Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 14:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Er der ikke skrevet nogen danske detaljeret guider til valmue te?, jeg er ikke så sej til engelsk!

Det eneste jeg lige kunne finde var det her fra http://www.magiensunivers.dk/herbalhints_dk/monosdk/opiumvalmue.asp som er langt fra detaljeret.

Kode:
Valmue-te: Frøkapslerne kan tørres, og anvendes i te. 1 kapsel pr kop te er nok til at sikre en god nats søvn! Skær/klip kapslen i små stykker. Kog vand og overhæld stykkerne hermed. Lad trække i et kvarters tid. Bland evt med velsmagende urter og lakridsrod. Du må IKKE koge kapslerne (som nogle anbefaler) da kogning nedbryder de aktive stoffer i valmuen. Forsigtig, denne te indeholder altså morfin og kan være vanedannende!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
:stupid:

Kunne også godt tænke mig at vide om 1 hovede virkelig er nok. Også det med om kogning nedbryder.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Ok her er hvordan jeg selv plejer at gøre. Det skal lige tilføjes at jeg har en klat resistens så det ville nok være smart at starte med et mindre antal hoveder end jeg benytter som start dose.

Først vaskes 30 tørrede hoveder i en tynd blanding af opvaskemiddel og varmt vand og gnubbes godt og grundigt med en svamp for at fjerne eventuelle sprøjtegiftrester fra hovederne. Herefter vaskes flere gange med rent vand for at fjerne rester af opvaskemiddel. Herefter blendes hovederne i en blender sammen med en smule vand, bare blend dem godt og grundigt til en grynet konsistens opnås.

Herefter smides blandingen i en gryde og der tilsættes mere vand. Væsken opvarmes under låg med en smule citronsaft til omkring 90 grader, men der sørges for at væsken ikke koger. efter en times tid filtreres massen igennem en fin si og der trækkes endnu engang på massen på samme måde som før.

Så er det bare at drikke væsken, lægge sig tilbage og vente på den behagelige hammer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
okay. Tror jeg vil prøve med 15 hoveder så, med den metode der.

Hvor dårligt smager det egentlig? ligeså ringe som kratom og mescalin?

Og hvor lang tid går der inden man bliver ramt?

Junior medlem

DR-D skrev:
Ok her er hvordan jeg selv plejer at gøre. Det skal lige tilføjes at jeg har en klat resistens så det ville nok være smart at starte med et mindre antal hoveder end jeg benytter som start dose.

Hvor mange hoveder ville du anbefale til en nybegynder/førstegangs?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt ude i Hampen.
Kan man lave det på frøene fra rød valmue ? spørg sikkert dumt ;)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Start med en 10 stykker, det burde være en meget godt begynderdosis.

Smagen er ikke ligefrem god, men heller ikke storslem.

Effekten burde komme efter en ca. 20 minutter, men det kan variere med hvor meget du har spist for nyligt.

Nej vi snakker om hoveder fra valmuen papaver somniferum og IKKE andre typer valmue.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jeg syntes, at 5-8 hoveder er ganske passende for mit vedkommende....

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Har kun prøvet på henholdsvis 3 og 5 hoveder, blev faktisk voldristet første gang på 3 hoveder og fik en smule kvalme (vist meget normalt). De var godt nok også en delt større end de fleste gennemsnitshoveder ved ikke om det var derfor det virkede så godt, eller om jeg bare ikke skal have så meget som DR-D f.eks.

Junior medlem

jeg har valgt at tilføje til denne tråd, i stedet for at lave en ny. håber det er passende.

jeg har samlet mig nogle valmuekapsler/pods i en have (lilla blomster).
efter at have læst en del om emnet, knuste jeg for et par dage siden alle kapslerne for at få en ensartet masse jeg kunne dosere ud fra og bryggede en kop te med ca. 2 kapsler plantemateriale da jeg ville starte lavt (trak i varmt vand med en smule citron i ca. 20 minutter).
rusen var behagelig, men subtil. jeg overvejede et par gange om det mon var placebo, men endte med at være overbevist om det virkede. min krop blev tungere, humøret blev løftet en smule og der var også en smule kløe.

jeg vil gerne opleve en "ordentlig" opiumrus, men er i tvivl om hvordan jeg nu skal dosere. jeg har læst, at der ikke er langt fra den ønskede effekt til overdosis, og det bekymrer mig naturligvis en smule.
jeg har forsøgt at finde "trip"-rapporter, for at have noget at sammenligne med, dette har hjulpet mig meget i forbindelse med svampedosering, da det giver et godt indtryk af hvor stor en dosis er i forhold til eksempelvis et level 5 ego død. jeg har desværre ikke kunne finde noget i forbindelse med valmuete. jeg læser om de samme bedøvende, afslappende effekter, bliver disse blot forstærket proportionelt med dosen?

hvis jeg med en uges mellemrum (for at undgå tolerance) laver te og øger dosen med to kapsler hver gang, vil jeg så ende med en rus jeg finder tilfredsstillende uden risiko for overdosering? (eller ende med en rus jeg finder ubehagelig og droppe projektet).

er der nogen der tør give et bud på hvor langt der er dosismæssigt fra min oplevelse til en overdosering?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Et godt tip er, at udelade citronsaften... pH bør nærmere justeres lidt i den anden retning for at sikre en god ekstraktion af opium til vandfasen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Jeg har i år i sjov dyrket nogle valmuer, ikke under særlig gode forhold andet en konstant lys.
Har derfor en masse små hoveder (1,5 cm) og enkelte som er lidt størrere ( 2,5 cm). Ville det være forsvarligt at lave en te på 2 af de "store" + 4 af de "små"?
Har ingen tolerance og har heller ingen erfaring indenfor dette felt :)

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem

DR-D: Du skriver at hovederne skal vaskes for at fjerne eventuelle sprøjtegiftrester. Betyder det at du ikke dyrker dem selv, men køber de færdige hoveder? Hvor køber du dem? I en blomsterforretning?

Moderator
Brugeravatar

@Enspænderen
DR-D er desvære ikke længere i blandt os. Derudover så gælder reglerne omkring anskaffelse af rusmidler stadig, det er ikke noget vi hjælper med her på forummet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]