Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jul 2025 15:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Okay jeg har bemærket at mine pigæbler er begyndt at tabe deres blade, hvilket egentlig er lidt synd når jeg ikke har lyst til at spise/ryge dem endnu, så jeg tænkte på at tørre bladende så de kunne bruges som tobak på et senere tidspunkt, mit spørgsmål er så hvordan tørre man sådan nogle blade mest effektivt. Så det meste af effekten på dem ikke forsvinder?

Og hvordan skal de opbevares, efter tørring? :roll:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

bare hæng dem op eller læg dem et ventileret og tørt sted, det er det vi plejer at gøre.

Junior medlem

skal man ryge bladene rent, fx i en pind?
eller skal det mixes? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sidens 'just-say-no' politik vedr. mareridtsplanterne(natskyggerne) gør det en smule svært at få information om indtagelsesmetode og doser men jeg vil sige at joint kunne være en god fremgangsmåde så man kan dosére stille op. Tobak skulle gerne udelades da. Det brænder helt fint hvis det lige får lov at ligge i nogle uger at tørre til det er knasende tørt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
InnerNetExplorer skrev:
Sidens 'just-say-no' politik vedr. mareridtsplanterne(natskyggerne) gør det en smule svært at få information om indtagelsesmetode og doser men jeg vil sige at joint kunne være en god fremgangsmåde så man kan dosére stille op. Tobak skulle gerne udelades da. Det brænder helt fint hvis det lige får lov at ligge i nogle uger at tørre til det er knasende tørt.

Det skyldes vel nærmere at der reelt ikke er nogen der har stor nok erfaring til at kunne rådgive omkring doserne. Jeg tror bestemt ikke der er nogen der sidder og holder information tilbage, det er simpelthen bare ikke et stof der har vakt særlig manges interesse.

Jeg mener Steen Larris har nogen dosisforslag i sin bog, kan slå dem op til dig senere hvis du er interesseret.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
der blev oprettet en tråd herinde om natskygger. det var en ret detailierert vejledningen, med erfaringer, doserings forslag og intagelses metoder. Den blev dog slettet dagen efter af en moderator...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kan ikke forestille mig at en tråd om noget som helst stof er blevet lukket medmindre den har indeholdt decideret misinformation.

Er det den her du tænker på?
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=19446

Der er masser af tråde om datura på boardet. Grunden til at du ikke finder doseringsvejledninger er at der er meget få der har erfaring med det udover at ryge en smule. Det er et af de kraftigste psychedeliske stoffer overhovedet, så jeg synes det er plat at kalde det forbudspolitik når folk advarer imod det. På psychedelia skal der selvfølgelig være plads til at diskutere alle substanser (hvis man vel at mærke ved noget om sagen) men DISKUSSION er nøgleordet. Ikke en gruppe der sidder og siger at datura er farligt og det skal man bare holde sig fra, men så sandelig heller ikke en gruppe der ikke kan finde ud af at advare omkring de MEGET reelle farer der er ved brugen af denne plante.

Hvis nogen har førstehånds erfaringer med planten så er de da mere end velkomne til at dele dem.

Junior medlem

jim fear skrev:
Jeg kan ikke forestille mig at en tråd om noget som helst stof er blevet lukket medmindre den har indeholdt decideret misinformation.

Er det den her du tænker på?
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=19446

Jeg kiggede lige på linket og faldt over denne.

Kode:
Datura Te:
Dose: 2 - 4 blade pr. person.
Tilberedning: Hæld kogende vand over bladene og lad trække i 5-10 minutter.
Note: Overdoséring kan føre til hallucinationer og ukontrolleret adfærd.

Der står at dosen er optil 2-4 blade pr person, men når jeg kigger/måler på mine egne planter så har nogle af dem faktisk blade som er helt op til 17 cm, så det jeg faktisk ikke helt forstår er, hvad er et normal størrelse blad, når der står 2-4 blade?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så vidt jeg ved er koncentrationerne meget varierende... Jeg har ingen personlig erfaring med planten men taler kun ud fra min generelle holdning til kraftige stoffer.
For det første: Har du erfaring nok til at kaste dig ud i sådan et trip?
For det andet: Start lavt ud, så kan du langsomt øge koncentrationen (over flere gange) indtil du finder en passende dosis. Det er efter min mening den eneste måde at omgås et så stærkt og upålideligt hallucinogen.
Du kunne også starte med at ryge det, det giver slet ikke de samme voldsomme hallucinationer og tanker.

