Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hejsa,

Det nye blad STOF fra Center for Rusmiddelforskning er udkommet, og den er allerede udkommet på deres nye, lækre website: http://www.stofbladet.dk/6storage/586/36/stofnr_11.pdf

I dette nummer er nedenstående artikel, som er baseret på min onlinebog Cannabismyter:

HASH UDEN LØFTEDE PEGEFINGERE
Mange bruger hash, men ingen synes specielt ivrige efter at
udbrede materiale om sikker brug. For det meste overbetones
det negative, det positive nedtones og brugerne må selv erfare
faldgruberne.
AF JESPER KRISTENSEN
(side 27)

Første artikel fra min hånd er naturligvis nedkortet til det trykte medie, men ånden er helt sikkert bevaret. Denne aktuelle artikel handler om sikker brug af hash i den fulde Harm Reduction stil – den hvor man ofte siger ”naturligvis er det sikreste helt at lade være, men hvis du alligevel har tænkt dig at ryge, så kig her: …”.

Forhåbentlig kommer der mere med tiden.

Jesper 'Malkavian' Kristensen

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Fremragende!

Junior medlem

Halugenlampe skrev:
Fremragende!

ENIG! :P
Go' stil Malkavian!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

:joint: Det er totalt go stil du kører Jesper.. Er kommet halvejs ca. og det er virkeligt godt :) ! Thumbs up fra mig os ! Lige hvad der skal til !

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Thumbs up til både dette, og hvad du ellers har lavet af ting og sager for at oplyse folket om HR og objektivitet når man ser på emnet stoffer.
Skide godt arbejde

Tak

Medlem
Brugeravatar

Super god artikel! Den rammer lige i den målgruppe som den passer til, sprogligt og indholdsmæssigt. Den er dog uhyre lang, selv for en relativt hurtig læser som mig tog den sin tid at tygge sig igennem.

Hvor vil bladet være at finde? Jeg tænker at det ville være oplagt på lægehuse, skoler, institutioner o.l.

Min eneste egentlige tvivl mht. artiklen er hvorvidt dens budskab vil ramme de store masser. For på trods af at den er skrevet super lækkert og indbydende, så har jeg en bange forudanelse om at majoriteten af dem der kommer til at læse den i forvejen har stiftet bekendtskab med hash. Intet galt med det, da en god portion af dem sikkert vil kunne bruge mange af de nyttige oplysninger i artiklen. Den nysgerrige unge person kunne selvfølgelig også læse artiklen, hvilket jeg bestemt heller ikke vil afvise.

Det jeg er bekymret for er vel nok det der er alle tiders store problem vedrørende spredning af HR-information.

Thumbs up herfra!

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Fantastisk artikel Jesper. Jeg har lige læst den fra ende til anden, og glæder mig til at se de næste artikler -- ikke at der som sådan er noget nyt i det, da jeg har været flittig til at læse her på siden og på din egen side -- men stadig yderst spændende læsning.
...og så lige et tillykke med at springe ud af skabet. Kan huske en tråd hvori du skrev noget om at det snart ville ske -- er det nu og med denne artikel? Har forgæves ledt efter det indlæg, men kunne ikke lige finde det på de først par sider af dine mange indlæg :)

God vind fremover.

RuneK

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Glimerende! Meget god læsning.

Kunne man forestille sig at der med STOF blev bedre mulighed for at informere "folk" om hash? Med henblik på en større forståelse og tolerance blandt befolkningen. :)
Virker som et godt vindue til offentligheden imo

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Flere spørger til, hvad STOF nu er for noget, og hvor den er i distribution. Det er et fagtidsskrift for rusmiddelområdet, som bliver udgivet af Center for Rusmiddelforskning, og de primære abbonnenter (over 3000) er behandlere, behandlingsinstitutioner og forskere. STOF er ikke et "peer reviewed" magasin - hvilket I også kan se, hvis I læser artiklen fra hende behandleren i bladet.

Jeg vil som altid råde folk til at skimme igennem de mange udgaver af STOF. Der er eminent information om alt muligt på stofområdet, og I får en meget bedre ide om, hvad der går og rører sig og hvordan forskerne i Danmark reelt forholder sig til rusmiddelpolitik.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]