Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er ved at være længe siden jeg har lavet en guldkkakao men når nu det er ferie regner jeg med at skulle prøve igen da jeg synes rusen var yderst behagelig.
Problemet ligger dog i at jeg kan simpelhen ikke finde den guldbar der hedder "Ekstra mørk" Som er på 78%, jeg kan kun finde den på 56% men så tænkte jeg på om det kunne lade sig gøre at bare lave den med den på 56%? Jeg ved godt at noget ville gå til spilde men det er vel ikke så galt eller hvad?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Nope det gør ikke noget. Der skal bare være masser af fedt i. Behøver heller ikke at være guldbarre, bruger selv noget andet lækkert chokolade men guldbarrer kan fås overalt

Medlem
Brugeravatar

Må man lige stille et ekstraordinært spørgsmål til din "opskrift"? Altså så vidt jeg kan forstå har du vel tænkt dig at vælte det og tjalden sammen, men hvad ellers? Jeg er ret ny hvad angår madlavning og dets lignende med tjald.

Går ud fra, at der menes 56% kakao indhold eller fedt eller hvordan?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Ok hvordan laver i guldkakao - kender da slet ikke jeres metoder kan jeg høre.

Personligt

Hash opløst i lidt fedtstof, mælk oveni og så hollandsk kakao fra rexim.... + sukker efter behag.

Men foretrækker nu indisk chai tilsat hash og helst også noget sweet-weed :)

Insane psychedelia user!

Child of Aum skrev:
Ok hvordan laver i guldkakao - kender da slet ikke jeres metoder kan jeg høre.

her er linket til en udemærket guldkakao: http://psyhosting.info/xp3rt/hashguiden/kakao.htm

-kan dog af en eller anden grund ikke se siden mere........Xpert?

/Jeps, link rettet. Vh. X

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg går således her:

Smelter guldbarren i en gryde, tilsætter meget findelt tjald, og rør rundt og passer meget på det ikke brænder på. Nu tilsætter jeg en kop sødmælk og rør rundt så lader jeg den lige koge op og så sætter jeg den på lav varme i et minuts tid imens jeg rør rundt. Så putter jeg 4 spsk sukker i en smule salt og så er der hashkakao

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

circles - jeg kan heller ikke se den, men min guldkakao smager prima - men er altså ikke så svær at lave.

Det jo bare ligesom standard kakao bortset fra der er tjald og lidt fedstof i..... Min mor putter også fedtstof i normal kakao fordi sådan gjorde de da hun var ung... ja nemlig mor - derfor din kakao opskrift er perfekt til guldkakao og man vælter rundt på det.....

Tager den lige igen.

25g margarine i bunden af en gryde - blusset på 3.
10g hash nulres i (dog helst en 15-20 stykker)
Det smeltes forsigtig sammen til en brun flydende masse - som lugter sjov.
5spsk kakao og 5spsk sukker røres sammen med 2 dl mælk (det skal røres en del)
8dl mælk tilsættes hashmassen og får lov at få noget varme så det næsten koger
derefter tilsættes de 2dl brun stads og det får lov at koge i ca 2 minutter.
Så der guldkakao.

Passer med der 2g hash i hver thekrus.... (helst 3-4 stykker) - rigtig god fed stoned skævert :) især hvis man kun er 2 til at dele det... er så nice.

Medlem

Det er ellers en herrestørrelse den portion der ;P

Medlem
Brugeravatar

Child of Aum skrev:
Passer med der 2g hash i hver thekrus.... (helst 3-4 stykker) - rigtig god fed stoned skævert :) især hvis man kun er 2 til at dele det... er så nice.

Synes det lyder af ret meget :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
LOL jeg puttede 2,5 gram 100 kroners fra staden i vi var 5 der drak det og 2 af mine venner blev så påvirkede at de ikke kunne noget som helst hehe... Damn du må have en ond tolerance

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ER: Personligt bryder jeg mig meget lidt om smagen af tjald og smør sammen, specielt når det skal drikkes. Derfor chokoladen i stedet for smør og margarine.
Men ja det lyder også som om du enten har en ond tolerance eller noget mellemgodt ryger, det er sku da et faretegn hvis man skal over 1g rent hash oralt for at få en god skævert? Og jo jeg har selv været der... Take care

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har en fandens tolerance overfor det skidt - men den er også kommet ved trial and error.... første gang man indtager 4g hash der får man lidt et chok - men det ikke mere lammende end en ordentlig omgang ketamin... så syntes ikke det er så slemt.

Laver altid guldkakao af god hash - ryger også altid god hash - og helst på bong.

