet. og det er lidt svært, når man ikke har den fjerneste anelse om der skal 3 eller 500 stk., til en hyggelig aften.
er blevet advaret meget mod dem, og hørt det kan gå rigtig galt, dog uden nogen kan komme med konkrete ekslemper, så hvis af jer kan fortælle mig noget; altså ALT, hvis i har prøvet det (hvad der skete og hvor meget i tog), hvordan og hvad i det der gør det virker eller billeder af sadan nogen (så jeg lige kan blive HELT sikker på om det overhovedet ER pigæblefrø) osv. osv... vil vide så meget som muligt, ind til videre får de lov at blive i posen :shock:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2006 20:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2006 08:45
Indlæg: 52
Det korte af det lange (jeg har lidt travlt): Pigæble (Datura stramonium, natskyggefamilien) indeholder tropan-alkaloider, navnligt atropin. Det betyder at du får 'virkelige' hallucinationer, dvs. hallucinationer som du ikke kan skelne fra virkeligheden. Det er det der er det farlige..
besøg desuden http://www.erowid.org/plants/datura/datura.shtml


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2006 21:08 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 22 jul 2000 01:01
Indlæg: 1026
Geografisk sted: Danmark
Stærke natskygger som fx. Pigæble kan generelt ikke anbefales. Forskellen mellem virksom dosis og dødelig dosis er lille nok til at du godt kan komme galt afsted.

Frøenes styrke kan variere meget fra år til år og plante til plante.

Og når det endelig kommer til effekten af Atropin osv. så vil du få svært ved at finde nogen reporter på erowid.org som har noget positivt at sige om effekten. Generelt har jeg endnu ikke hørt om nogen som havde et "positivt" trip på pigæble, i bedste fald har de fået en "mystisk" oplevelse som de ikke ønsker at tale om, eller gentage.

Måske du hellere vil ud og plukke lidt svampe i stedet for at lege med pigæble?

Mvh Bøh


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2006 21:17 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 jul 2004 15:39
Indlæg: 744
Geografisk sted: in fantasyland
hold dig fra natskygger! det ikke for sjov man gør så meget for at fortælle man ikke skal ta dem, chancen for du får et deleriumflip og ender i en psykose er meget stor, har mødt en der i dag er skizofren eller hvad man skal kalde det på grund af pigæble. Hvis du endelig skal gufle nogle frø så snup nogle Morning glory eller Hawaiian baby woodrose

nu ved jeg ikke hvor gammel du er? det lyder ikke til du er specielt gammel? lyder næsten til du er yngre end mig og det siger ikke så lidt hvis du har prøvet at stoppe en masse i hovedet og du ikke ved hvad du laver :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2006 22:15 
Offline
Psychedelia Sponsor

Tilmeldt: 22 nov 2005 14:36
Indlæg: 250
Enig. Hold dig fra det, når der nu er så mange ufarlige alternativer.

Min teori er at der ikke findes en oprindelige shamanistisk tradition i Norden fordi de tilgængelige urter, herunder pigæble, har fået alle wannabees på andre tanker :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2006 14:23 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Og hvem siger så lige at der ikke er traditioner i norden?

Det lyder som en omgang BS

Kender man sin dosis så er natskygge et kraftigt hallucinogen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2006 15:21 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 22 jul 2000 01:01
Indlæg: 1026
Geografisk sted: Danmark
Astral gidder du ikke godt slette den sidste linie i dit indlæg? Eller i det mindste give et link til en tabel over dødelig vs virsksom dosis af Atropin, samt en statistisk fordeling over variationen i styrke.

Vores pointe er jo netop at den dosisforskel der er på dødelig og virksom dosis i pigæble er tilstrækelig lille til at du sagtens kan opleve det fra 2 pigæble planter som har stået lige ved siden af hinanden. Sådan at det der slet ikke virker i den ene plante vil slå dig ihjel i den anden.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2006 18:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2003 01:01
Indlæg: 787
Geografisk sted: I am everywhere
on topic, og som sagt 1 million gange før, hold dig fra pigæbler.

hanslicht skrev:
Enig. Hold dig fra det, når der nu er så mange ufarlige alternativer.

