Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 06:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej.

Jeg arbejder som Ubefaren Skibsassistent på DFDS Seaways.

Forleden kom der pludselig Norske toldere ombord og gennemsøgte skibet, jeg var så uheldig at sidde det forkerte sted på det forkerte tidspunkt og før jeg vidste det stod der en hund og reagerrede på mig, de tjekkede så min kabine igennem, men de fandt intet.

På dette tidspunkt havde jeg været clean i de 14 dage jeg havde været ude og sejle, hunden har åbenbart reagerret stærkt på min kabine da tjalden åbenbart har siddet i mit tøj / sved / blod hvad ved jeg.

Nu er jeg blevet fyret og sendt hjem grundet THC i blodet.
Meget dumt, ja. Men jeg fik en enestående ny chance for at komme tilbage når jeg var clean i blodet og kunne redegøre for en ren urinprøve.

Jeg vil gerne tilbage hurtigst muligt til mit job, så mit spørgsmål er:

Hvad skal jeg gøre hurtigst muligt for at få det ud af kroppen på? Jeg har ikke noget problem med ikke at ryge, jeg vil bare gerne kunne leverre en ren urinprøve.

Har i nogle gode tips og råd? Jeg har hørt nogle myter med at drikke noget citronsaft eller rebena saftevand, men jeg ved ikke om det holder.

I må nu også gerne komme med gode råd til hvad jeg kan gøre for at blive hurtig clean ved en blodprøve, hvis dette var tilfældet..

Hilsen Skibsassistenten.

Junior medlem

det var da ikke så godt! har selv mange relationer til dfds seaways har været i praktik 2 gange på pearl seaways (tidligere ms pearl of scandinavia) jeg sys det er en rigtig god arbejdplads håber du blir ansat inden længe igen :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gemmer mig i nordsjællands skove..
well.. om det er rigtig eller ej, er jeg ikke helt sikker på.

Men spis meget chokolade, det skulle gøre et eller andet :)! og ellers bare drik godt med vand, det kan kun gavne! held og lykke ven.

Junior medlem

Geografisk sted: on a rock floating through space...
drik en masse vand og sørg for at få din puls op,så du kommer til at svede. evt.løb nogle lange ture eller lignende.
THC kan spores i dit urin 3-4 uger efter indtagelse,så vidt jeg har forstået.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Er jeg den eneste som synes det er nedern, når en hund skal bedømme om ens arbejdsindsats er tilstrækkelig? Det er vel heller ikke normalt, at man tjekker folk som drikker en øl, for alkoholisme? Anyways - hvis du har gået 14 dage røgfri allerede og at du ikke har røget supertæt op til ansættelsesdatoen, så tror jeg sagtens du aflevere en negativ prøve om 2 uger. Held og lykke med det.

MEGATRON

http://www.erowid.org/plants/cannabis/cannabis_testing.shtml

Junior medlem

Tusind tak for alle jeres tips.

Dopamin@ Tak for det, meget nyttigt.
Så har jeg endnu et spørgsmål.

Jeg omgås stort set kun folk der ryger, vil det gå i blodet på mig hvis jeg sidder ved siden af en der ryger ?

Moderator
Brugeravatar

nej, medmindre han blæser dig lige ned i gabet, tror jeg ikke du har noget at frygte.

Medlem

Min personlige erfaring er at det tager 4 uger at kunne ligge en ren prøve. Dette har jeg gjort, efter daglig indtagelse i årevis.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Velkommen til boardet, selvom årsagen er kedelig og du midlertidigt er blevet degraderet til bolværksmatros.

Erowid skrev:
Cannabis is detectable in the blood for approximately 2-3 days after use in an infrequent user. Frequent use can be detected in the blood for approximately 2 weeks.

Så har du fanden raspe mig været uheldig, idet du stadig har haft THC-metabolitter i blodet på 14.-15. dagen - øv! :(

Man skal ikke gå på kompromis med sikkerheden.
Hvis du sejler et passagerskib har du jo meget specifikke og ansvarsfulde opgaver ifm. et evt. havari/ulykke, hvor hovedet skal holdes koldt og sindet bevares.
Her nytter det ikke at være påvirket, hvilket man jo slet ikke kan argumentere imod...det er dilemmaet, fordi...

...den der komplet latterlige og totalt misforståede enighed og "konsensus" om at THC-metabolitter i ppm/ppb-området skulle kunne udgøre nogen som helst risiko er bull shit - det er langt fra videnskabeligt underbygget og bliver det heller aldrig!