Jeg er også ved at skære ned, men det er det samme med alle rusmidler - ikke alkohol dog - min tolerance er kæmpehøj og føler mig sjældent ret blæst - synes bare det er hyggeligt. Derfor må jeg give dig ret - det er et faretegn men det samtidig en rigtig god skævert - man står på hovedet og gør dybt underlige ting som at stå og åbne og lukke en dør imens man griner ud af den hver gang den er åben og kigger skummelt på makkeren når den er lukket.... og fandens tung i kroppen he he

Hvis man kan smage margarinen eller smøret i kakaoen såeh... så der ikke nok rexim chocoloco pulver i - men foretrækker også chai som oral levering af hash og skunk - smager så meget bedre og er så meget mere hyggeligt - man bliver bare så fandens skæv fordi chai smager jo som guderne synger.

Medlem
Brugeravatar

Hvor meget lugter det, at lave det kakao?
hjemme farmand endnu, og han ville nok ikke være så glad, hvis lugten var meget stærk ;)..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mh fik prøvet det her i lørdags med min ven, vi puttede ca 1gram standard røg, 2 guldbare og lidt becel (som ekstra fedtstof) Man kunne mærke det meget mildt i forehovedet efter en halv times tid og jeg var bange for det ikke ville blive "vildere" end dette, men efter en times tid sparkede det lidt mere ind og tænkte YES, for troede der var gået noget galt. Men det blev desværre ikke vildere end det efter en time. Lidt ærgeligt egentlig.

Men jeg er i tvivl, skal kakaoen op og koge? Fordi mange siger at THC mister virkningen hvis det komme rover 75grader, hvilke jeg synes lyder mærkeligt for i et joint er gløden meget over 75grader.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

I en joint suger du jo thc´en ind xD Hvis du koger det stiger det jo bare op i luften xD

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Puny_pete skrev:
Mh fik prøvet det her i lørdags med min ven, vi puttede ca 1gram standard røg, 2 guldbare og lidt becel (som ekstra fedtstof) Man kunne mærke det meget mildt i forehovedet efter en halv times tid og jeg var bange for det ikke ville blive "vildere" end dette, men efter en times tid sparkede det lidt mere ind og tænkte YES, for troede der var gået noget galt. Men det blev desværre ikke vildere end det efter en time. Lidt ærgeligt egentlig.

Men jeg er i tvivl, skal kakaoen op og koge? Fordi mange siger at THC mister virkningen hvis det komme rover 75grader, hvilke jeg synes lyder mærkeligt for i et joint er gløden meget over 75grader.

1 gram standard hash (hvis du med standard mener det allerbilligste) er også for lidt vil jeg sige. Få fat i noget ordentligt hash, eller put dobbelt så meget i.

Det passer slet ikke, at THC mister sin virkning ved 75 grade, det burde sagtens kunne holde til at koge. JEg tror dog ikke der er nogen grund til at koge det, så længe hashen er ordentligt opløst.

Citat:
I en joint suger du jo thc´en ind xD Hvis du koger det stiger det jo bare op i luften xD

Nej det stiger ikke op i luften, THC fordamper først ved 150-200 grader.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

What homo superior said.......

Dog en tilføjelse, som er ren teori - men kom lige til at tænke på det.

Når man indtager hash, så er det jo olien man indtager - da det jo er der de virksomme stoffer er.

Når man jævner en sovs hvor der svømmer lidt olie på toppen, så går olien i et med sovsen..... Det jeg oplever med f.eks guldkakao er at fedtstoffet forsvinder ind i sødmælken også olien fra hashen. Det sker dog først når den koger - så for at få hashen jævnt fordelt - så tror jeg det er nødvendigt den koger - men som sagt - det er ren teori - en ide der lige skød op i min hjerne.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

PunyPete: Blandingen skal op og koge for at "aktiveres", som det ellers normalt bliver i en glød dog. Helst i så kort tid som muligt idet varme nedbryder THC, men opvarmning til ~ 100 grader er ret vigtigt. Personligt ville jeg ikke spise eller drikke noget der indeholder standard, der kan være alt muligt i

Kan også anbefale piskefløde til at opløse tjald i, kan drikkes rent eller hældes i kaffen som er min foretrukne måde. Ligesom den kop jeg sidder med nu fyldt med bjergmarok. Smagen er god, ren hash og kaffe går godt sammen

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lad være med at bruge standard til guldkakao. Jeg lavede engang guldkakao på 1 gram, hvilket var meget for mig dengang. Jeg lyver ikke, når jeg siger, at jeg var skæv i 15 minutter, hvorefter virkningen gik helt væk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
Child of Aum skrev:
Men foretrækker nu indisk chai tilsat hash og helst også noget sweet-weed :)

skunk chai med ekstra ingefær er også bare gudedrikken :D
hvad bruger du af krydderier/krydderiblanding?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]