Skou skrev:
Jooh, den skulle vist være go nok med NaOH'en..
Det er jo minimalistiske mængder man skal bruge, grunden til at man enten skal bruge limestone eller NaOH er jo netop for at gøre sit pulver basisk så det kan blive opløst i slimhinderne. Man kan jo evt. anskaffe sig et stykke pH papir også selv tjekke pH værdien, den skulle gerne ligge et sted omkring de 8.5.
Der var engang en gammel tråd hvor at der også blev diskuteret om NaOH i næsen er en go ide, og normalt ville svaret jo være nej da det er en stærk base. Men når man reelt kun får et enkelt korn eller to op i næsen alt efter dosis så skulle ætseskaderne være så små at det ikke kan betale sig og nævne dem. Men hvis man vælger og hælde en halv bøtte afløbsrens i sit snus er der nok en sundhedsrisiko

Jeg går ud fra du mener denne tråd:
Cebil -- Anadenanthera colubrina ? Jeg aner intet om kemien i det her, men der er et par personer, bl.a. Dextrose, der normalt lader til at have ret godt styr på deres kemiske formler, som stiller spørgsmålstegn ved hvor smart det er at sniffe NaOH. Så som jeg læser tråden er der ikke nogen afklaring på om det er ok, udover at man kan etablere at der er nogen, der har gjort det uden at dø af det.
Jeg har prøvet at søge på google og har ikke fundet nogen engelsksprogede anvisninger af brug af NaOH i forbindelse med yopo snus, udover et par spredte "forslag til en eventuel forbedring" som ikke bliver nærmere uddybet eller diskuteret (
http://www.shaman-australis.com/forum/i ... opic=19871). Som kemiignorant ville jeg ikke have lyst til at sniffe NaOH udelukkende på baggrund af, hvad jeg kan læse i ovennævnte tråd, og at der ikke lader til at være andre, der har haft noget at sige om det.
Det ville være fint, hvis der er nogen, der er i stand til at afklare spørgsmålet endeligt.