Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
MEGATRON

Hej psy!

Vil lige høre om det er nødvendigt at koge den pulveriserede mimosa hostilis før jeg bruger den i min aya analog.

Tænkte bare på at røre pulveret op i noget vand og sluge det eller lign. - min umiddelbare tanke er at jeg må leve med noget ekstra kvalme som følge af plantematerialet men vil det have indflydelse på effekten at jeg ikke koger det ind før indtag?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

dopamin skrev:
Vil lige høre om det er nødvendigt at koge den pulveriserede mimosa hostilis før jeg bruger den i min aya analog.

Ekstraktionen trækker stoffet ud af plantedelen og giver en hurtigere optagelse. Det må pr. defintion tage længere tid for din mave at lave ekstraktionen af dmt'en - så det kommer til at virke lidt mere som at indtage noget på fuld mave: mere udstrakt og fladere kurve. De fleste vil nok foretrække en hurtig optagelse.

Spørgsmålet er om det er smart ligefrem at koge det? På én smartshop har jeg i hvert fald set dem anbefale en kold-ekstraktion af mimosa. Der er sikkert et klogt hoved, der kan fortælle ved hvilken temperatur tryptaminet bliver nedbrudt.

Junior medlem

Geografisk sted: lolland
Ca. 67 grader

Medlem

Et godt trick: Ekstraher DMT'en fra rodbarken (f.eks via en syre/base ekstraktion eller en af de andre teks der er på nettet - alkohol virker også) og ekstraher derefter MAOIerne fra f.eks Syrian Rue (eller hvilken MAOI-kilde du nu benytter). Når du så har disse to stoffer i en mere eller mindre ren form, er det meget nemt at opløse dem i f.eks en smule alkohol igen. Så er der heller ikke nogen risiko for at DMT'en bliver nedbrudt, da hele processen kan ske i et køligt og mørkt skab el. lignende..

Dette synes jeg er langt nemmere end at stå bøjet over ayahuasca-kogekedlen i 8 timer :P .

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Mungojohn skrev:
Et godt trick: Ekstraher DMT'en fra rodbarken (f.eks via en syre/base ekstraktion eller en af de andre teks der er på nettet - alkohol virker også) og ekstraher derefter MAOIerne fra f.eks Syrian Rue (eller hvilken MAOI-kilde du nu benytter). Når du så har disse to stoffer i en mere eller mindre ren form, er det meget nemt at opløse dem i f.eks en smule alkohol igen. Så er der heller ikke nogen risiko for at DMT'en bliver nedbrudt, da hele processen kan ske i et køligt og mørkt skab el. lignende..

Dette synes jeg er langt nemmere end at stå bøjet over ayahuasca-kogekedlen i 8 timer :P .

Lækkert tip, men det tager jo lidt af charmen. Men er det ikke nogle giftstoffer i aya-bryggen der giver mave-bøvl, og vil disse ikke blive ekstraheret fra ved denne metode?

Medlem

And skrev:
Men er det ikke nogle giftstoffer i aya-bryggen der giver mave-bøvl, og vil disse ikke blive ekstraheret fra ved denne metode?
Det kommer jo an på hvilken slags ekstraktion du foretager :) .
Men de forskellige harmala-alkaloider (og flere andre MAOI'er) giver jo i sig selv ofte lidt mavebøvl, og de er jo ret centrale alkaloider i bryggen. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Aha! Tak for det.

Junior medlem

Geografisk sted: København
cirkel6 skrev:
Ca. 67 grader

Er det ikke kun på base form? Er dmt'en ikke på salt form i selve planten? Kan ikke lige umiddelbart huske pks men tror helt bestemt man kan koge mimosa i vand med lidt eddike (selvom det dog fordamper :/ ) .. Føler mig ret overbevist om at de gamle fra sydamerika kogte på liv og løs :)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Man kan sagtens koge det. Amazonindianerne bruger mange steder selv kogning af bryggen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]