Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: bag hampen
Der bliver sagt at man bliver afhængig af "hash" men jeg har det sårn at man ikke er afhængig af det, ryger fordi jeg elsker den skævert man får.

Kom med jeres mening. (:

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle, Jylland
For kort tid siden besluttede jeg mig faktisk for at teste om jeg var blevet afhængig efter snart et års hverdags forbrug(her tales der både om rygning af joints og bong - og skunk, pot og hash), så jeg besluttede mig for at holde en uges pause. Jeg kunne sagtens klare mig uden, og de eneste tidspunkter hvor der kom en form for "abstinenser" frem, var når jeg skulle til at sove... Så trippede mine knæ lidt, og jeg fik virkelig lyst til at ryge hash... Måske det var pga. jeg hørte noget cypress hill ;)

Men min hverdag fungerede uden problemer, og jeg kunne nemt følge med både i skolen og på arbejdet...
Men hash har jo heller ikke nogen fysisk afhængighed, så mine erfaringer er at hvis man lader være med at tænke på hash, så er der ikke noget problem i at ryge det. Og man bliver ikke afhængig for livet. :)

Medlem
Brugeravatar

lige mine ord m8 (: kunne ik siges bedre xD

Medlem
Brugeravatar

dog er der fysisk afhængighed. Jeg var også overbevist ligesom dig om det kun var psyken da jeg har det på samme måde som dig, også med et dagligt forbrug. Det var oppe i en anden debat og der blev jeg fandme modargumenteret.

Medlem
Brugeravatar

oka tak for svar (:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Bunden af en Lyseblå SweetChiliSauce Flaske
THC'en sætter sig i ens fedt væv tæt på blodårene så når man holder op med at ryge, kommer THC'en ud i blodet lidt efter lidt, også får man lyst til at ryge...

Men det er bong der er skurken, det er det punkt man ved at man er afhængig, når man sidder dag efter dag og suger hoved efter hoved. Der hvor joints ikke kan klare den, det var sådan jeg bliv afhængig og det samme med mange af mine venner, derfor er jeg stoppet med at ryge bong og hash... jeg bliver alt for sumpet, nu går jeg efter at blive høj.. så nu ryger jeg skunk hverdag i stedet Det meeeeeget bedre.. ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Jeg er afhængig, jeg ryger bong hver dag, eller det vil sige hver aften, og sommetider om dagen, men jeg holder det mest til om aftenen så jeg stadig kan få gjort de ting jeg skal om dagen og derved få mit liv til at hænge fint sammen, er dog ikke mere afhængig end at jeg godt ved at jeg ikke skal ryge hver dag i forfærdelig mange år endnu.
er ret overbevidst om at når jeg engang vil stoppe så skal jeg nok komme til det, da abstinenserne jo er meget psykiske og derfor ikke så problematiske.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
extanor skrev:
Jeg er afhængig, jeg ryger bong hver dag, eller det vil sige hver aften, og sommetider om dagen, men jeg holder det mest til om aftenen så jeg stadig kan få gjort de ting jeg skal om dagen og derved få mit liv til at hænge fint sammen, er dog ikke mere afhængig end at jeg godt ved at jeg ikke skal ryge hver dag i forfærdelig mange år endnu.
er ret overbevidst om at når jeg engang vil stoppe så skal jeg nok komme til det, da abstinenserne jo er meget psykiske og derfor ikke så problematiske.

Tillægsspørgsmål - har du forsøgt eller prøvet en pause inden for den seneste tid? Siden du ved at du sagtens kan stoppe.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
En uges pause er kun at snyde sig selv. Men de fysiske problemer er ofte overstået i den periode. Mens de psykiske problemer for nogle kan tage år at komme af med og andre tænker aldrig på det.

Det kommer efter min erfaring meget an på om du erstater den tid du tidligere har brugt på at ryge med noget andet der intressere dig. Hvis du bare stopper og stadig er i dine faste mønstre foran computeren eller lign så tænker man meget mere på at der mangler noget. Starter du på et nyt kapitel i dit liv efter et par ugers pause så får du simpelthen ikke tid til at tænke så meget over din trang.

Hash er et let stof at trappe ud af ift diverse stimulanser sådan rent fysisk. Men de mentale problemer er forskellige fra person til person. Så har du et fast forbrug er det nok en god ide at holde pause engang imellem på et par uger eller mere og lige se hvordan ens mentale forhold til ens forbrug er.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Synes faktisk cigaretafhængighed er værre end cannabis.. Bliver sur og tvær hvis jeg ikke får en smøg, hvorimod hash bare gør mig lidt rastløs.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Bunden af en Lyseblå SweetChiliSauce Flaske
Der er også stor forskeld på THC og nikotin...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Efter 1.5 års spand-misbrug havde jeg VIRKELIG svært ved at stoppe. Jeg røg spand inden jeg tog i skole. Når jeg kom hjem. Inden jeg tog på arbejde osv. Da jeg så prøvede at stoppe, blev jeg super-irritabel, rastløs, svedture, kunne ikke sove og bare generalt uudholdelig at være sammen med. Besluttede derfor efter 3 dage at smadre min spand (Bestod af en porcelænskande. Hver gang jeg tømte den og satte den væk, blev den hurtigt fyldt med vand og taget i brug igen. Derfor så jeg ingen anden udvej end at ødelægge den) og begynde at ryge joints i stedet. Nedtrappede så med joints i ca 2 uger og stoppede derefter. Det gav virkelig pote, da abstinenserne var meget mildere, og til at holde ud. Jeg røg dog ca 40 smøger om dagen i 2 uger, for at kompensere for min hash-trang, men kom tilbage til normalen igen. Så jeg kan konkludere at jeg bliver afhængig af hash, og får diverse fysiske og psykiske abstinenser.

