Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 20:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej psy

Nu skal jeg snart skal tage et jomfru trip ind i den psykedeliske verden.
Det var meningen at Mexicanske svampe skulle på menu'en. Men da anskaffelsen blev et problem, er vi gået over til HBW frø.

Nu kommer spørgsmålet så - Er LSA er en dårlig starter eller hva?

Skal lige siges at jeg har brugt omkring 1 års tid på at lære omkring HR og set og settings, og ja bare i det hele taget om psykedeliske stoffer. Så jeg føler mig utroligt godt rystet sammen til det. Jeg tror dosen bliver omkring 6-10 frø.

Men hvad siger i?

Medlem

Jeg stod i nøjagtig samme situation som dig, og fortrød bittert jeg ikke startede med en lav dosis svampe i stedet.
Min ven og jeg doserede med 10 frø, som var alt, alt for voldsomt (og alt, alt for langvarigt) - også selvom vi havde læst længe. I realiteten ved du intet, når du først bryder igennem 1. gang.
Jeg fik lært en del af trippet, men det var dyre lærepenge som jeg godt kunne have været foruden.

1-1,5g Mexikanske vil være en blid introduktion, sat i forhold til 10 HBWR, der kan være garant for en ret voldsom tur.

For at svare på dit spørgsmål, syntes jeg ikke du skal vælge at trippe LSA i mangel på bedre.
Har du allerede læst et år, kan du vel nemt vente en måned længere på høsten fra et growkit? :)

Der er jo selvfølgelig også mulighed for at i får en fantastisk oplevelse selvom i vælger HBWR, men IMO er jeres odds en del forbedret på en lav dosis svampe.

Held og lykke, uanset dit valg :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
IMO en dårlig introduktion til psykedelika som Paean også påpeger.

Det kan være svært at holde styr på kvalme, sig selv og alle 8 arme når LSA'en rigtigt river gulvet væk under en. Modsat kan du på samme dosis opleve et svagt, kedeligt trip med lidt skygger på væggen og mathed i kroppen som det sjoveste.
Svampe er mere sikre mht. virkning. Du kan altid rode med LSA senere når du har lidt erfaring. Mange skal også bruge lidt tid på at prøve sig frem med LSA, derfor er det også federe som 1. gang at indtage noget der med størst sandsynlighed vil give et godt og positivt trip. Og det er ikke LSA for de flestes vedkommende selvom der helt sikkert er potentiale i de små

Junior medlem

Okay det lyder til jeg måske skal prøve at skaffe svampe i stedet. Men hvad nu hvis dosen er på 6-7 frø? så burde trippet da være til at styre?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det er der som allerede nævnt ingen garanti for. Personligt giver de mig blot kvalme og en led udbrændt fornemmelse i kroppen.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
6-7 frø er imo et klart bedre valg end 10. 10 er absolut ikke begynderdosis.

Problemet med frøene er at indholdet af LSA varierer meget alt efter hvor de er dyrket, hvornår de er høstet og opbevaret siden høst. Dertil er trippet i sig selv ganske anderledes end svampe, nogle kan lide det, andre kan ikke.

Jeg vil, som de andre, nok hoppe med på svampevognen. Personligt kan jeg bedre lide HBWR end svampe, men svampe er nok noget lettere at gå til, og indeholder formentlig flere elementer af hvad man forventer sig af en jomfrurejse inden psykedelika, end en lavdosis HBWR gør.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Blot endnu en stemme på svampene. De er meget nemmere at have med at gøre. Man skal ikke undervurderer HBWR's bodyloads indflydelse på oplevelsen. Svampe er et rigtigt trygt 1. gangs psykedelia, trippet er kortere end eks. LSD og der er ikke samme fysiske ubehag, som ved indtagelse af diverse LSA holdige frø.

Held og lykke med projektet, det lyder som om du har gjort dig umage!

Medlem
Brugeravatar

Jeg lagde selv ud med HBWR første gang på psykedelika, det var godt nok omkring fem hvilket jeg vil mene er en mere passende begynder dosis. Et svampetrip er nok mere forståeligt, så det ville jeg gå efter hvis det var muligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg elsker LSA-trippet og jeg elsker svampe-trippet. Det er to helt forskellige triptyper.
Når jeg er påvirket af LSA er jeg meget mere forbundet med alt. Jeg tænker stort og værdsætter alt.
Ved svampe er alt bare mærkeligt og de er jo også en hel del mere visuelle. Det er ikke lige så intenst, men bare mystisk, synes jeg.

Hvad angår om du skal starte med HBWR, så synes jeg da det er en god idé :)

Det første jeg overhovedet prøvede, var en lille ekstrakt af HBWR. 2cl af den snaps.
Det gav en meget dejlig afslappende følelse. Jeg var meget opstemt og glad. Man kunne værdsætte selv hvordan græs var formet, hvordan sten bliver formet af vand der skyller op imod dem gentagende gange osv.
Det var ikke intenst overhovedet, bare ganske afslappende. Vi gik nogle lange ture langs den lokale strand og ud i skoven. Om aftenen sluttede vi det hele af med at sidde og se nogle film hos den ene af os.