Min teori er at der ikke findes en oprindelige shamanistisk tradition i Norden fordi de tilgængelige urter, herunder pigæble, har fået alle wannabees på andre tanker :-)


Offtopic
, men det er jo noget pis. Har ingen indgående viden om det.....
Men:
1. Det er direkte forkert, at der ikke findes shamanistiske traditioner i norden
2. Shamanisme behøver ikke nødvendigvis indvolvere stoffer
3. Der findes masser af psykoaktive planter i norden ud over natteskygge familien.
4. Desuden har planter i natskyggefamilien været brugt/bruges i visse shamanistiske/mystiske ritualer.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2006 15:18 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2000 01:01
Indlæg: 1492
Geografisk sted: Someplace!
(har ikke læst topic (grundigt))
Jeg vil på alle måder fraråde folk der ikke søger fuldstændige eksemtionelle oplevelser at holde sig fra pigæble. Jeg har selv prøvet det en gang med brugeren der hedder placebo herinde. Jeg tror han kan skrive under på at det er en yderst ubehagelig oplevelse vi havde. Vi kogte frø efter Sten Larris anbefalinger(hans bogs) og fik da også to effekter. Vi fik den ondeste tørke(hashtørke kan ikke sammenlignes det her var kraftigt) og så fik vi et lettere sløret syn som i et stykke tid bare blev mere og mere sløret. Da jeg vågnede næste morgen kunne jeg ikke læse andet end overskrifterne i en bog, tekst tv på et 20 tommers fjernsyn var umuligt at tyde og beskederne på min telefon var flimmer for mine øjne. Mit syn vendte langsomt tilbage efter ca 1 til 1½ døgn efter indtagelse...
Disse i mine øjne ret så ubehagelige symptomer skulle eftersigende stige i takt med dosis og når man kommer op i ordentlige trip doser så bliver synet sløret længe efter ligesom tørken kun bliver mere ekstrem.
Kort sagt hold dig fra natskygger. Hvis man vil havde en gratis aften med en alternativ vinkel på livet så er der masser af fluesvampe endnu og lærkesporer er også fremme endnu. De er milde og lette at finde og ikke til at forveksle med andre planter. Held og lykke uanset hvad du finder på.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2006 18:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 okt 2006 21:28
Indlæg: 29
Geografisk sted: u å æ lan
Ja... som de andre foreslår, så hold dig fra det. Pigæble kan på ingen måde anbefales. Jeg har selv eksperimenteret med planten på et tidspunkt for at finde ud af hvilke anvendelsesmuligheder den havde. Min konstatering er, at medmindre man virkelig ønsker sig en deleriumsagtig rus og/eller fysisk ubehag, så kan pigæblen ikke bruges til noget, det skulle da lige være til folk med astma. Et "hyggetrip" forekommer, mig bekendt, aldrig på pigæble. Har man taget pigæble og nydt det, så har man gjort det forkert. Små doser fremkalder fysisk ubehag (tørst, kvælningsfornemmelser og andre ting), IKKE ligefrem noget der lægger op til en hyggelig aften. De store doser fremkalder noget der minder om delerium. I modsætning til Lsd, svampe og meskalin, hvor man kan ligge og nyde sine hallucinationer, fordi man ved at det "bare" er en hallucination, så går pigæblen ind og fjerner enhver form for overbevisning om at det bare er en hallu og du tror fuldt og fast på hvad du ser... hvilket skal siges overhovedet ikke er spor morsomt. Desuden kan pigæblen virkelig lave lort i dit liv, jeg mistede både job og kæreste pga planten, mit gode humør har jeg heldigvis stadigvæk, men det kunne jeg let have været foruden, da psykoser og evt. sindsygdom vist ikke er helt ualmindligt i forbindelse med indtagelse af pigæble... Lidt at sammenligne med et spil russisk roulette!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2006 21:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 okt 2006 20:29
Indlæg: 9
Geografisk sted: Århus
For det første skal du ikke tage noget som du ikke ved hvad er, for det andet så er det risikabelt at indtage pigæble, eller andre planter for den sags skyld, på en "ca. dosis".

Du kan regne med at 30 frø har en effekt, men du kan ikke vide hvor store eller hvor potente frøene er. Når eller hvis du er helt sikker på at det er pigæblefrø kan du starte med at veje 0.1g af frøene af, og så prøve at spise dem. Vent derefter en uge, vej 0.2g af og spis disse. Fortsæt således indtil du opnår den ønskede virkning, stop dog ved 1.5g - herefter bliver dosen for høj. Og lad være med at spise frøene hvis du på nogen måde er bange for dem, eller hvis du har daglige eller regelmæssige bekymringer om dit følelsesliv, venner, familie osv.