Men grænsen er blevet sat et sted - og det er altså ikke de lejlighedsvise, men ansvarsfulde/-bevidste potrygere, det kommer til gode...

Ohøj Skipper - hold fanen højt og skruen i vandet - jeg håber du meget snart er tilbage på Nordsøen - uden de faaarlige metabolitter i blodet ;)

Moderator
Brugeravatar

CannaChem skrev:
Velkommen til boardet, selvom årsagen er kedelig og du midlertidigt er blevet degraderet til bolværksmatros.

Erowid skrev:
Cannabis is detectable in the blood for approximately 2-3 days after use in an infrequent user. Frequent use can be detected in the blood for approximately 2 weeks.

Så har du fanden raspe mig været uheldig, idet du stadig har haft THC-metabolitter i blodet på 14.-15. dagen - øv! :(

Jeg har nu præsteret at aflevere en positiv prøve efter 30 dage, sugede da også joints hver dag i perioden inden, men stadigvæk, det er lidt vildt...
Citat:
...den der komplet latterlige og totalt misforståede enighed og "konsensus" om at THC-metabolitter i ppm/ppb-området skulle kunne udgøre nogen som helst risiko er bull shit - det er langt fra videnskabeligt underbygget og bliver det heller aldrig!

Det havde jeg selvfølgelig ikke lige tænkt på...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Afsted til fagforeningen med dig! De kan helt sikkert ikke sende dig hjem fordi hunden gør af dig, og uden en positiv urintest (skal være laboratorietestet, ikke bare en stick/easytest) har de absolut intet på dig. Faktisk vil jeg tro, at du vil kunne få en ganske god erstatning.

Medlem

Nok ikke så smart hvis han ser dette som en fremtid for ham, i DFDS. :)
Men nej det lyder underligt, ville også snakke med fagforeningen, kan helt sikkert ikke passe.

Junior medlem

Jeg tror nu jeg vil undgå fagforeningen og så bare være dybt taknemmelig for at jeg har fået en ny chance, men tak for jeres meninger og svar :- )

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Ja, det er bestemt ikke selvsagt at der bliver givet flere chancer. En af mine venner arbejdede som tjener hos DFDS og blev ligesom dig testet positiv ca. 14 dage efter han sidst havde røget. Han røg lige ud af klappen, uden at kunne snakke sig til en ekstra chance. Jeg ved egentlig ikke om han blev tilbudt en laboratorietest da immunotesten viste positiv, han gik vist bare til bekendelse.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
noname skrev:
Afsted til fagforeningen med dig! De kan helt sikkert ikke sende dig hjem fordi hunden gør af dig, og uden en positiv urintest (skal være laboratorietestet, ikke bare en stick/easytest) har de absolut intet på dig. Faktisk vil jeg tro, at du vil kunne få en ganske god erstatning.

Jeg var også meget i tvivl i går da jeg skrev om hvorvidt der faktisk blev foretaget en blodprøve da det ikke var direkte skrevet, hvilket jeg dog konkluderede at der var, når nu han skrev at der var THC i blodet ved hjemsendelsen.
For man kan selvfølgelig ikke blive hjemsendt i stiltiende accept, pga. en gøende køter!!!

Ralle: Du fik foretaget en test, som gav positivt udslag, right? ...bare lige for at slå det fast...

Junior medlem

CannaChem skrev:
noname skrev:

Jeg var også meget i tvivl i går da jeg skrev om hvorvidt der faktisk blev foretaget en blodprøve da det ikke var direkte skrevet, hvilket jeg dog konkluderede at der var, når nu han skrev at der var THC i blodet ved hjemsendelsen.
For man kan selvfølgelig ikke blive hjemsendt i stiltiende accept, pga. en gøende køter!!!

Ralle: Du fik foretaget en test, som gav positivt udslag, right? ...bare lige for at slå det fast...

Der blev overhoved ikke foretaget nogle test, jeg blev kaldt til samtale med Overstyrmanden og Kaptajnen
og jeg valgte så bare at være ærlig over for dem og fortælle dem at jeg havde røget inden jeg tog afsted fordi jeg vidste udemærket godt at de ville tage en urin/blod prøve på mig, slaget var slået og jeg valgte bare at være ærligt istedet og jeg er sluppet rimelig godt afsted med det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]