Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

hash er gaia's gave til folk med kvalme?
jep, et sug og kvalmen er væk 67%  67%  [ 28 ]
nej, den effekt kan jeg ikke lige genkende 19%  19%  [ 8 ]
jeg stemmer blankt (uddyb evt i indlæg) 14%  14%  [ 6 ]
Afgivne stemmer : 42
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

Er i enige?

Jeg elsker mad :) Især 'gammeldags' fed mad som flæskesteg eller ting med fed sovs :) Jeg elsker i det hele taget mad. Og jeg plejer som regel at spise store portioner af den slags.
Det er dog ikke så tit jeg spiser den slags mad, så min mave er ikke særlig vant til det.
Og det gi'r mig noglegange det problem at jeg får spist for meget og få kvalme.

Andre gange kan kvalme komme af andre ting, for meget motion feks, eller stress, eller hvis man måske får en ondt-i-maven sygdom.

Nå, men de fleste har jo nok prøvet det i en eller anden grad, og ved derfor hvor Ubehageligt det ka' være, så det vil de fleste jo nok gerne undgå hvor muligt.

Mit trick er at ryge et par noller, det virker hver gang :)

Er der egentlig nogle andre ting der virker lige så hurtigt og effektivt på kvalme som hash?

Jeg synes man burde se at gøre det lovligt. En plante-urt med SÅ stor benefaktor er det en skændsel at forbyde. Både rent menneskeligt (at man ka' udrydde kvalme), men også rent sagligt og nøgternt set i forhold til den ekstremt lave bio-farlighed (i forhold til feks alkohol, eller snifning af lighter-gas feks)

Til eventuelle modstandere af en legalisering, vil jeg gerne bede jer huske denne post næste gang i selv er så Uheldige at få en omgang kvalme, sku' det ske.
Hash er simpelthen gud's gave, eller ihvertfald gudsbenådet, når man sidder i den situation :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu æder jeg mig normalt ikke til kvalme, men er på nogle vamle piller, som i starten gav mig helt ekstrem kvalme, tog hjem fra arbejde, røg lidt hashish og ding, kvalmen var væk :)

Udover det så bliver det jo os brugt til kemopatienter.

Faktisk, var der en kammerat der havde det dårligt den anden dag så han måtte ta hjem fra arbejd, jeg sagde han skulle tage og ryge lidt hash, men han troede ikke på at det virkede. Han havde knækket sig på arbejdet, men han fik det meget bedre da han røg lidt ganja :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Jeg brækker mig i lår tykke stråler hvis jeg bare så meget som lugter til hash når jeg har kvalme.

Medlem
Brugeravatar

Hvis man nu har tømmermænd som jeg har lige nu . er det best jeg hved af og ryge mig en herr jonit og så på hovde i seng igen heheh
Hva der noge på straden i denne weeken ? fuck en fest man :D
:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Nogle gange giver tjalden mig kvalme.

Når jeg får en lidt for stor dosis stener jeg ofte hen. Der får jeg så ofte kvalmefølelser og endda nogle 'næsten-opkast-bøvser'. Men det er vel meget normalt?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Jeg bruger altid hash når jeg ligger syg og har det dårligt. Ærgeligt det er så sjældent jeg kan bruge den undskyldning :D

Har også oplevet at få kvalme af at ryge hash, men det har oftes været i sammenhæng med et bad trip.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Ja

Intet mindre

Kender det fra mig selv hvor det hjælper på sygdomskvalme, overspisning, alkohol-kvalme, meskalin- og HBWR-kvalme m.m.

En ven har fået stor lindring i forbindelse med kemoterapi og min søster bruger det mod migræne og ondt i hovedet som ikke lige er kvalme, men endnu en ting cannabis kan hjælpe på

Dog kan tjald også give kvalme som flere har været inde på, men det er kun i forbindelse med overdosering, forkert set&setting og varme omgivelser.

Edit: Mungo: Indeed :)

Senest rettet af Xpert 07 jul 2008 17:09, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Xpert skrev:
Dog kan tjald også give kvalme som flere har været inde på, men det er kun i forbindelse med overdosering, forkert set&setting og varme omgivelser.
og frem for alt, i kombination med alkohol.