Top
 Profil  
 
 Titel: xx
Indlæg: 03 feb 2008 21:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 jan 2008 10:14
Indlæg: 19
Heej jeg sammensatte lige noget hurtigt som du måske kunne bruge ;)

http://gravedraq.wep.dk/wiki/doku/doku.php?id=pigaebler


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: xx
Indlæg: 03 feb 2008 21:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jul 2007 20:30
Indlæg: 224
Geografisk sted: ..
gravedraq skrev:
Heej jeg sammensatte lige noget hurtigt som du måske kunne bruge ;)

http://gravedraq.wep.dk/wiki/doku/doku.php?id=pigaebler


Det er nok ved at være for sent.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: xx
Indlæg: 03 feb 2008 22:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 jan 2008 10:14
Indlæg: 19
Møgsvinn skrev:
gravedraq skrev:
Heej jeg sammensatte lige noget hurtigt som du måske kunne bruge ;)

http://gravedraq.wep.dk/wiki/doku/doku.php?id=pigaebler


Det er nok ved at være for sent.


Måske er der andre som kan finde det brugbart...


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: xx
Indlæg: 04 feb 2008 16:11 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 mar 2007 21:07
Indlæg: 691
Geografisk sted: KBH
gravedraq skrev:
Heej jeg sammensatte lige noget hurtigt som du måske kunne bruge ;)

http://gravedraq.wep.dk/wiki/doku/doku.php?id=pigaebler


Tog det dig over 1 år 3 måneder at skrive den post? :D

_________________
The general form of a truth-function is [p¯,ξ¯,N(ξ¯)].
This is the general form of proposition.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: xx
Indlæg: 04 feb 2008 22:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 jan 2008 10:14
Indlæg: 19
the-red-pill skrev:
gravedraq skrev:
Heej jeg sammensatte lige noget hurtigt som du måske kunne bruge ;)

http://gravedraq.wep.dk/wiki/doku/doku.php?id=pigaebler


Tog det dig over 1 år 3 måneder at skrive den post? :D


Hvorfor er over 80% herinde så dumme og høre på? :roll: men nej det tog ikke 1 år og 3 måneder, men jeg synes bare ikke at vi skal have 4-5 forskellige indlæg omkring den samme ting, hvis vi kan samle det i et, derfor lod jeg være med at oprette en ny, og hev en gammel frem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2008 01:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 okt 2006 16:26
Indlæg: 72
Geografisk sted: Nord Sjælland
ikea skrev:
okay, til den egentlige pointe:
er faldet over en pose med frø der efter sigende skulle være pigæble frø (ret mig, hvis det er stavet forkert, kunne nemlig også forklare hvorfor jeg har svært ved at finde noget om det). ville rigtig gerne prøve dem, men er trods alt ikke dum nok til bare at fylde dem i hovedet. og det er lidt svært, når man ikke har den fjerneste anelse om der skal 3 eller 500 stk., til en hyggelig aften.
er blevet advaret meget mod dem, og hørt det kan gå rigtig galt, dog uden nogen kan komme med konkrete ekslemper, så hvis af jer kan fortælle mig noget; altså ALT, hvis i har prøvet det (hvad der skete og hvor meget i tog), hvordan og hvad i det der gør det virker eller billeder af sadan nogen (så jeg lige kan blive HELT sikker på om det overhovedet ER pigæblefrø) osv. osv... vil vide så meget som muligt, ind til videre får de lov at blive i posen :shock:


Hold dig langt fra tropan-alkaloider når nu du selv siger du ikke er særlig gammel. Du skal være en erfaren Psychonaut før du prøver Datura.

Jeg har hørt om to som er kommet på psychiatrisk hospital efter de indtog tropan-alkaloider. Den ene troede hun var Jesus. En jeg kender fra et andet forum kunne ikke gå eller se i to dage efter. Han sagde det var yderst ubehageligt.

Prøv noget Kratom, Kava Kava og nogen smoke blends. Jeg vil ikke anbefale Datura til dig lige nu.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2008 01:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 okt 2006 16:26
Indlæg: 72
Geografisk sted: Nord Sjælland
Hov - så ikke lige at tråden var gammel. :lol:


Top
 Profil  
 
 Titel: xx
Indlæg: 08 feb 2008 03:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 jan 2008 10:14
Indlæg: 19
Jeg har et lille spørgsmål

Er der egentlig nogen forskel på indtagen af Datura matel og Datura stramonium?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 67 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team