Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 21:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Billede
Billede

Siden jeg købte det på skrev under produktet at det kunne ryges eller drikkes ved at lave the på det. Det er meget groft, ville det ikke være bedst hvis jeg fik det hakket mere fint til rygning? Sorterer de større stykker fra når jeg ryger det, men det bliver meget varmt alligevel.

Er stadig paranoid omkring harmala alkaloider (MAOI) i denne plante.. skulle det være nogen fare at ryge den slags hver dag? Altså lige præcis den blanding i ser på billedet, før det er hakket og efter? Tænker på over længere sigt her.

Undskyld, men jeg har ikke andet end det her skod webcam til at tage billeder med :P.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Der er en række fødevareprodukter der skal undgåes når man indtager MAOI, blandt andet kød og ost, læs http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois_info2.shtml Godt nok er passionsblomst ikke så stærk en MAOI (så vidt jeg husker). Men hvorfor vil du overhovedet ryge passionsblommst dagligt?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: KBH
BisMann skrev:
Men hvorfor vil du overhovedet ryge passionsblommst dagligt?

Ja jeg synes altså ikke effekten er så heftig igen, til tider kan det være svært at mærke den. Sjovt nok får jeg dog mere ud af at ryge det end at drikke te på det.

Titel:
Medlem

BisMann skrev:
Der er en række fødevareprodukter der skal undgåes når man indtager MAOI, blandt andet kød og ost, læs http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois_info2.shtml Godt nok er passionsblomst ikke så stærk en MAOI (så vidt jeg husker). Men hvorfor vil du overhovedet ryge passionsblommst dagligt?

Jah, de ting ved jeg godt. Men det jeg spørger om er - kan det at ryge, måske et par gram, passionsblomst om dagen være nok til at de her harmala alkaloider, altså MAOI's, kan hobe sig op og skabe en risiko for "hypertensive crisis"? (organsvigt).
http://en.wikipedia.org/wiki/Monoamine_oxidase_inhibitor

Ved ik helt præcist hvordan det virker, noget i stil med kulilteforgiftning, bare mere lokaliseret og på en lidt anden måde.

Men kom nu, der må da være nogen på forummet der ved lidt om hvor stor risikoen er med lige passionsblomst angående MAOI's

-----
Tilføjende kan jeg sige at grunden til jeg ryger passionsblomst hver dag er at jeg ryger skunk hver dag og mixer med passionsblomsten som alternativ til tobak. Det virker ret godt. Men som sagt ønsker jeg at være mere sikker på at MAOI ikke kan skabe en fare for mig. Men jeg tror udfra hvad jeg har læst rundt omkring indtil videre at det er sikkert nok.

Titel:
Nu prøver jeg lige at give mit gæt angående MAOi. Så vidt jeg har forstået gør det sådan at man blandt andet ikke kan nedbryde et stof der hedder tyramin, det vil til at starte med give hovedepine og kvalme. Jeg ved ikke så meget om emnet men da der ikke har været så mange svar vil jeg lige prøve om jeg kan sige et eller andet du kan bruge.
Men mener at have læst et sted at passionsblomst skulle være en svag MAOi, så hvis du begynder at få det dårligt skal du selvfølgelig ikke ryge/drikke det mere.
Og hvis du gør som bismann siger, og spiser rigtig så skulle da da være på den sikre side.

Ved ikke om det her kunne bruges til noget som helst men hvis ikke andet så kan der komme en og sige noget klogt til det :lol:

Titel:
Medlem

Jaeh, det er nemlig det. Jeg får ikke voldsomme mængder af den slags mad man ikke må spise. Fandt en liste et sted. Spiser godt nok en del ost, men det er mild ost. Men alle steder jeg har læst o passiflora som medicin har der stået at dens indhold af MAOI stoffer er lav. Mente også at have set et par steder med doseringer der lå mellem 0,5 til 2g røget. Sammen med skunk og pot eller bare noget god hash vel, er det rigtigt lækkert at ryge. Jeg er nemlig ikke særlig glad for tobak.

Under alle omstændigheder føler jeg mig ikke decideret dårlig ihvertfald. Mest bare skæv og afslappet... jeg har lyskebrok som er meget ubehageligt uden den bedøvelse jeg får ved at ryge. Har faktisk haft lyskebrok i måske mere end 6 år, har bare ikke været opmærksom på det og mine læger har ik haft en ide overhovedet... begyndte at ryge skunk eller pot hver dag for ca. 1 års tid siden fordi jeg på det tidspunkt havde det så skidt at jeg ikke kunne passe min uddannelse og holde styr på mit liv.

Det er nu kun omkring 1 måned siden jeg selv opdagede sammenhængen i det der skete med min krop og fandt selv ud af at jeg havde lyskebrok ved hjælp af anatomi og lægeviden fra sider på nettet. Jeg skal muligvis opereres om et par uger højest, men ved intet endnu da jeg ikke har været til forundersøgelse endnu. Så ser lyst på fremtiden.

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
du siger du ikk' bryder dig om tobak, og det derfor du ryger pssions blomst istædet. du kunne evt. bruge Damiana istædet.
det diskuteres bla. i denne tråd http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=22745

blot et alternativ til MAOI indholdig plante :wink:

Titel:
Medlem

Jo, sandt nok. Har tænkte på det, men startede så med Passionsblomsten som tobak-alternativ, hehe.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor kraverne vender
Men hvilken virkning har denne plante egentlig?
Jeg har søgt rundt omkring på nettet, og har kun fundet ud af at den er medicinsk og at den har en narkotisk virkning..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Troldmanden: http://www.erowid.org/plants/passionflower/

Tjek under experiences

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]