Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 16:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Skunk blade
Medlem
Brugeravatar

Hey.. Jeg har lidt blade fra noget ok indica skunk til at ligge, men jeg plejer altid at klippe dem af budsene og kun ryge blomsterne, bl.a fordi jeg synes smagen af bladene er harsk når man ryger.

Så vil jeg bare høre om de ville være noget værd, fx at indtage oralt i fx alkohol eller fedt? Altså, basically er spørgsmålet bare om det der sidder på bladene er grund nok til at gemme dem. Man kan for resten tydeligt se godt med små krystaller på bladenes overflade når man kigger på dem.

Og så har jeg lige et sidespørgsmål. Er der forskel på tolerance mellem indica og sativa? Når jeg opbygger indica tolerance kan jeg mest bare mærke god røg i kroppen, men selvfølgelig stadig lidt(men en del mindre) stimuli mentalt. Får så sjældent fat i sativa at det er svært for mig at vurdere. Sidst jeg røg WW(der ikke engang er 100% sativa) kom jeg godt ud i æteren.

Go' søndag :)

Moderator
Brugeravatar

Generelt set, hvis der er trikomer på bladene er de værd at ryge/spise/trække nol på (hvis nok).

Medlem
Brugeravatar

Helt klart, hvis du kan se de små dejlige thc crystaler side på ligesom de gør på blomsterne/skudene så kan du blive skæv af lorted.
Ville nok ikk ryge det vis jeg var dig, da bladene smager forfærdeligt.
Prøv og smelt nogen smør og put alle bladene der i, og så bag en kage med dit hampesmør istedet for normalt smør.

God Ryger :joint:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Ellers, hvis du har fået en ordentlig spanfuld, så lav en velsmagende chai på dem - mmmm!!

Medlem
Brugeravatar

HopIFJorden:

Genialt, ja lav en god chai det smager bare SÅ godt, og du bliver PÆNT fucked.

Titel: Skunk blade
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Hvis man har en pollinator og laver ryst, så er det faktisk bladene, især dem omkring skudene som giver mest udbytte, men som der nævnes træk nol på dem, hvis det ikke er alverden du har og/eller en pollinator.

MoS :mrgreen:

Medlem
Brugeravatar

Der er kun en lille håndfuld, men kunne sgu godt tænke mig at prøve lave chai af det :). Der er også grene med tricomes på, hvad med dem i en evt. chai? Bladene er vel ok at fyre i? Man sier vel chaien til sidst, eller?(fandt en lille opskrift i en anden tråd der ikke omtalte blade i chai).

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngby
GangsterMark skrev:
Er der forskel på tolerance mellem indica og sativa? Når jeg opbygger indica tolerance kan jeg mest bare mærke god røg i kroppen, men selvfølgelig stadig lidt(men en del mindre) stimuli mentalt. Får så sjældent fat i sativa at det er svært for mig at vurdere. Sidst jeg røg WW(der ikke engang er 100% sativa) kom jeg godt ud i æteren.

mener at det med tolerancen kan havde noget at gøre med at det er de mere sølvende canibioler der er flest af i indica dommineret skunk og at du så opbygger tolerance over for dem og ikke de mere opkvikkene der er flest af i sativa dommineret skunk

Medlem
Brugeravatar

AKFisken skrev:
GangsterMark skrev:
Er der forskel på tolerance mellem indica og sativa? Når jeg opbygger indica tolerance kan jeg mest bare mærke god røg i kroppen, men selvfølgelig stadig lidt(men en del mindre) stimuli mentalt. Får så sjældent fat i sativa at det er svært for mig at vurdere. Sidst jeg røg WW(der ikke engang er 100% sativa) kom jeg godt ud i æteren.

mener at det med tolerancen kan havde noget at gøre med at det er de mere sølvende canibioler der er flest af i indica dommineret skunk og at du så opbygger tolerance over for dem og ikke de mere opkvikkene der er flest af i sativa dommineret skunk

Du mener simpelthen ikke man opbygger tolerance overfor Sativa?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngby
nope jeg mener at hvis man næsten ikke ryger andet end indica domineret skunk for man tolerance over for indica domineret skunk. og hvis man næsten ikke ryger andet end sativa domineret skunk for man tolerance over for sativa domineret skunk.

så hvis man ryger meget indica domineret skunk (som trådstarteren) vil man have stor tollerance over for indica domineret skunk og knap så stor tolerance over for sativa dommineret skunk

Moderator
Brugeravatar

GangsterMark skrev:
Der er kun en lille håndfuld, men kunne sgu godt tænke mig at prøve lave chai af det :). Der er også grene med tricomes på, hvad med dem i en evt. chai? Bladene er vel ok at fyre i? Man sier vel chaien til sidst, eller?(fandt en lille opskrift i en anden tråd der ikke omtalte blade i chai).

