Hej, jeg og mine venner oplever sære ting.. eller.. dvs kun nogle af mine venner og jeg.. andre har ingen problemmer med det..
I de perioder jeg ryger meget bong får jeg somregl ondt i maven.. det sker altid om morgenen, og sjovt nok altid efter den første smøg eller det første bonghoved... så går der ikke lang tid, så får jeg en mavekrampe og skynder mig på lokum.
Dette sker
aldrig i de perioder, jeg bare ryger joints vær dag og smøger.
få af mine venner har samme problemmer, og det skal lige siges at i min omgangskreds plejer vi at være rimlig kræsne med hensyn til at tobakken er ordenligt ristet- og fuldkommen igennem ... så det er vist ikke vores mix der fejler noget... og dog ?
jeg tænkte på om der måske var for meget tjald i ? vi plejer at proppe 0,6 gram 90er til en smøg, og 0,7 eller 0,8 g 80er til en smøg... nogle gange mere hvis vi er totalt dumme og vil hoste vores lunger ud og spilde hash

Jeg tror jeg har på fornemmelsen hvad det er der sker- og hvorfor vi får ondt i maven.. jeg har længe undret mig over det - lige siden jeg var 16 år har jeg haft det- og kun i de perioder jeg røg bong...
Når man ryger bong får man tit noget snask på læberne - et fedtet lag der smager stærkt... ( især i det mix med meget tjald sys jeg, det er vel olie og tjære og sårn ) det plejer jeg altid at tøre væk med et stykke toilet papir- og nogle gange ser det virkelig klamt ud, altså helt sort eller guligt -sort.
alle mine venner oplever selføgelig også det der sorte stads..også ret tit.. og vi køber vores hash på staden så den sku der jo ik være så meget i vejen med...
og som sagt er tobakken virkeligt godt ristet... men jeg tænker jo at hvis man får tjære/sort stads på læberne- så får man jo nok også noget i munden-halsen- spyttet- og ned i maven.. og måske er det, det som der forsager mavekramper osv ?
Hvad tror i det kan være ?
og er der andre der oplever det samme som os derude ?