Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 13:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej i går røg jeg noget semi hash tror jeg det var. Følte mig ikke specielt skæv men så kiggede jeg på min slukkede mobils skærm og der dansede der små dinosaur/pokemon rundt på en bakke. kun i sort hvid men de bevægede sig fandme. Så måske 6 forskellige slags dyr, snakkede med en gut i skolen som sagde jeg løj. Så er lidt confused omkring det :roll: . Kan der være "forkerte" ting i varen?

Endnu et lille spørgsmål helt væk fra denne sag. Tit hvis jeg sidder og skal ryge på chillum går folk forbi og siger sådan snobbet "Ej en chillum, helt ærgligt" er der noget galt i at ryge chillum? :hm:

MVH

Friheden

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Du lyver ikke, man kan godt opleve den slags når man har røger skunk/hash, især hvis det er rigtigt god kvalitet eller din tolerence er lav.

Ang chillum så nej slet ikke, det er det "orginale" rygeinstrument igennem mange tusind år i østen og afrika. Mere chillum debat her > http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=24582

Og velkommen til :D

Mvh Mikkel

Medlem

Tusind tak for det hurtige svar og den varme velkomst.

MVH

Friheden

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg har også oplevet små og store visuals de første mange gange jeg røg hash. Det er ikke rigtige hallucinationer, men istedet hjernen der fortolker øjets input langt mere "kreativt" end sædvanligt - det er ihvertfald min oplevelse.

Og der er intet i vejen med at ryge chillum, andet end at det åbenbart kan støde nogle særligt skrøbelige og snobbede typer der findes, der hvor du bor.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Citat:
der fortolker øjets input langt mere "kreativt" end sædvanligt - det er ihvertfald min oplevelse.

Tror jeg også, ikke deciderede hallucinationer, men mere mørk-nat-skilt-bliver-til-mand-i-øjenkrogen, div. prikker (sne) ved høje doser og et sælsomt rødt meget fintmasket net der kører til venstre for blikket, meget lig en lyskugles lysspild på omgivelserne.

Engang i starten havde jeg det med at tro at en ukendt fremmed var en jeg kendte, selvom det viste sig slet ikke at være det. Har givet adskillelige situationer hvor jeg i en abnorm koger har sagt dav til alle mulige ukendte på vejen :)

Men det er hjernen der spiller en et puds

Medlem
Brugeravatar

Det kan sagtens lade sig gøre. Fik gode synsforstyrrelser på White Widow i forgårs og jeg har forholdsvis høj tolerance.

2. Det er sådan noget der går over når folk er færdige med folkeskolen :P. Chillum er det bedste og fedeste, period.

Medlem

Har oplevet af sidde og se og snakke med sig selv og er pænt sikker på det kun var hash jeg røg, så ja.

og det med Chillum så det ikke snobbe det er nok det beste du kan ryge på :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Lyng skrev:
Har oplevet af sidde og se og snakke med sig selv og er pænt sikker på det kun var hash jeg røg, så ja.

Lyng der tager du fejl, det er altså bong :D :wink:

Medlem

Nogle gange når jeg er skæv, ser jeg direkte syner. Altså jeg kan glo det samme sted hele tiden, og så begynder der at komme små tegnefilm og flotte figurer der HELE tiden skifter form til noget helt andet. Det fede er at alle tegningerne er mega detaljerede og flot lavet :D.. svært at forklare.. Men hvis f.eks jeg glor ind i en væg der er helt sort, og der så er en hvid streg på.. så er det altid den hvide streg der begynder at blive til utrolig flotte og kreative figurer.. Det er meget tydeligt, og jeg morer mig meget over det når det sker :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Citat:
Engang i starten havde jeg det med at tro at en ukendt fremmed var en jeg kendte, selvom det viste sig slet ikke at være det. Har givet adskillelige situationer hvor jeg i en abnorm koger har sagt dav til alle mulige ukendte på vejen

hehe, jeg ved ikk hvorfor men kan aldrig lade være med at grine når folk snakker om deres hallucinationer, selvom det kan være alvorligt.. Slet ikk da jeg ikke før nu har forstået hvorfor jeg sagde hej til en fremmed person jeg troede jeg kendte, da jeg var rigtig dejlig væk på noget skunk der hed orange haze, d. 3 maj :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
jeg har ikke prøvet at få syns hallucinationer på hash, men jeg har mange gange prøvet at få høre hallucinationer.. ikke stemmer, men bare underlige lyde, f.eks lyden af vand der løber og sådan nogle mærkelige elektriske lyde.
har dog også fået CEV's på hash.. uden at se det rigtigt, men et meget virkeligt dyk ind i fantasien, hvor der er farver, tunneller og alt mulige flotte ting

og chillum er da helt fint, men jeg fortrækker normal pibe :)

- Abraham Lincoln

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
har en meget svag tinitus den bliver altid lavet om til rare lyde når jeg er skæv så lydhallucinationer eller hvad man kalder det kan jeg også skrive under på + har en gang forstillet mig mit eget hoved lige foran mig ret detalljeret kender jeg også en anden der har prøvet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Ja ok auditive halluciationer er også normalt ved højere doser. Specielt ventilatorers snurren der lyder som teknomusik svagt langt væk, eller sirener langt væk udenfor om natten (som vel at mærke ikke forsvandt når jeg havde fingrene i ørerne)

Hash er semi-psykedelisk, dog er jeg ret sikker på at man har forskellig følsomhed overfor disse hallucinationer. Her tænker jeg specielt visuals som jeg mistænker er hyppigere hos folk der i forvejen er mere visuelle, højere grad af "indre film" eller lign. Har ikke undersøgelser til at underbygge

Specielt CEVs er yderst interessante, ved høje doser er det som om der kører en indre film der viser mine tanker hvis man kan sige det. Svært at forklare. En "evne" jeg har haft i langt mindre grad som barn hvilket hjalp mig i abnorm grad igennem staveprøverne. THC forstærker sanser og følelser i andre tilfælde, så jeg tror at det samme gælder for disse ting

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
KingOfBongbong skrev:
har en meget svag tinitus den bliver altid lavet om til rare lyde når jeg er skæv så lydhallucinationer eller hvad man kalder det kan jeg også skrive under på + har en gang forstillet mig mit eget hoved lige foran mig ret detalljeret kender jeg også en anden der har prøvet.

kender godt det der med tinitus når jeg er skæv, som så forvrænger sig, bliver lysere eller mørkere,
og nogle gange får jeg en underlig idé om at det er mine ''hjernebølger''?
og nogle gange kan jeg også se sådan nogle lydbølger til de der lyde, som om at lydene kommer ud fra en væg.

- Abraham Lincoln

Junior medlem

har også prøvet engang hvor jeg lige havde røget og men ven gik hjem 5-10 min efter troede jeg der sad en mand på min stol. jeg blev bange og gemte mig under dynen :) jeg faldt i søvn og efter det var alt godt :D

Medlem

Arius skrev:
Lyng skrev:

Lyng der tager du fejl, det er altså bong :D :wink:

ja det er rigtigt man bliver mere skæv vis du ryger bong, men chillum var fint her. :peace:

Medlem

-

Senest rettet af sp2nky 29 apr 2021 09:54, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Holda op er glad for at det ikke kun er mig der er ved at blive sindsyg :peace: :peace: :peace:

Ej okay spøg til side.

Er glad for det er meget normalt, haha og ikke kun mig der ser syge ting.

MVH'

Friheden

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]