Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 14:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Nogen gange når jeg ryger joints kommer der noget brunt snask på enden af filteret. I dag var det helt slemt, der var rigtigt meget af det. Når jeg klemte filteret sammen, flød det ud over og smittede af på mine fingre, læber og så videre.

Hvad er det og hvordan undgår jeg det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Rist dine smøger ordenligt og køb go hash. Så burde du undgå det meste af det snask. Det skulle gerne være en blanding af fyldstoffer fra den "dårlige" hash, og tjære og nikotin fra tobakken af. Køb prince light 100, de er nemmere og bedre at riste end mange af de billige smøger.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Der kan være dårligt træk i jointen, som kan være et resultat af et for lille filter(for snævert hul) og/eller en for hårdt stampet joint.
En kombination af kraftige sug på pinden og ovenstående fænomen kan resultere i det brune snask har jeg erfaret.

Det samme brune snask, "gnu", kan komme ved bongrygning. Selvom man ryger god hash og korrekt ristede smøger, så kommer der nogle gange gnu på læberne. Andre gange ikke - selvom der ryges af samme mix. Jeg har en mistanke om at gnu fremkommer pga. kraftig turbulens der hvor røgen passerer læberne. Anyone?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Nu ved jeg ikke om du har prøvet at ryge "rul-selv" smøger lucky luck style, men der forekommer samme gule/brune snask på læberne, her må det vel være fordi at man ikke har filter på, lidt på samme måde som hvis man ikke har ristet en smøg ordenligt. Og med hjemmepresset hash får jeg heller ikke den mindste smule snask på læberne, så frem at smøgen er ristet ordenligt. Så det må da være fyldstoffer, enten fra tobakken eller hash?
Noget der hjælper meget på snask fra en bong, er toiletpapir. Simpelthel putte en "tot" ned i det rør man suger fra, eller eventuelt inde i en tom toiletrulle oven på en slavebong, det er virkelig meget lort der sætter sig i det papir.

Medlem

CannaChem skrev:
Der kan være dårligt træk i jointen, som kan være et resultat af et for lille filter(for snævert hul) og/eller en for hårdt stampet joint.
En kombination af kraftige sug på pinden og ovenstående fænomen kan resultere i det brune snask har jeg erfaret.

Det samme brune snask, "gnu", kan komme ved bongrygning. Selvom man ryger god hash og korrekt ristede smøger, så kommer der nogle gange gnu på læberne. Andre gange ikke - selvom der ryges af samme mix. Jeg har en mistanke om at gnu fremkommer pga. kraftig turbulens der hvor røgen passerer læberne. Anyone?

BINGO..

Jeg ryger tjub..
Mit merskumshoved har jeg formet/graveret/boret/kvernet ud i bunden som dysen fra en raketmotor. (rumfærgen)
Alt gnu, snask, tjære, lidt sod og klas sidder der. (sikkert pga turbulensen, har aldrig rigtig tænkt over det før :D nu)
Jeg var træt af lige præcis, at en klump gnusnask skulle sidde fast i hovedets normale tynde gennemgang.
Siden dengang har jeg altid lavet mine hoveder på den måde, og siden der har jeg aldrig haft snaskproblemer, jeg knalder små 10 - 15 hoveder af på en alm dag og jeg renser det måske en gang om ugen eller lign.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
jeg skal ikke gøre mig klog på hvad det kan være, men hvis uheldet skulle være ude, kan det godt reddes.
tag din lighter og "rist" filter enden. ikke brænd den men bare varm den godt op, så skulle det problem løst. dog kan det komme senere i løbet af jointen. så bare gør det igen. :D

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:

Nemlig. IMO har det nada at gøre med tobakken - simpelthen også så mange der ikke rister. Derimod det alt for smalle filter i bunden eller søde mennesker der ryger joints hvor papiret stikker ud over filteret.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]