Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 06:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
tja. jeg er kommet lidt ind i et aftensmisbrug af hash. har nok cirka været afhængig de sidste par måneder. det syntes jeg jo er ret skidt. og har nogle beroligende til at ligge de hedder alnok og er på 10 mg. har godt nok kun seks. men mit spørgsmål er så. tror i de ville kunne hjælpe mig til at kunne stoppe med at ryge ? for syntes jeg bliver ret irretabel når ikke jeg ryger en aften og meget rastløs og ville godt kunne slappe af og ja så er det jo at den nemmeste vej er over til den nærliggende pusher.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Beroligende midler vil sikkert nok kunne fjerne trangen til hash, simpelthen fordi de giver den effekt, du ellers ville have brugt hash til at opnå. Derfor er der en stor risiko for, at du bare udskifter misbruget af ét stof med misbrug af et andet stof, og så er du nået ligevidt. Det bedst er altid at stoppe helt og tillade dig selv at opleve de følelser og sindstilstande, du gerne vil bruge et eller andet stof til at dulme og undertykke.

Held og lykke med dit stop.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Drupe skrev:
Beroligende midler vil sikkert nok kunne fjerne trangen til hash, simpelthen fordi de giver den effekt, du ellers ville have brugt hash til at opnå. Derfor er der en stor risiko for, at du bare udskifter misbruget af ét stof med misbrug af et andet stof, og så er du nået ligevidt. Det bedst er altid at stoppe helt og tillade dig selv at opleve de følelser og sindstilstande, du gerne vil bruge et eller andet stof til at dulme og undertykke.

Held og lykke med dit stop.

Ja jeg ved godt det bedste er bare at stoppe, men det er virkelig svært. men hvis nu jeg kun ville tage de 6 jeg har så ville jeg jo ikk rigtig nå at blive afhængig bare for at sørge for at det ikke køre af sporet de første par dage. tror i ikk man kunne det?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
øhm alnok er nu bare et antihistamin (cetirizin) men det kan godt sløve en smule selvom det er af typen der ikke sløver så voldsomt meget. du bliver ihvertfald ikke fysisk afhængig af dem, så du kan roligt bruge dem til at sove på de første par dage.

Moderator
Brugeravatar

Ellers er baldrian rod også godt til at slappe af i kroppen :) bedst med roden kogt på vand, selvom man også kan få dem som piller. Derudover er det godt at være fysisk udmattet, så løb en tur, eller andet motion :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Som BisMann siger, så er motion virkelig godt. Tag en god løbetur på 30 minutter i dit eget tempo, som du lyster. Kom hjem og tag et dejligt bad og så bare tag en chiller foran tvet, computeren, bag en bog eller hvad du nu lyster. Det især godt, når du er vant til at ryge om aftenen. Byt rygningen ud med en løbetur. Du brænder meget af din energi af, så du vil sove dejligt og føle dig bedre tilpas, når du vågner om morgenen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Ellers er baldrian rod også godt til at slappe af i kroppen :) bedst med roden kogt på vand, selvom man også kan få dem som piller. Derudover er det godt at være fysisk udmattet, så løb en tur, eller andet motion :)

har prøvet de baldrian piller man kan få engang. dem syntes jeg ikk rigtig virkede på mig men kan da være jeg lige skal prøve det med roden istedet

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg tager alnok hverdag pga. pollen allergi og jeg føler slet ikke de sløver mig overhovedet. Jeg tror du skal have fat i noget andet :) En kop godnat te fra fredsted fx :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

sebdk skrev:
Jeg tager alnok hverdag pga. pollen allergi og jeg føler slet ikke de sløver mig overhovedet. Jeg tror du skal have fat i noget andet :) En kop godnat te fra fredsted fx :)

what. er det allergi piller?ham jeg fik dem af bildte mig ind det var beroligende

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
ja det er antihistaminer er allergi medicin. og det er ikke engang af den sederende slags. man kan godt bruge nogle typer allergi medicin til beroligende dog fx. promethazin/phenegan

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hyene skrev:
ja det er antihistaminer er allergi medicin. og det er ikke engang af den sederende slags. man kan godt bruge nogle typer allergi medicin til beroligende dog fx. promethazin/phenegan

Okay. tænk at folk kan finde ud af at lyve om sådan noget. og så især overfor deres venner. men det er i den slags situationer man finder ud af hvem der er rigtige venner.

Medlem
Brugeravatar

har lige vært ende på netdoktor og de er høfeber piller du har . og efter min affraing hjæper det ik . men som bisman siger løbe en lag ture eller begynd i det træingscenter . det er jeg stade med og det hjæpeler mig maget med mit ryge stop :D

ps . skriv hvis i ik for stå hva jeg skriver for er lit ordblid :oops:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
når jeg skal helt af med hashen er natrygeren altid den sidste der hænger. Jeg løser problemet med at spise 1½ 05 Tafil første aften, 1 aftenen efter, ½ den tredje aften. Den fjerde aften kan jeg sove af mig selv.

Medlem

det er trist at hører der er en som ikke kan styrer det.
men det er kun dig der kan stoppe vis du mener det er et problem

Medlem

-

Senest rettet af sp2nky 29 apr 2021 09:54, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Ville ik lige sige af bongen er den beste som beroligende hvis du ville stoppe med af ryge . arr en lille pind med noget godt tjaller i er beder :) så gøre jeg selv nå jeg skal stoppe og hvis det stiler mig over hovdet
:peace:

Junior medlem

Du skal bare over de 3 dage.
1 dag - lyst, let irritabel
2 dag - meget lyst og utrolig irretabel (kan også have depression)
3 dag - man har stadig lyst og kan godt blive irritabel men depressionen er overstået.
4 dag - man har ikke afhængigheden mere

Det var i hvertfald sådan jeg overlevede da jeg skulle på ferie med mine forældre, det er ligesom at stoppe med at ryge smøger, der er også de 3 dage.

Ret mig hvis det er forkert.

Moderator
Brugeravatar

@energiie Tror det afhænger af hvor stort et forbrug man har haft før, og psykisk afhængighed varer tit en del tid at komme over (I nogen tilfælde kan man vel ikke). Hvis man har røget fast hver dag i flere år, så er jeg ret sikker på at 3 dage ikke er nok.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hmm ryger normalt joints. og nogle gange spand for at virkningen indtræffer noget hurtigere. ryger kun om aftenen så mit forbrug ligger vel cirka på 3-4 gram ret så god tjald om dagen de dage jeg kun har en semi eller sådan ryger jeg jo så det mere og det er oftes de dage jeg også ryger mest spand.

Btw var i klammeri med politiet i går aftes de fandt godt og vel 5 gram på mig fik ingen seddel om noget som helst bare en lille mundtlig aftale om jeg sku snakke med dem på mandag. burde jeg ikke få en seddel hvis det er noget de har tænkt sig at gøre noget ud af ? for ka huske engang hvor mig og en kammerat blev taget med en masse pot der fik de vejet og skrevet en seddel med det samme.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
extanor skrev:
Btw var i klammeri med politiet i går aftes de fandt godt og vel 5 gram på mig fik ingen seddel om noget som helst bare en lille mundtlig aftale om jeg sku snakke med dem på mandag. burde jeg ikke få en seddel hvis det er noget de har tænkt sig at gøre noget ud af ? for ka huske engang hvor mig og en kammerat blev taget med en masse pot der fik de vejet og skrevet en seddel med det samme.

Du skal underskrive en såkaldt konfiskationserklæring med det samme, hvor de angiver hvad du er blevet taget for og en cirka mængde på, indtil det er blevet vejet på stationen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]