Natteasbak skrev:
Jeg var i Fredags til noget fest med nogle kammerater, hvor vi røg skunk. Jeg har kun røget hash 5-6 gange før det og det har været langt mildere. Et par minutter efter at jointen var røget færdig, fik jeg det ekstremt dårligt!: Jeg havde en følelse af konstant at vågne op fra en drømmeverden, uden at forstå hvad der var virkelighed eller nutid, og følte mig forvirret, utilpas og svimmel.
Da jeg prøvede at ligge mig til at sove, fik jeg kraftige angstanfald (troede bl.a. at jeg skulle dø), flashbacks fra min barndom og en fornemmelse af at være fortabt uden for tid og rum. Jeg begyndte at fryse, fik rysteture og kvalme (var b.la. ude for at kaste op, men kunne ikke da det kom til stykket).
For mig at se er det ret tydeligt hvad der er sket. Du har nogle gange røget lidt relativt mild hash, og nu prøver du en stærk skunksort, der betyder at du kraftigt overdoserer. Din beskrivelse af symptomerne, det at du føler at du hele tiden "vågner", forvirringen og utilpasheden, lyder utroligt bekendt for mig. En oplevelse af at tiden "går i hak" er også et klassisk element af denne tilstand. Jeg har selv oplevelt det og har gennem tiden hjulpet en del der fik denne oplevelse. Den kommer normalt kun hos folk der kun har røget hash få gange eller relativt sjældent, og så pludseligt ryger noget (for dem) alt for stærkt. Det sker aldrig for folk der har røget mange gange og er vant til rusen.
Det er ikke farligt, men ret ubehageligt. Alle inkl. mig selv, der har oplevet det, er kommet sig over det uden mén.
Mit bud er, at de eftervirkninger du oplever nu, nok skal gå i sig selv igen. Den OCD du tidligere har haft, samt den medicin du tager, gør dog at du skal være på vagt over for om din tilstand bliver værre. Men jeg tror nu nok du skal komme igennem, bare vær god ved dig selv og tag det roligt.
Hvis du engang får lyst til at prøve hash igen, så vær
meget forsigtig med ikke at indtage for meget, og hold dig til pot eller hash af lav styrke. For nuværende gør du bedst i at holde dig fra hash, men jeg kan heller ikke forestille mig du har lyst til andet oven på dén oplevelse.
God bedring.