Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 17:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hvordan kan man se på en klump at det fx er 90'er og ikke noget andet shit :)?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Tjek eventuelt hashguiden i det her forum.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Den er her http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=17869

Velkommen til >

Medlem
Brugeravatar

Hey boys .
Jeg kan altide kunne luget det på hashen og mærke det .
Jeg har læret af en gammel pusher af hvis man tag en plade std eller smie og kommer coca cola på og lade det stå i døge og det bliver til super :shock:
men det er kun hvis man er en lort som ham man gøre det ,

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
det er noget fis. du kan ikke mærke på en tjald om det er en '90'er', eller '100'er' osv... folk er nogle karl smart-hoveder når de får en klump i hånden og bare definerer det som dit eller dat.

du kan derimod relativt nemt se om det er en god eller dårlig tjald, og derefter kan du gætte på hvad der er givet for den.

læs evt. hashguiden, der er et par fif til at genkende en god tjald, selvom disse også kan svinge meget i udseende, lugt, og blødhed.

fx er en blød tjald ikke nødvendigvis det samme som en god tjald, selvom det tit er et kriterie. en hård tjald kan sagtens være en god ryst der bare er blevet hårdt koldpresset.

EDIT: hvis man kunne se om en såkaldt 90'er er en 90'er, ville det kræve at alle 90'ere var ens, og at alle pushere tog det samme for den. usandsynligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
kaapper skrev:
Hey boys .
Jeg har læret af en gammel pusher af hvis man tag en plade std eller smie og kommer coca cola på og lade det stå i døge og det bliver til super :shock:

Det du gør der er det ikke lidt at modsige dig selv :S du skriver først at du altid har kunne mærke på Hashen hvor god den var, bagefter skriver du at der skal noget så simpelt til som cola for at gøre konsistensen blød og alt andet der ''Kendetegner'' God ryger,

Medlem
Brugeravatar

extanor skrev:
kaapper skrev:
Hey boys .

Det du gør der er det ikke lidt at modsige dig selv :S du skriver først at du altid har kunne mærke på Hashen hvor god den var, bagefter skriver du at der skal noget så simpelt til som cola for at gøre konsistensen blød og alt andet der ''Kendetegner'' God ryger,

Det har du misforstået en smule :)
Han kender bare en pusher der bruger et tarveligt trick med at hælde coca cola ud over en standard plade, så den bliver klistret.

"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth

Medlem
Brugeravatar

ja det ikke sådan menet :)
ville bar lige sige af de godt kan noge triks til af synde flok men weed . For hved han sælger og synder i nu :(

Junior medlem

kaapper skrev:
ville bar lige sige af de godt kan noge triks til af synde flok men weed . For hved han sælger og synder i nu :(

Stik ham en dummeflad, det usle dyr :!:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
KongBong skrev:
kaapper skrev:

Stik ham en dummeflad, det usle dyr :!:

jep den slags pushere skulle skubbes ud af markedet så vi altid kan få noget ordentligt røg.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Ganja-man: Man kan godt kategorisere tjald bare ved at se mærke på det hvis det er fra pushere der sælger hashen som det er og altid har samme kvalitet. Men ellers er det svært ja. Hash på ihvertfald Staden skal overholde visse "krav" for at være det og det andet... Hvis man får nok god hash igennem fingrene lærer man også at se forskel, det er ikke så svært igen, men ret svært når vi kommer ned i den dårlige ende. Personligt kigger jeg altid ny tjald igennem og lærer dens karakteristika at kende.

Medlem

man kan ikke lige frem se det, du må lugte dig til det og tage dine fingre frem og mæker på det, det er den møde du kan finde ud af det.

Medlem
Brugeravatar

du kan lave en bobbeltest :shock:

Medlem
Brugeravatar

drex skrev:
du kan lave en bobbeltest :shock:

Ville ikke kalle det en dobbelt test men bar det jeg gør nå jeg køber :)
Men der er jo også de pusher som sælger i sølvpapirs noller :( totalet skod !

:peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bubbletest.
Tjek under hashguiden, som foreslået tidligere.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Bedste måde at teste det på er udentvivlt at BRÆNDE noget af det af, eller ryge noget af det.

Dårlig Hash = Der går ikke hurtigt ild i det, det bobler eller syder ikke lidt, det begynder bare at brænde og lugter nogle gange lidt fælt.
God Hash = Det kan sagtens brænde (mm. du har fat i noget good bubblehash), men det vil normalt først syde og smelte lidt (evt. boble hvis du har fat i noget RIGTIG godt noget).

