Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 05:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg har fået noget der efter sigende skulle være meskalin. Det er en lille brun skal med en rund kerne eller lign indeni.
Har fået af vide at man skal skære den over i 4 stykker og skylle det ned. Og man skulle blive påvirket af én skal/kerne.

Er det rigtig info?

Senest rettet af BlueDove 17 okt 2008 18:28, rettet i alt 1 gang.

Titel: Re: Meskalin?
Medlem
Brugeravatar

Billede

Den ser således ud.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg synes det ligner et Morning Glory-frø (Google it). I så fald er det aktive stof LSA og ikke Meskalin, men du må hellere lige få verificeret, at det rent faktisk er MG
Hvor stort er det?

Medlem
Brugeravatar

Billede
Jeg vil ikke mene at de ligner hinanden? :)

Medlem
Brugeravatar

Billede
Det ligner et Ayahuasca frø?

Medlem
Brugeravatar

Efter hvad jeg kan læse mig frem til, kan det laves om til DMT? Kan man spise det her frø rent?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
Nej du får ikke nogen videre effekt ud af det.
Læs mere her: http://psychedelia.dk/wiki/index.php/Ayahuasca

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det er cebil frø... Kan efter sigende ryges hvis man da kan lide den effekt de giver.. Seriøs kvalme like HBWR gange 50, plastik-vammel smag og ingen anden effekt stærk nok til at bryde igennem kvalmen. Føj siger jeg bare. Skulle lige prøve en dag jeg ikke havde andet at lave. Det tog også resten af dagen og komme af med lortet igen. Og meskalin? Vrøvl. Hvor får du dog dine stoffer fra knægt?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er umiskendeligt frø af arten Anadenanthera colubrina eller A. peregrina som ovenover nævnt også er kaldt cebil eller Yopo-frø. Du skal ha fat i noget kalksten (edible lime) som skal mixes med de pulveriserede frø. Rist kort tid på panden til de svulmer op, knus i en morter, i bland kalksten med frøpulveret i forholdet 1:3 og snus det op. Lad det sidde lidt så det kan virke. Giver nogle klamme bitre "nedfald" i svælget og en lugt af peanuts og kemi i næsen. Derudover kan smerten være grænsende til det uudholdelige hvis der er for meget lime i. Derudover bryder jeg mig ikke om den snurren det giver i pulsårerne i armene. Tror det er bufoteninen. Men good luck og glæder mig til at høre en lille rapport!

Junior medlem

InnerNetExplorer skrev:
Det er umiskendeligt frø af arten Anadenanthera colubrina eller A. peregrina som ovenover nævnt også er kaldt cebil eller Yopo-frø. Du skal ha fat i noget kalksten (edible lime) som skal mixes med de pulveriserede frø. Rist kort tid på panden til de svulmer op, knus i en morter, i bland kalksten med frøpulveret i forholdet 1:3 og snus det op. Lad det sidde lidt så det kan virke. Giver nogle klamme bitre "nedfald" i svælget og en lugt af peanuts og kemi i næsen. Derudover kan smerten være grænsende til det uudholdelige hvis der er for meget lime i. Derudover bryder jeg mig ikke om den snurren det giver i pulsårerne i armene. Tror det er bufoteninen. Men good luck og glæder mig til at høre en lille rapport!

Hvor kan man købe såkaldte kalksten (edible lime) ? altså kan man i almindelig kiosk eller?
Har hørt man også kan bruge bagepulver men er det lige så godt?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Man behøver slet ikke kalksten!

Jeg har med stor succes lavet yopo snus med NaOH (afløbsrens) i perleform.
Først rister du fx 4 frø på panden til de popper som popcorn gør, så piller du den brune skal af frøene, knuser dem i en morter, knuser en NaOH perle pr. 2 frø du laver. Bagefter tilsætter du en dråbe vand eller 2, så ender du med en "pasta" som du så putter i ovnen ved 80 grader ca, indtil at din pasta er blevet sten hård og en lille kugle. Så knuser du din kugle, deler bunken i 2 og tada :), så er der snus som ikke svir' i næsen overhovedet i forhold til hvis man bruger kalksten, der er en mere detaljeret guide her på siden men har lige lidt for travlt til og finde linket til dig.

