Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor kraverne vender
Hej, jeg har læst at man kan lindre en LSA kvalme, (og også kvalme og influenza gennerelt) med 2-3 stk. friske Hindbærblade.

Der står at man skal tage 2-3 stk. friske hindbærblade, tygge godt på dem, og så holder man holder dem i kinden, før man indtager LSAén. Og så skifter man dem ud efter ca. 3 timer.

Er der nogle der ved noget om det?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
...........

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 17:26, rettet i alt 1 gang.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Cannabis skulle være godt til at lindre kvalme hos folk der modtager kemoterapi så måske det også virker til dette formål.

Medlem
Brugeravatar

bellaDonna atropa skrev:
Ja, det gør jeg og tror også du har fundet det i en tråd hvor jeg giver det råd. og som skrevet der, så eer det ikke en vidunderkur.

Hindbærblade kan virke mod svage kvalmer og lindre moderat kvalme. Det har lang tid om at nå optimalt udnytte og man skal derfor starte med bladene i en - 1 ½ times tid før man regner med at få kvalmen.

Okay.. :?
Er der så nogle der har nogle andre ideér til hvad der kunne være godt til at modvirke den kvalme det giver?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

DR-D skrev:
Cannabis skulle være godt til at lindre kvalme hos folk der modtager kemoterapi så måske det også virker til dette formål.

Jeg gætter på cannabis kan tage kvalmen. Jeg vil bare påpege, at hash også tit forstærker den psykedeliske oplevelse, og hvis kombinationen svampe+hash er en indikation, så skal man ryge cannabis meget forsigtigt, hvis man ikke har voldsom tolerans.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Cannabis er uden tvivl det bedste kvalmesænkende middel jeg har prøvet, dog har det den ulempe/fordel at det intensiverer LSA'en med noget omkring 100%.

God inledende rensning af frø med koldt vand og groft salt, nedskylning med sukkervand (fx. faxe kondi) og indtag af ingefær er min opskrift på at holde kvalme væk.

Vil da prøve det med hindbærbladene, jo mere lindring jo bedre

IMO er tykmælk også fint til at berolige en irriteret mave under trippet, ligesom frøene normalt giver luft i maven som kan foråsage irriterende mavesmerter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Jeg æder dem bare, sørger for at tygge længe på dem 10-15 min. før jeg synker... Min mave gør minimalt vrøvl over dem. Jeg tilhører åbenbart et mindretal hvad det angår, men måske min intagelsesteknik afhjælper noget af problemet?

Medlem
Brugeravatar

Åndsamøbe skrev:
Jeg æder dem bare, sørger for at tygge længe på dem 10-15 min. før jeg synker... Min mave gør minimalt vrøvl over dem. Jeg tilhører åbenbart et mindretal hvad det angår, men måske min intagelsesteknik afhjælper noget af problemet?

Okay!
Lyder lidt sært bare at tygge på dem.. :roll:
Knuser du dem ikke først, eller?

Medlem
Brugeravatar

Jeg har faktisk mange gange benyttet mig af bare at tygge dem i munden, og efter lidt tid skylle ned med en syrlig drik. Det er meget overkommeligt og jeg får kun små kvaler med maven, men jeg foretrækker til enhver tid at knuse dem før indtag.

Mvh,
Gargarin

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Troldmanden skrev:
Okay!
Lyder lidt sært bare at tygge på dem.. :roll:
Knuser du dem ikke først, eller?

Det er det man har tænder til! :roll:

Men må da indrømme det ikke er den største kulinariske oplevelse.
Jeg går ud fra LSA'en er lettest at optage gennem mundslimhinderne, regner derfor også med at det er den mest effektive løsning. Og uden dog at vide det, gætter jeg på at der måske er nogle inzymer i spyttet som måske nedbryder kvalmestofferne. Det kunne ihvertfald være en forklaring på, at jeg har minimale problemer med mavebrok når jeg tager dem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
I starten tyggede jeg dem også, men min krop sammenkæder lugt/smag af frøene med kvalme og vil ikke så meget som lugte til dem mere, knuser dem helt og bomber pulveret.

Kvalme kan forekomme i varierende grad, nogengange mærker man intet til det, andre gange knækker man sig hvis der ikke tilføres stærk cannabis i passende mængder...

En grundig afvaskning og slibning af frøene under koldt vand med groft salt fjerner efter min erfaring det meste gift-snask fra ydersiden der rigtig nok er giftig. (Prøv at tage en enkelt yder-skal fra et frø, ikke en oplevelse jeg har lyst til at gentage)

Medlem

Geografisk sted: Hillerød/København
Jeg giver Xpert ret i at cannabis er en af de mest effektive midler mod LSA relateret kvalme. Jeg er så uheldig at være meget følsom over for de kvalmegivende stoffer og kaster for det meste ret voldsomt op af det, selv på en dosis af 6 HWBW frø. Har endnu ikke prøvet med ingefær eller bare at lave ekstrakt, men det skal snart prøves. Åndsamøbe, kender et par stykker der har det som dig, de kan også klare selv høje doser HWBW, knust mellem tænderne og slugt, uden rigtige maveproblemer ud over lidt opkastninger når trippet af ved at falde ned igen. Så det er intet med indtagelse for det er samme metode som jeg bruger, jeg ørler bare over alt af det. Det er nærmere fordi du er heldig at have en krop der kan tåle giftstofferne :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]