Det er dog meget forskelligt fra person til person, og selvfølgelig kommer det også an på ens forbrug. Skal lige siges at jeg røg 1-1.5 gram om dagen på spand.

Mvh Stiv pik

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor min krop nu end befinder sig
Jeg har selv lavet testen med og tage en uge, 14 dage eller en måned, efter et dagligt forbrug i længere tid. Det ene var lige efter en juleferien hvor der blev røget godt igennem i godt stykke tid. Jeg har dog aldrig røget så meget selvom jeg har røget ofte. Det sker tit at jeg kun ryger en enkelt eller to joint med en 2-300mg i. Mærkede ingen problemer efter mit stop. Jo jeg kunne da godt tænkte mig at ryge da jeg er rigtig glad for den dejligt urt, men det var ikke noget problem at lade være selvom der var rigeligt med muligheder for det hver dag de steder jeg kom. Mit sidste stop på en måned var her i slutningen af året og det gik også uden nogen form for problemer. Så jeg føler med mig selv at jeg ryger for at nyde rusen og ikke ryger bare for at ryge.
Men det duer kun at ta en pause hvis jeg virkelig bestemmer mig for det, for ofte kan jeg se der er et par specielle lejligheder hvor jeg ved jeg gerne vil ryge. Har også perioder hvor lysten til at ryge ikke rigtigt er der og så går der gerne et par dage hvor jeg ikke ryger.

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Jeg føler mig ikke afhængig af hash overhovedet. Jeg elsker at ryge, derfor vil jeg heldere ryge hash end at være for uden. Jeg har dog ikke det der ligner abstinenser når jeg holder pauser på dage eller uger. Jeg ryger fordi jeg har lyst og ikek fordi jeg ikke kan lade være.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gøbenhavn
jeg har røget hver dag i 1,5 - 2 år nu , og flere gange om dagen. Men ryger kun joints, og sjældent piber og bong til rygeraftener... jeg har ikke holdt en frivillig pause lige siden jeg prøvede at ryge første gang til nu 1,5 år efter, begyndte nemlig stort set at ryge hver dag et par uger efter jeg prøvede hash... Selvom jeg ryger hver dag føler jeg mig ikke så sindsygt afhængig, fordi det er stadig noget jeg mere har lyst til end har brug for... Så her i sidste uge bestemte jeg mig for lige at holde den en uge, men så som det første der sker på dagen møder jeg nogen venner sidde med en joint og række den hen mod mig :P så det er mere ens omgangskreds der bestemmer hvor svært det er at stoppe for mit vedkommende ihvertfald... Men har da helt sikkert tænkt mig at holde en pause snart, skal bare lige tage mig sammen ;)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Citat:
Men har da helt sikkert tænkt mig at holde en pause snart, skal bare lige tage mig sammen ;)

Så få hanket nosserne op i ganghøjde, hold en anstændig pause og fortæl os løbende hvordan det går med pausen :wink:
Held og lykke med det herfra.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gøbenhavn
CannaChem skrev:
Citat:

Så få hanket nosserne op i ganghøjde, hold en anstændig pause og fortæl os løbende hvordan det går med pausen

øh hæhæ, det havde jeg ikke helt planlagt, men tygger lidt på det , og hvis jeg beslutter mig for det så skal jeg nok følge op på det :)

Junior medlem

AlmostSalty skrev:
nu går jeg efter at blive høj.. så nu ryger jeg skunk hverdag i stedet Det meeeeeget bedre.. ;)

bliver man da ikke skæv af hash rygning ?

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
jeluz skrev:
AlmostSalty skrev:
nu går jeg efter at blive høj.. så nu ryger jeg skunk hverdag i stedet Det meeeeeget bedre.. ;)

bliver man da ikke skæv af hash rygning ?

der er forskel på skæv(cbd+cbn) og høj(thc)
den skunk jeg ryger for tiden bliver man dejligt skæv af, men det meste skunk bliver man høj af ligesom dansk pot bare meget kraftigere!
og hash bliver man næsten altid skæv af.

Junior medlem

Kenneth L skrev:
Der bliver sagt at man bliver afhængig af "hash" men jeg har det sårn at man ikke er afhængig af det, ryger fordi jeg elsker den skævert man får.

Kom med jeres mening. (:

Har det selv på fuldstændig samme måde. Betragter det lidt ligesom mit forhold til chokolade. Jeg er ikke afhængig af chokolade men spiser meget af det da jeg ELSKER chokolade :P. Men er overbevist om at man sagtens kan blive så afhængig at man ikke kan fungere uden sit daglige "fix".

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]