Medlem
Brugeravatar

Indtagelse i te virker rimelig kraftigt. Jeg plejer at bruge 2-3 blade (12-13 cm lange) fra Datura og evt. 1-2 små blade (10 cm lange) fra Brugmansia til te, men den allerbedste måde at "arbejde" med natskygger er at lære din plante at kende med helt lave doser og så bygge op herfra. Ved de lave doser vil man oftest kun føle en slags døsighed, lidt ala sovepiller imho., mens man skal lidt højere op for at ramme deciderede trips.

Bruger til tider Datura som sovemiddel, hvis jeg mener, det virkelig er nødvendigt.

Rygning har jeg aldrig fået noget ud af. Har røget op til 6 datura-joints uden effekt, og vil egentlig hellere spare lungerne for mere af det gøgl end at prøve igen.

Men som jim fear skriver: Overvej nu lige igen om du er klar og tag den med ro mht. doseringen.

Mvh,
Gargarin

Junior medlem

jim fear skrev:
Så vidt jeg ved er koncentrationerne meget varierende... Jeg har ingen personlig erfaring med planten men taler kun ud fra min generelle holdning til kraftige stoffer.
For det første: Har du erfaring nok til at kaste dig ud i sådan et trip?
For det andet: Start lavt ud, så kan du langsomt øge koncentrationen (over flere gange) indtil du finder en passende dosis. Det er efter min mening den eneste måde at omgås et så stærkt og upålideligt hallucinogen.
Du kunne også starte med at ryge det, det giver slet ikke de samme voldsomme hallucinationer og tanker.

For at være helt ærlig har jeg ikke prøvet at lave the med det, men kun smagt lidt på bladende i ly og næ :)

jeg faldt lige over en video, jeg vil dele:
http://www.youtube.com/watch?v=u12SZAyMp54

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

God video, gravedraq - det er virkelig vigtigt at vi får hele spektret med her.

Junior medlem

InnerNetExplorer skrev:
God video, gravedraq - det er virkelig vigtigt at vi får hele spektret med her.

Tak, men man skal også lige huske på Amerikanerne er ret gode til at overdrive :wink:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
http://en.wikipedia.org/wiki/Deliriant

Citat:
Despite the fully-legal status of several common deliriant plants, deliriants are largely unpopular as recreational drugs due to the severe and unpleasant nature of their disassociative effects. User reports of recreational deleriant usage on Erowid generally indicate a firm unwillingness to repeat the experience.

Jeg har heldigvis kun erfaring med at bruge planten i en "flyvesalve" udenpå kroppen. Heldigvis har jeg aldrig indtaget dele af den oralt eller røget den.
Hold jer fra den, er mit råd.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hey KK, lyder interessant alligevel. Det er jo sådan den oprindeligt er blevet brugt her i Europa og jeg har tit spekuleret på om det var for at mindske chancen for forgiftning, ved du om indtagelse via slimhinderne er en mere safe way? Og hvordan lavede du den flyvesalve. Jeg er ret interesseret i at høre. Jeg har læst flere steder om fedt, urter og daturafrø men info rundt omkring er meget sparsomt.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Dengang før internettets tilblivelse havde vi jo kun gamle heksebøger. Opskriften på flyvesalve var så vidt jeg husker i hele pigæbler, men den tog ikke højde for størrelsen på dem. Jeg vil ikke genkalde mig opskriften eller finde bogen via biblioteket; da jeg dengang selv var meget eksperimenterende og det sagtens kunne være gået galt.
Tænk, flyvesalven ikke virkede, da natskygger svinger så meget i aktiv stof, og vi var kåde nok til at indtage det oralt.
Det er alt for usikkert at dosere for lægmand.

Medlem
Brugeravatar

Hvorfor overhovedet gøre det... Når det er så usikkert forstår jeg ikke folk ikke bare holder sig til svampe eller noget andet lidt mere forudsigeligt. Dem kan man sgu også fucke up på hvis det er det der er planen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor min krop nu end befinder sig
Ville det ikke være en ide at tage en stor mængde blade og blende/pulverisere dem for at få et ensartet produkt? Det ville give en mere sikker dosering fra gang til gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]