Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Botanik
Junior medlem

Geografisk sted: My imagination
Første post i et meget interessant forum :)

Jeg har læst aktivt under "visionære planter", og har i senere tid fordybt mig i botanik. Nu skal det være min tur til at plante og pleje!

Min kærlighed for biologi og botanik er nyere, og jeg er derfor ikke specielt oplyst i begge emner, men man skal jo starte et sted. Jeg har først og fremmest lånt en bog om biologi på biblioteket, og trøfler stille og cool hen ad lærdommens rute.

Jeg skal dyrke planter indendørs. Det er i hvert fald vedtaget. Der skal ikke være noget specielt udbytte fra planterne, da det er første gang jeg planter.

Mine krav er at, det enten er meget smukt, eller at der giver en form for udbytte, så jeg kan fordybe mig i min iagtagelse af planterne.

Jeg har ingen ideer foreløbigt, så i kan frit foreslå.

På forhånd tak for hjælpen og medmenneskeligheden 8)

Titel: Re: Botanik
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Velkommen og jeg er meget glad for dine sunde interesser, og håber du får en masse ud af psychedelia.

Er det hamp planter du vil gro ? Det her er nemlig cannabis forummet, de andre forummet har meget større expertise i andre slags psychedeliske planter.

Mvh Mikkel

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej Developing

Først og fremmest velkommen til siden som medlem. :)

Nu da du har lagt din post her i Cannabis Genrelt, er jeg ikke klar over, om du tænker på, at det ska' være cannabisplanter du vil dyrke (men så havde du jo nok lagt posten i det dertil indrettede forum Dyrkning, hrm ;)), eller om du bare leder efter noget, der "enten er meget smukt, eller at der giver en form for udbytte".

Men jeg vil da komme med det oplagte råd, vel at mærke hvis du nu engang ryger cannabis, at du ku' begynde at gro denne plante. Så ku' du i hvert fald slå to fluer med ét smæk: Smukke planter og udbytte.
Jeg har ikke selv haft fornøjelsen af at dyrke cannabis (omend det snarest ska' realiseres :)) men det lyder ret entydigt til, at det i hvert fald er en hobby, som man hurtigt bli'r rigtig fanget af.

Så mit foreslag bli´r cannabis! Som sagt: To fluer med et smæk :D

Junior medlem

Geografisk sted: My imagination
@Homo Superior og DoYouSpeakWak??: Tak for svarene :)

Jeg er desværre kommet til at tage fejl af "Cannabis generelt" og "Generel diskussion". Jeg har ikke lyst til at gro hamp, da jeg bor sammen med mine forældre, og de har et negativt syn på illegale stoffer.

Jeg vil godt dyrke psykedeliske stoffer, det skal bare ikke vække opmærksomhed.

Jeg har før indtaget svampe og det åbnede en allerede eksisterende dør, som jeg ikke havde kendskab til. Døren førte til oplysning i livet, mit liv og andres liv. Jeg er reinkarneret og healet psykisk.

Kort og godt har jeg altså nydt af svampenes egenskaber, og jeg skal i hvert fald dyrke dem. Men jeg er jomfru. Jeg ved at man kan købe diverse growcases, men jeg vil plante og pleje selv. Derfor kiggede jeg på guides til at starte fra bunden, hvorved det blev uoverskueligt med alle de ting der skal købes.

Jeg er stadig på bar bund, så hvis i har forslag så skriv endelig!

Nu skal jeg løbe og nyde den dejlige natur - Hyg jer :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg har en super god biologibog på introduktionsniveau, men har den desværre lånt ud nu... Skal nok lige vende tilbage med titlen senere. Ellers lyder det som et rigtig godt udgangspunkt du har.

Medlem
Brugeravatar

Morning glory - Ipomoea Tricolor/andre sorter
Hawaiian Baby Woodrose - Argyreia Nervosa
Opiumvalmue - Papaver Somniferum
Paletblad - Coleus Blumei

og den klare vinder i mine øjne :D
KAKTUS!

San pedro, peyote, peruvian torch - alle sammen super flotte, og så indeholder de jo meskalin :)

Junior medlem

Meget smukker planter. Især kaktuserne!

kan de købes i enhver planteforhandler?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Er det kun det praktiske ved botanik og biologi du er interesseret i?
Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men det er jo en oplagt mulighed at starte småt med nogle biologi kurser på det lokale VUC eller andre institutioner der udbyder enkeltfag - det giver en god rød tråd gennem hele feltet, og du får utrolig meget ud af at have en mentor du kan vende dine tanker med.

Medlem
Brugeravatar

Stjerne skrev:
Meget smukker planter. Især kaktuserne!

kan de købes i enhver planteforhandler?

Tja, jeg vil sige, at jeg har haft nogle rigtig skoderfaringer med normale planteskolers viden omkring kaktusser. Jeg har ofte været inde på store planteskoler/centre/butikker og fået at vide, at de intet kendskab overhovedet havde til deres navne/art.. Men studer billeder og beskrivelserne og bevæg dig ud efter kaktusser... Skal selv til netop dette nu, da jeg mistænker en handler for at have E. Peruvianus.

Morning glory kan købes som frø de fleste steder, jeg har endda set dem i indkøbscentre...
Opium - samme - eller birkes...
Paletblad er også rimelig let at få fat i som frø, men planten har visse butikker også...

HWBR har jeg ikke set nogen steder udover nettet indtil videre :)

Mvh,
Gargarin

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]