Relativistisk båthorn

Lille Rødhætte skrev:
Når jeg får en lidt for stor dosis stener jeg ofte hen. Der får jeg så ofte kvalmefølelser og endda nogle 'næsten-opkast-bøvser'. Men det er vel meget normalt?

Jeg tror jeg ved hvad du mener med de bøvser der. Jeg fik dem engang imellem i starten når jeg sugede dybt igennem. Såvidt jeg ved er det en effekt der kommer af den bedøvende virkning. Jeg oplevede det dog mere som en slags oppustethed mere end decideret kvalme, og aldrig på en særlig Ubehagelig måde. Idag får jeg aldrig kvalme af hash, men kun dæmpning af kvalmen hvis jeg har den i forvejen. Jeg gætter på det er fordi jeg er mere tilvænnet nu fordi jeg har røget i mange år.

Medlem

Eftersom at jeg gik med et uopdaget brok i mange år, der gav mig forstoppelse og kvalme, samt mangel på appetit, kan jeg sige af personlig erfaring fortælle at Cannabis behjælper den slags symptomer ret godt. Som en anden nævnte er dette self. grunden til at mange forskere og læger anbefaler det til symptom behandling for Kemoterapi patienter.

Hvis folk har problemer med kvalme af at ryge Cannabis er der mange ting at tænke på - ryg evt. uden tobak eller rist den bedre. Spis mindre før du ryger, drik mere væske, sørg for at trække vejret roligt under rusen, bevæg dig ofte og lig ikke bare ned.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Synes at hash hjælper på kvalme i små mængder men, i større mængder synes jeg at det giver kvalme specielt hvis man lukker øjnene.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Senest rettet af Puny_pete 10 jul 2008 12:25, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Alle jer som er inde på det med at hash i høje doser giver kvalme og svimmelhed@

Det er faktisk sjovt, for jeg får selv mega kvalme, brækker mig og bliver ligbleg hvis jeg ryger for meget.
Dette gælder KUN hash. Jeg kan ryge så meget skunk at jeg bogstaveligt talt mister alle evner.
Er der andre som oplever dette?

Min teori er at det ganske enkelt er tobaksrøgen som forårsager det. For ryger altid skunk rent= ingen kvalme.

Edit: HADER NÅR FOLK SIGER: "Min TEORI er"...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Min teori er at det ganske enkelt er tobaksrøgen som forårsager det.
Har dog kun selv fået kvalme et par gange når jeg har røget og det har været pga. for meget usundt mad / cola / slik etc. men nu er jeg sådan nogenlunde sund når jeg ryger :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Ikke desto mindre er der sikkert hold i det, tobak og nikotin virker ikke ligefrem kvalmestillende

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Xpert skrev:
Ikke desto mindre er der sikkert hold i det, tobak og nikotin virker ikke ligefrem kvalmestillende

Men hvis man derimod er sulten, så tag en smøg, hvis du altså ryger.

Stemte på nr. 1, der er klar effekt, og jeg bruger det selv til samme formål til tider.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
det fjerner ikke kvalmen hos mig, det distrahere mig væk fra den.. så jeg glemmer den..

hvis du ikke tænker over du har det dårligt, har du det en del bedre. - Det gyldne råd. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Har desværre ikke oplevet cannabis som en mirakelkur mod kvalme. Tværtimod da røg jo kan give kvalme.

Medlem

Muad Dib skrev:
Har desværre ikke oplevet cannabis som en mirakelkur mod kvalme. Tværtimod da røg jo kan give kvalme.
Igen, prøv at ryg uden tobak, en dag hvor du har kvalme. Eventuelt ren skunk :-) . Det virker, mig bekendt, for de fleste mod kvalme...

[/skrevet i reeet beruset tilstand[

Relativistisk båthorn

Det med tobakken som nogen blander i når de ryger, havde jeg ikke lige tænkt på. Jeg ryger det altid rent uden tobak eller andet blandet i.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]