De gange jeg har lavet og sniffet de her frø, starter jeg altid med og få den sygeste koldegysning fra mit baghoved og hele vejen ned af rygraden, så kommer der mellem 2 og 5 min. kvalme, hvor efter at du får den syge lyst til og ligge dig ned og bare fokusere på musikken du har sat på.
30 min efter er du tæt på normal igen, uden nogen form for hangover!

Titel: Re: Meskalin?
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

BlueDove skrev:
Billede

Den ser således ud.

Ved ikke om du kender det med at man sælger bulion terninger til konfirmander?

Det samme er sket for dig hvis du har fået og vide at det skulle være meskalin :hm:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
NaOH? Det kan da ikke være helt sundt at duppe næsen med?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jooh, den skulle vist være go nok med NaOH'en..

Det er jo minimalistiske mængder man skal bruge, grunden til at man enten skal bruge limestone eller NaOH er jo netop for at gøre sit pulver basisk så det kan blive opløst i slimhinderne. Man kan jo evt. anskaffe sig et stykke pH papir også selv tjekke pH værdien, den skulle gerne ligge et sted omkring de 8.5.

Der var engang en gammel tråd hvor at der også blev diskuteret om NaOH i næsen er en go ide, og normalt ville svaret jo være nej da det er en stærk base. Men når man reelt kun får et enkelt korn eller to op i næsen alt efter dosis så skulle ætseskaderne være så små at det ikke kan betale sig og nævne dem. Men hvis man vælger og hælde en halv bøtte afløbsrens i sit snus er der nok en sundhedsrisiko ;)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Skou skrev:
Jooh, den skulle vist være go nok med NaOH'en..

Det er jo minimalistiske mængder man skal bruge, grunden til at man enten skal bruge limestone eller NaOH er jo netop for at gøre sit pulver basisk så det kan blive opløst i slimhinderne. Man kan jo evt. anskaffe sig et stykke pH papir også selv tjekke pH værdien, den skulle gerne ligge et sted omkring de 8.5.

Der var engang en gammel tråd hvor at der også blev diskuteret om NaOH i næsen er en go ide, og normalt ville svaret jo være nej da det er en stærk base. Men når man reelt kun får et enkelt korn eller to op i næsen alt efter dosis så skulle ætseskaderne være så små at det ikke kan betale sig og nævne dem. Men hvis man vælger og hælde en halv bøtte afløbsrens i sit snus er der nok en sundhedsrisiko ;)

Jeg går ud fra du mener denne tråd: Cebil -- Anadenanthera colubrina ? Jeg aner intet om kemien i det her, men der er et par personer, bl.a. Dextrose, der normalt lader til at have ret godt styr på deres kemiske formler, som stiller spørgsmålstegn ved hvor smart det er at sniffe NaOH. Så som jeg læser tråden er der ikke nogen afklaring på om det er ok, udover at man kan etablere at der er nogen, der har gjort det uden at dø af det.

Jeg har prøvet at søge på google og har ikke fundet nogen engelsksprogede anvisninger af brug af NaOH i forbindelse med yopo snus, udover et par spredte "forslag til en eventuel forbedring" som ikke bliver nærmere uddybet eller diskuteret (http://www.shaman-australis.com/forum/i ... opic=19871). Som kemiignorant ville jeg ikke have lyst til at sniffe NaOH udelukkende på baggrund af, hvad jeg kan læse i ovennævnte tråd, og at der ikke lader til at være andre, der har haft noget at sige om det.

Det ville være fint, hvis der er nogen, der er i stand til at afklare spørgsmålet endeligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
NaOH er ikke giftigt eller lignende - derfor er der intet "dødeligt" i at sniffe det.

MEN - NaOH er en stærk base! - Det vil ætse op igennem næsen og der hvor det nu rammer. - Men da der bruges så utrolig lidt, er det ikke værd at nævne.

- Jeg har også lavet yopo snus med NaOH, Jeg mærkede intet specielt ved min næse efterfølgende, men jeg sniffede det heller ikke andet end 2-3 gange, da det er ubehageligt at sniffe og rusen gir mig kvalme :)

yopo/cebil er bare dårlig HR kontra rent dmt :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Om shanti skrev:
Jeg går ud fra du mener denne tråd: Cebil -- Anadenanthera colubrina ?

