Jeg har selv røget i mange ("de fleste") weekender i 9. og 10. klasse (på folke- og efterskole), og har ikke mærket nogen negative effekter. Dette er selvfølgelig kun mine egne oplevelser, og det er ikke sikkert at de er gyldige for dig.
For det første lyder dit ferieforbrug
meget voldsomt. Jeg har personligt aldrig røget meget mere end 1 gram på en dag (tror jeg da..), så umiddelbart lyder dit forbrug på op mod 5 gram dagligt meget voldsomt. Det kan selvfølgelig være at du ryger dårlig hash ("standard" f.eks), men jeg har svært ved at forestille mig at et weekendforbrug i den størrelsesorden kan undgå at gå ud over din skolegang, simpelthen af den grund at du vil være skæv næsten hele weekenden - og man har jo ind i mellem brug for at lave afleveringer i weekenden, på gymnasiet.
Personligt ser jeg intet problem i at have et moderat weekendforbrug af cannabis på gymnasiet - af den simple grund at jeg aldrig har mærket nogen negative konsekvenser af det, og altid har "klaret mig godt i skolen".
Det kommer dog an på en masse forskellige faktorer - som f.eks hvordan du bruger hashen! (uh, hash.. jeg er selv på rygepause lige p.t.) Vurderer du selv at du vil kunne holde det på et forsvarligt niveau? Altså, et niveau der tillader at du stadig kan få lavet dine afleveringer i weekenderne, og udført diverse andre pligter.
Dog synes jeg at det er foruroligende at du ikke vil ud med din alder, men kun hinte at du er "under 17 år :d". Mener du selv at du er for ung? Det kunne lyde sådan.
Lad mig i øvrigt lige citere Peter Eges udtalelser fra hans artikel
"Enkelt er det jo ikke", i
7. udgave af
bladet "STOF".
Omhandlende cannabis' virkningstid:
Peter Ege skrev:
P.g.a. den meget langsomme udskillelse af cannabinoiderne har der hersket en almindelig opfattelse af, at hash er et stof med en meget lang virkningstid sammenlignet med andre rusmidler. Dette er imidlertid ikke tilfældet. Efter indtagelse af hash ved rygning stiger koncentrationen i blodet næsten umiddelbart til et maksimum, og derefter falder koncentrationen hurtigt og er i løbet af få timer nede på et meget lavt niveau p.g.a. diffusion af cannabinoiderne til fedtvæv. Koncentrationen af cannabinoider i hjernen forløber parallelt med koncentrationen i blodet med en mindre tidsforskydning (1), og en rusvirkning optræder derfor kun de første 2 – 4 timer efter indtagelsen. Den akutte påvirkning er således relativ kortvarig.
Med andre ord: hvis du ryger om lørdagen er din hjerne ikke påvirket om mandagen - men de ting du ikke har fået nået i weekenden vil stadig forfølge dig

.