Det er ikke definitivt det her, men det er en nem elimination måde at kendetegne hash på imo.

Derudover kommer:

Lugten
"Feel'en"
Smagen
Farven (hvis du kender meget til det vil du kunne se hvad største delen af hashen er lavet af (blade = grønligt, pollen = gulligt etc.).
Asken
Osv.

Som sagt er det bare den metode jeg bruger.

Sticky icky doesn't mean top quality!

Kig godt efter på asken, smagen, lugten og den måde hashen brænder på =)

Senest rettet af c0ne 21 jul 2008 03:41, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
c0ne skrev:
Farven (hvis du kender meget til det vil du kunne se hvad største delen af hashen er lavet af (blade = grønligt, pollen = gulligt etc.).

Man laver ikke hash af blade.
Heller ikke af pollen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der bruges faktisk tørrede knuste blade som fyld i meget dårlig hash... Desværre. For at få det tørre pulver til at hænge sammen bruges der div. ting såsom bivoks, palmin, honning, the eller lignende.
Men de tørre blade er normalt frarøvet klorofyl og ligeså brunt som hashen.

Men c0ne normalt så kan man da slet ikke sætte ild på dårlig hash? Det er mere reglen end undtagelsen at mellem og dårlig tjald hverken bobler eller brænder.

Hvis jeg brændetester, hvilket jeg synes er synd for klumpen, så måler jeg det efter hvor meget og hvordan det bobler lige når det antændes, men det der siger mest ved en brændetest er hvor hurtigt det antændes, jo hurtigere jo bedre

Når jeg kigger på tjald hjemme går jeg efter denne checkliste:

1. Duft, udseende, (obligatorisk)
2. Bubbletest med lighter tæt ved (Hvis det er koldpresset "pollen" presset overfladen sammen og testes igen) obligatorisk
3. Skraber/trykker negl ned i overfladen og føler på klumpen (obligatorisk)

4. Kigger på det opbrudte stykke igennem frimærkelup på 10x for at lede efter trichomes. Man lærer hurtigt hvordan de forskellige ser ud tæt på, hvordan strukturen og overfladen er osv. Jeg har derfor også gerne min lup med i lommen :roll: (kun hvis der forefindes forstørrelsesinstrumenter)

5. EVT: Tygge/smage, må ikke smage grimt af kemikalier eller alt for sødt (sukker/honning) knase (sand/grus/jord/knuste knogler) eller lign. (Behøves normalt ikke i den gode ende da disse kvaliteter ikke behøver tilsætning for at virke tiltrækkende)

6. Der ryges (Meget obligatorisk)

Jeg bruger selvfølgelig ikke alle sammen hele tiden, men jeg har gjort det til en vane at kigge så grundigt på det da jeg har en naturlig afsky for at blive snydt. Og så lider jeg kraftigt af badhashofobi

Jeg MÅ snart få lavet den hashguide færdig, men der sker jo så meget hele tiden!

God forsinket weekend til jer alle

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Bull Lee skrev:
c0ne skrev:

Man laver ikke hash af blade.
Heller ikke af pollen.

Jo det er faktisk præcist det som noget hash laves af.
(ISÆR hvis det er hjemmelavet af ryst, og man er for voldsom, så bliver tjalden grønlig)

Det er derfor det er godt at tjekke efter de ting.

Mht. pollen mener jeg trichomes selvfølgelig.
Du kan tydeligt se mange gange med noget rigtig godt hash at det har en gullig farve (kommer af de mange trichomes).
Hvis du lige varmer det op, og presser det, bliver det normalt mere brunt.
Det kan dog også været modsat, farven betyder ikke alt (pga. nogle tilsætningsstoffer).

Xpert:

Jo det synes jeg godt man kan, det brænder på en underlig måde (pga. urenhederne) og det lugter normalt ikke specielt godt når man brænder det.
Plus som du selv siger er det ret lang tid om at brænde.
Har aldrig set noget hash som ikke brændte når jeg satte ild til det, det har dog taget tid nogle gange.

Hvorimod det gode bobler, og gerne bobler/brænder med det samme.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja ok, det er desværre mere normalt herovre ved Staden ihvertfald. Den dårlige hash er gerne fyldt med bladsmulder som ikke rigtigt er til at sætte ild i.

Der er også nogengange noget sjov i der gør at det brænder hurtigere og bedre, ligeledes er der metoder til at få dårlig hash til at boble, men det er alt sammen ikke på den helt rigtige måde og relativt nemt at afsløre

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]