Ja det er blue's opskrift som jeg har brugt de gange at jeg har lavet yopo snus, og personligt ville jeg langt hellere sniffe et korn knust NaOH blandet med vand og frø, end at jeg ville blande 1/3 af kalksten og frø. Det jeg har læst om smerten ved brug af kalksten er at den skulle vist nære meget værre end ved brug af NaOH..

Nu må du jo heller ikke glemme at kalksten jo også er en base..

spiffeh skrev:
- Jeg har også lavet yopo snus med NaOH, Jeg mærkede intet specielt ved min næse efterfølgende, men jeg sniffede det heller ikke andet end 2-3 gange, da det er ubehageligt at sniffe og rusen gir mig kvalme :)

yopo/cebil er bare dårlig HR kontra rent dmt :)

Jeg har også oplevet 2-5 min. kvalme når jeg har sniffet frøene, men jeg har det lidt sådan at man engang imellem må "lide" for og få det godt :D
Og jeg mener helt klart at virkningen er kvalmen værd..
Jeg skal nok lige prøve og snakke med en der har undervist i kemi om risikifaren ved indtagelsen af et eller to korn NaOH og evt også lige spørge om han har tid til og finde nogle kilder til mig da jeg ved at boardet er så kildeliderlige 8)

Dedikeret medlem

Skou skrev:
Ja det er blue's opskrift som jeg har brugt de gange at jeg har lavet yopo snus, og personligt ville jeg langt hellere sniffe et korn knust NaOH blandet med vand og frø, end at jeg ville blande 1/3 af kalksten og frø. Det jeg har læst om smerten ved brug af kalksten er at den skulle vist nære meget værre end ved brug af NaOH..

Nu må du jo heller ikke glemme at kalksten jo også er en base..
(...)
Jeg skal nok lige prøve og snakke med en der har undervist i kemi om risikifaren ved indtagelsen af et eller to korn NaOH og evt også lige spørge om han har tid til og finde nogle kilder til mig da jeg ved at boardet er så kildeliderlige 8)

Ja, kildeliderligheden stiger i hvert fald en del, når man ikke kan finde noget på nettet om det. NaOH er såvidt jeg kan se meget almindeligt i DMT ekstraktionsøjemed, sjovt nok står der dog bla i Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Anadenanthera_peregrina), at udtrækning af yopo med NaOH ikke får bufoteninen med, men kun n,n,-DMT og 5-meo-DMT. Nu ved jeg så ikke om basens kemiske funktion er en anden når der er tale om snus og ikke ekstraktion. Men måske skyldes de mindre slemme bivirkninger ved naoh metoden at det er de andre dmt former og ikke bufoteninen der er aktive?

Der er dog så vidt jeg kan se ingen kildehenvisning ( :-) ) til påstanden om naoh vs bufotenin i wikipedia. Anyway, ren spekulation, da jeg som sagt aner nul og niks. :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Efter hvad jeg kan huske at jeg har læst så skulle det være bufoteninen som gav den kvalme som tidliger nævn.

Bufoteninen er jo stadig i snusen eftersom at man jo stadig sniffer hele frøet og ikke ekstrahere DMT'en

Dedikeret medlem

Skou skrev:
Efter hvad jeg kan huske at jeg har læst så skulle det være bufoteninen som gav den kvalme som tidliger nævn.

Bufoteninen er jo stadig i snusen eftersom at man jo stadig sniffer hele frøet og ikke ekstrahere DMT'en

Man ville ikke få kvalme hvis det var n,n,-DMT eller 5-meo-DMT man sniffede? Jeg er helt med på at bufoteninen stadig er der. Min pointe var bare, at hvis det er sandt at NaOH ikke fungerer til ekstraktion af bufotenin, men godt til ekstraktion af de andre ting og sager, så kunne det være at den heller ikke fungerede til at "freebase" bufoteninen, som jeg tror det hedder. Men det er måske fuldstændig hip som hap hvilken base, der anvendes!?

Men jeg tror jeg skal læse en bog om kemi istedet for at belemre forummet med de her spekulationer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]