Ja jeg citerer lige Grusom som har skrevet i en anden tråd om muskatnød og om hans oplevelser:
Citat:
Grusom
Som sagt foroven - der er rigeligt med beskrivelser/diskussion af muskatnød..
Jeg har selv flere gange prøvet muskatnød - hvis rus varierer fra noget, der minder om "fuldenskab" til delerium. De fleste gange, jeg prøvede det, indtog jeg 6-8 nødder knust og slugt klokken 18:00-19:00 om aftenen, hvor jeg efter en time (husk, ventetiden er afhængende af, hvad du tidligere på dagen har indtaget) begyndte at blive småfuld, ikke det vilde - lidt snalret. Ved mindre doseringer er der om morgenen ikke den store effekt - kun den fortsatte lette beruselse, der svarer lidt til 4 store fadbamser, og en ørkenkæft - som intet, virkelig intet, andet. Dog indsætter en form for delerium ved de større mængder - 8 hele nødder... En ubehagelig blanding af delerium og fuldenskab.
En af mine mest klare oplevelser var en af de første gange. Jeg husker, at jeg om aftenen (dum, som jeg var) indtog nødderne og "hyggede" mig, var jo lidt snalret. Men om morgenen gik alt i sort - jeg havde sat en skoledag af til eksperimentet, der krævede et minimum af mig, hvis noget skulle ske - her oplevede jeg det, jeg ville kalde "muskat-delerium". Min oplevelse passer ikke på beskrivelserne af delerianter som Datura, bulmeurt og lign., men var noget helt andet. Jeg vågende på et toilet, hvor jeg havde haft tanker om min eksistens, som jeg mente havde noget med et brædde at gøre. Jeg trådte ind i klassen, hvor jeg havde mindre blackouts og livlige hallucinationer. Jeg havde store hukommelsestab under "trippet". Det var meget ubehageligt. Man følte sig meget forgiftet og tørken i munden gjorde, flere gange, at jeg var ved at blive skør i hovedet af det.
Mit råd til dig er: Lad være - Det er blevet estimeret (mener fra Steen Larris) at man kradser af ved en 20 hele nødder, men du kan jo ikke være for sikker? Desuden er de doser jeg indtog højere end, hvad jeg ville anbefale en, der ikke kunne holde nallerne væk.
DON'T DO IT. Er ikke det værd.