Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 20:03


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 18 okt 2008 19:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 maj 2006 17:34
Indlæg: 13
Jeg er lidt ked af jeg først laver dettte indlæg nu. Det er sådan at jeg har haft en super lækker 50 cm bong i akryl, som jeg elskede at ryge på. Men den var blevet utrolig beskidt og jeg ville rense den godt og grundigt. Jeg spørger mig lidt rundt og folk siger så at man måske skulle prøve med noget husholdningssprit. Det prøver jeg så og tænker at akryl kan da sagtens holde til dette. Jeg lader den stå i blød i et par timer og da jeg kommer ud til den er der revner over alt i den og bunden er ved at flække af. Så efter et par desperate forsøg på at fixe den, måtte jeg desværre give op og vinke farvel til den.
Jeg forstår bare ikke hvorfor det skete?

Men jeg ville så, foruden måske at få en forklaring på dette, høre hvordan man ellers kan rense en akryl bong bedst muligt? Det er jo lidt svært hvis den er så stor at komme ind og skrubbe noget rent..

Mvh. Jesper

btw, jeg beklager hvis dette har været oppe og runde jeres forum før, men jeg kunne intet finde i søgemaskinen. :/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 okt 2008 19:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 maj 2006 17:34
Indlæg: 13
Desuden er jeg på udkig efter en ny bong - det skal jo til. Så hvis I har nogle goder steder man kan købe dem billigt, evt. online eftersom jeg bor i Jylland og staden ligger lidt langt væk.
Så håber jeg forresten også jeg fandt det rette forum at poste dette i.
- det var vidst det :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 okt 2008 20:06 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Mht. ny bong må du søge på google, forhandlerlinks er fyfy på Psychedelia.dk, læs evt. reglerne. Jeg vil dog foreslå dig at købe en glas bong næste gang, de kan holde til at blive renset med diverse solventer; isopropylalkohol og ris/groft salt, og så ryst, og den er fin som ny. Desuden slipper man for evt. skadelige dampe fra den opvarmede plastik.

Jeg tror det er fordi plastik er oliebaseret, og alkoholen dermed opløser plastiken.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 okt 2008 20:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2008 14:54
Indlæg: 187
Isopropylalkohol + salt virker over al forventning. Eneste problem for mig er at der i min (glas)bong er tre "huller": Der hvor man suger, der hvor man kommer diffuseren (den som hovedet sidder i) og så det hul man holder over. Da jeg kun har to hænder er det svært at holde over de tre huller mens man ryster. Er der nogen der har et smart fif eller er jeg tvunget til at lukke den ene åbning?

P.S.: Det resin/skidt du fjerner med isopropylalkohol+salt er FUCKING fedtet og det er fandme næsten før man skal komme iso + salt mellem hænderne og så ryste for at få lortet af.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 okt 2008 22:26 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Isosalt/ris løsningen er uundværlig til rygegrej. Bedst til glas dog og fucking fedtet hvis det kommer på noget som helst. Luk resterende huller med piberenser med toiletpapir rullet omkring i passende diameter. Dæk de andre to med fingre og ryst som du aldrig har gjort før.
Selv min to-kamrede bubbler uden mulighed for adskilning bliver som ny efter en behandling. Et lille fif er også ikke at bruge for meget af det. Et lille skvæt iso og lidt groft salt er min favorit, desværre er det ikke så rart for miljøet med alt det salt men ris sætter sig i fast i bubbleren. Dog er det fint til bong

Der er ikke nogen undskyldning for ikke at rense sit udstyr imo, selv 1 år gamle colabonger kan renses med bare en lille smule mere grundig rengøring. Hvis du renser hver eller hver 3. gang du ryger på en bong, brænder skidtet sig ikke fast og det kan fjernes ultranemt modsat en snasket bong hvor vandet skal skæres ud før det skiftes som dog også kan renses.

Slamrøret er et af de første steder til at samle kondenseret tjære og skal renses før bongen. Lugt til det og kig ned i. Hvis det stinker af sur pibe på rens det. Jeg bruger ikke andet end glas-downtubes hvis jeg skal ryge bong, med den normale gummitætning øverst til merskumshoveder. Fordelen ved disse er også at de er virkelig nemme at rense:

1. Tag ud af bongen
2. Pres gummiet mod vandhanen og tænd for det varme vand
3. Sæt tilbage i bongen. Det er nu rent hvis det ikke allerede er brændt fast

Tager minimum af tid og kan gøres mens hovedet stadig ryger hvis det er. Tit er det slam fra slamrøret der sætter sig på siden af bongens glas og derfor kan man minimere skidtet ved at rense slamrøret tit.

Hvis du slammer hovederne så bliver vandet hurtigere beskidt og skal skiftes oftere end hvis man ryger og tømmer bagefter. Foretrækker nummer to, der er heller ikke så meget aske tilbage efter min hash ;)
Brug evt. rist eller ash-catcher for at holde bongen helt fri for aske og tjald-rester.

1. Skift vand så tit som muligt
2. Rens slamrøret
3. Rens bong efter hver ryge-seance (fx. aften, eller max. morgenen efter) eller min. hver anden dag imo hvis du ryger hver dag. Jo tiere der renses jo kortere tid tager det og dine lunger vil takke dig for det (og kæresten der ikke skal smage på dig der har røget tjære)

Glas er en selvfølge for mig, de koster ikke særlig meget mere og er meget bedre end plast og metal/trækonstruktioner i længden. Det eneste er at de kan gå i stykker, pas på den og hav evt. en flaskebong med glas-slamrør og merskum til fx. trips i naturen

God renser og ryger :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 okt 2008 16:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 apr 2008 16:48
Indlæg: 62
Geografisk sted: Hillerød/København
Pisse god mini guide til bongrens Xpert, mange tak :b
Jeg plejede for det meste bare at smide alt min glasgrej i opvaskemaskinen men tror absolut jeg vil begynde med iso og salt nu.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 okt 2008 17:15 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hehe det plejer da at give opvasken en sjov bismag

At rense hovedet og slamrør er imo det vigtigste, da der fordamper tjære fra disse når de bliver varmet op under rygning. Hvis der er en betydelig del kan man tydeligt smage tjæren i halsen/munden. Det er også her at folk oplever fænomenet med tand-slam hvor tjæren sætter sig på fx. fortænderne. Ikke yderst lækkert. Rens derfor også hovedet samtidigt med slamrøret, merskum eller glas er bedst.

Gammelt vand smager surt, men tjære i de dele der kommer før vandfiltreringen er en betydelig faktor når vi snakker dårlige, hostefremkaldende rygeinstrumenter. Man hælder heller ikke en ny øl op i glasset fra forrige uge vel? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 maj 2021 12:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 maj 2021 11:13
Indlæg: 1
Jeg har lige opdaget vidundermidlet til at gøre glasbongen ren.
Mærkeligt nok så kan jeg ikke finde dette råd andre steder på nettet og alligevel så er det nok ikke så mærkeligt, for det strider imod alt fornuft at bruge dette middel til rengøring.
Jeg blev inspireret fra et råd om hvordan man nemmest fjerner klistermærker på nye produkter.
Udover at det er super effektivt, så er det også ret miljøvenligt ift alle de skadelige kemikalier som folk hælder i bongen, for at fjerne alt det sure, klistrede stads.
Det du skal bruge er, tro det eller ej.....MADOLIE.
Hæld en lille smule i bongen og lad det virke i et 1/2 minut, derefter skrubber du kort tid med en børste og så skal du bare vaske den med vand og sæbe. Voila!, så har du en bong der er renere end Rolf Sørensen.
God Fornøjelse! :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team