Anything goes in chai, thats the beauty of it, fyr du bare grene, stammer blade mm. i, men findel det før du smider det i :) Det meste aktive materiale skulle gerne være opløst når det er kogt færdigt, så ja, plantematerialet sies bare fra og smides ud bagefter. Have fun :)

Medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
GangsterMark skrev:

Anything goes in chai, thats the beauty of it, fyr du bare grene, stammer blade mm. i, men findel det før du smider det i :) Det meste aktive materiale skulle gerne være opløst når det er kogt færdigt, så ja, plantematerialet sies bare fra og smides ud bagefter. Have fun :)

Yeah man det skal helt klart prøves. Har også lidt pollenryger som jeg smider i for at være sikker på der er nok. Tak! Det prøver jeg sgu :)

Er denne opskrift fra Ongbak ikke god nok?
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... =skunkchai

Medlem
Brugeravatar

AKFisken skrev:
nope jeg mener at hvis man næsten ikke ryger andet end indica domineret skunk for man tolerance over for indica domineret skunk. og hvis man næsten ikke ryger andet end sativa domineret skunk for man tolerance over for sativa domineret skunk.

så hvis man ryger meget indica domineret skunk (som trådstarteren) vil man have stor tollerance over for indica domineret skunk og knap så stor tolerance over for sativa dommineret skunk

Okay, men jeg mener simpelthen bare om der er forskel på den tolerance man opbygger. Selvom jeg har indica tolerance i perioder kan jeg stadig mærke det lidt i kroppen osv. og bliver stadig lidt mere kreativ, men er langt fra lige så mentalt stimuleret og ramt i kroppen som jeg kunne blive uden tolerance. Så ville jeg høre hvordan Sativa tolerance var :)

Medlem
Brugeravatar

Der er to stoffer i cannabis når vi snakker tolerance. THC og CNB. THC er den letteste at få tolerance for, mens CNB tolerancen udvikles knap så hurtigt.

Hvis vi har to arter med forskelligt forhold mellem THC og CNB udvikler man selvfølgelig forskellig tolerance, efter hvor meget af de to stoffer man indtager. Men det er ikke sådan så du kun har tolerance overfor den ene art eller den anden.

Det skal lige siges at ren THC er klassificeret som et hallucinogene(klassifikationer varierer), så virkningen er noget anderledes end CNB, som giver couch locken.

Medlem
Brugeravatar

Katten skrev:
Der er to stoffer i cannabis når vi snakker tolerance. THC og CNB. THC er den letteste at få tolerance for, mens CNB tolerancen udvikles knap så hurtigt.

Hvis vi har to arter med forskelligt forhold mellem THC og CNB udvikler man selvfølgelig forskellig tolerance, efter hvor meget af de to stoffer man indtager. Men det er ikke sådan så du kun har tolerance overfor den ene art eller den anden.

Det skal lige siges at ren THC er klassificeret som et hallucinogene(klassifikationer varierer), så virkningen er noget anderledes end CNB, som giver couch locken.

På en måde besvarer det mit spørgsmål, men så alligevel ikke. Hvis man nu sidder og ryger udemærket indica hash hver dag og opbygger en stor tolerance, vil man så blive meget mindre påvirket af en gang Haze skunk der normalt vil være trippy? Snakker ikke så meget om THC og CNB.

Medlem
Brugeravatar

GangsterMark skrev:
Katten skrev:

På en måde besvarer det mit spørgsmål, men så alligevel ikke. Hvis man nu sidder og ryger udemærket indica hash hver dag og opbygger en stor tolerance, vil man så blive meget mindre påvirket af en gang Haze skunk der normalt vil være trippy? Snakker ikke så meget om THC og CNB.

Ja. Forskellen er ikke så stor. Haze skunk indholder et højt indhold af THC, så vidt jeg ved, så det er bare din THC tolerance der gælder der. Der er jo også en del THC i indica.

Medlem
Brugeravatar

Vis du laver en chai, så i det du har smeltet dit smør, putter fu bare alt der har de MINDSTE trichomes på ned i smøret, så hælder du din mælk i smøret og grene, blade, topskud, smør osv. og lader det stå og simre en time til to.
Så har du er god chai.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]