Næste gang jeg prøvede psykedelika, var 7 HWBR-frø.
Jeg var lidt nervøs, for de to jeg tog det med, havde prøvet det en del gange, de havde også prøvet svampe og spist morning glory forrige år til Roskilde. Så de var lidt mere erfarne. Jeg vidste jo slet ikke hvad der ventede mig.
Til gengæld stoler jeg på dem. Og det er dødvigtigt.
Jeg vidste, at hvis jeg fik det skidt eller noget, ville de gøre alt i deres magt for at få mig på ret køl igen. Det bånd vi har, gør at jeg ikke har lyst til at tage psykedeliske stoffer sammen med andre end de to.
Nå, men vi var igen hjemme hos den ene af os og der var stillet godt op med en fed lyskanon der havde en plade foran, med olie i, der snurrede rundt og projicerede de oliedråber og pletter op på væggen, i alskens gule og røde farver. Pisse flot og effektiv trip-belysning!
Vi havde 4 UV-rør og et stroboskoblys også.
Og så var der ellers låst for døren og gang i frøene.

Vi startede trippet med at gå en tur op til købmanden for at købe nogle vigtige ting. Da vi stod i kø fik min ene ven det skidt og gik ud for at knække sig. Da vi kom hjem igen, fulgte min anden ven trop og jeg fik det selv ganske skidt.
Det gik dog pludselig over og wham, så var man i gang med trippet.

Det var super-intenst, men absolut ikke skræmmende. Jeg elskede det.

Det jeg nok bedst kan lide ved LSA-trippet er de adskillige faser det er bygget op af. Og at det varer i så lang tid.

Jeg synes i hvert fald du roligt kan starte med LSA. Men ikke 10 frø. Maks. 7 vil jeg sige.
Og det lyder jo til du har styr på set og setting, så det går jeg ikke ind på. Bare bliv i et rum eller en lejlighed og så lad være med at have kontakt til andre folk. Og sluk telefonerne :)
Se mystiske film og sæt en masse syret spacer-musik på. Så får I en oplevelse!
Jeg kan også foreslå dig at tage et bad. Det er en sindssygt fed og livsbekræftende oplevelse!

Gi' den gas :D

Junior medlem

Tak for alle svarene, de er alle sammen nogle jeg kunne bruge.

Det er fordi jeg bor hos min gudfar på Nørrebro, og han skal i sommerhus i 3-4 dage, så det bliver Lsa, da jeg allerede har købt frøene. Men jeg har også købt et growkit, så det skal jeg også lige ha' gang i når han smutter.

Uhh jeg glæder mig.

Medlem

Hvis det skal være LSA og jeg mener ikke det nødvendigvis er en dårlig start så køb nogle andre en HBWR. Moring glory eller endnu bedre Ololiuqui(som imo er de bedste) er meget mere behageligt og kontrolerbart. Ha evt. en pind til kvalmen, men begræns mængden af sug for det påvirker også trippet meget.
Min første psykedeliske oplevelse og første tur med lsa:
http://www.psychedelia.dk/trips/trips.p ... iew&id=934

Mvh.
Anarkrig

Junior medlem

Min første gang på LSA var 5 frø, hvor vi pillede skallen af, knuste dem, Kom det i lunkent vand.. Haha.. skulle vi aldrig havde gjordt. Det resulterede i en led mavepine og opkast fornemmelser i en god tid. Derefter var trippet dog genialt. Min ven fik lidt badtrip, men det kunne kurreres med en joint..

Mit forslag er, at hvis du vil prøve LSA første gang, så prøv med 4-5 frø til at starte med. Har ikke selv gode erfaringer med redosering på LSA ( hvis nødvendigt ), men det kan være, at det er sær tilfælde.

Junior medlem

Første gang jeg var på et psykedelisk stof var det LSA. I løbet af en enkelt lørdag nåede jeg at få indtaget 19 frø, selvfølgelig over et par omgange. Hvis man har lidt ryger til at bekæmpe den slemme mavepine man får hvis man ikke bearbejder frøene, så kan jeg ikke se hvordan det skulle kunne blive en dårlig oplevelse, så længe man selvfølgelig opfører sig ansvarligt overfor sig selv, og andre selvfølgelig. For mig har det ihvertfald aldrig været intenst når jeg kun har været på tjald og LSA. Hvad angår visuals, så er det MEGET begrænset når det kommer til HBWR, så på den front bliver man ihvertfald ikke overrasket eller overvældet.
Jeg synes sagtens du kan starte ud med HBWR, men som jeg har sagt, så skal det gøres med ansvar over for sig selv, det er altid vigtigt.

Happy Tripping! :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]