Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 19:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Har du prøvet at ryge på en bong med aktivt kulfilter?
Nej 86%  86%  [ 61 ]
Ja, og det var godt ;) 13%  13%  [ 9 ]
Ja, men det var skuffende :( 1%  1%  [ 1 ]
Afgivne stemmer : 71
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Da jeg selv for nyligt stiftede bekendskab med aktivt kulfilter til bong, blev jeg positivt overasket...
Jeg har suget bong i mange år (alt for mange) men uden at kende til idéen om kulfilter til bong, her er min mening om det:

Det er MEGA nice!!! kan klart anbefales...
For det første filtrerer det en masse giftige stoffer væk (ingen canabinoler) og giver en smooooooth røg.
For det andet holder du din bong ren og vandet, da du ungår tobak der ryger ned i kammeret.
Og for det tredje, så slipper man for den der klamme lugt af bong røg, når man puster ud :)

For mig at se er det en god investering for bongrygere, men da jeg ikk har hørt mange danskere snakke om det, ville jeg lige sætte denne afstemning op, for at blive klogere på folks mening ;)

Go' ryger

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Never been there - Never done that...

Det lyder som en rigtig nice ide - vil jeg lige kigge en tur rundt efter - skal jeg da prøve..

PLUR

Medlem
Brugeravatar

Som det allerede tyder på efter 15 stemmer, så ser det ikk ud til at ret mange danskere har stiftet bekendskab med bong kulfilter endnu, og det er en skam :)

Derfor vil jeg prøve at vise jer et eksempel, hvor jeg tager et billede af en af mine bongs med kulfilter, et før og efter billede, fra ren bong til resultat efter 3 bonghoveder.

Resultatet er som følger:

FØR BILLEDE - 0 BONGHOVEDER
Billede

EFTER BILLEDE - 3 BONGHOVEDER (læg mærke til at jeg har brugt smøger uden tilsætningsstoffer til min bongmix, ellers havde den været så beskidt efter 1 hovede, med alm. Prince, Tro mig)
Billede

Som i kan se på EFTER billedet, så er min downtube under kulfilteret stadig "helt" ren, og vandet i bongen er også "rent".
:gud: Kulfilter

Efter en lille bongmix vil alt over kulfilteret være HELT sort... downtube og bong forbliver forholdsvis rent (forestil dig hvad du kan skåne dine lunger for)

Medlem
Brugeravatar

Nå ja..

Og så lige et lille tip med hensyn til de additive free smøger der....

Hvis nogen af jer derude alligevel bruger Alm. Prince eller Prince Light, til jeres bong/jointmix... Så burde i prøve deres Additive free varianter, for min mening er at de smager bedre, og virker til at skal ristes mindre, ingen tilsætningstoffer og det kan tydligt ses på bongen, hvor beskidt den bliver efter 1 bongfjæs.

Og så det snigeren ved dem: Der er ikk ret mange der køber dem, så man kan mange steder stadig finde dem til 33kr ;)

Er selv lige begyndt at bruge dem, jeg kender kun til en grøn og orange variant, men de er begge fine synes jeg.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Efter jeg selv har prøvet at ryge på en bong med kulfilter, så har jeg lovet mig selv at den næste bong jeg køber, bliver med mindst to percolatore og et kulfilter.

Tak for tippet mht. tobak, men nu ryger jeg kun rent på bong, så det tip må andre folk benytte sig af hvis de vil. Jeg holder mig til the pure deal!

Medlem
Brugeravatar

Go stil med pure smoke Ariaji...

Det skal jeg også selv til at nyde mere af, når engang den første høst er i hus ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det lyder absolut spændende, kan det virkelig passe at der ikke bliver fanget cannabioder i kullet? Hvis dufte, tjære og andet crap bliver fanget?

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Hvor ryger asken fra tobakken hen efter at være rændt af? Ryger det ikke lige ned i kulfiltret?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Er der nogen der har set disse kulfiltre forhandlet på staden, eller i et par af de københavnske butikker der forhandler rygeudstyr og diverse andre etnobotaniske samler-genstande? :)
Det lyder da som noget der er pengene (lungerne) værd.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Der var intet på Staden i går, men jeg kan ikke sige om der er danske forhandlere. Det ser dog ud som om at det er muligt at fabrikere noget der virker fint selv, aktivt kul er ikke så dyrt hvis man køber det andet sted end fx. EDIT.

Trådstarter: Hvor lang tid holder den mængde du har i din bong? Bliver vel snasket til med tiden.

Medlem
Brugeravatar

Det tyske firma tune laver både aktiv kul indsatser til bonger og joint filtre med aktivt kul
Billede
Jeg har dog ikke selv prøvet det men de kan købes i mange headshops.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har nu også prøvet en bong ned kulfilter.

Det startede jo med at jeg så denne post og måtte prøve det selv.
Men jeg har dog ikke Gjordt det som Smoke'N'Fly's bong ser ud til at virke.
Istedet for at røgen kommer igennem aktivt kul inden vandet har jeg blot monteret et hjemmelavet filter som jeg til en start har tapet til mundstykket.

Altså det virker jo fint og røgen smager heller ikke af noget. Men syntes heller ikke man bliver lige så skæv. Dog betaler jeg gerne den lille pris for at skåne mine lunger.

Medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
Det lyder absolut spændende, kan det virkelig passe at der ikke bliver fanget cannabioder i kullet? Hvis dufte, tjære og andet crap bliver fanget?

Undersøgte mange steder på nettet omkring kulfilter, for at finde svar på det spørgsmål... Faktisk var det eneste sted jeg kunne få klart svar: YouTube

ALLE dem som kommenterede omkring det med filtrede cannabinoler, sagde at det IKKE sorterede noget fra... Personligt har jeg kun en uges erfaring med det, og jeg synes altså, at jeg bliver ligeså skæv som jeg plejer. sååå Thumps up ;)

Brown skrev:
Hvor ryger asken fra tobakken hen efter at være rændt af? Ryger det ikke lige ned i kulfiltret?

Ja, det gør den hvis du har det på, som jeg har på den bong jeg har vist billede af, MEN... Der findes jo heldigvis de såkaldte "ashcatchers" som er en ekstra glaskuppel man sætter på for at fange asken, da man desværre rimelig ofte skal skifte kullet for maksimal virkning, gør det ikke noget at der ryger lidt aske igennem, når man bare bruger rist, eller lign. (vender tilbage til hvor ofte man skifter kul)

LarmerFyr skrev:
Er der nogen der har set disse kulfiltre forhandlet på staden, eller i et par af de københavnske butikker der forhandler rygeudstyr og diverse andre etnobotaniske samler-genstande? :)
Det lyder da som noget der er pengene (lungerne) værd.

I kan bare PM til mig, jeg vil gerne hjælpe jer :)

Xpert skrev:
Trådstarter: Hvor lang tid holder den mængde du har i din bong? Bliver vel snasket til med tiden.

Ja du har ret, det bliver temmelig snasket, i hvert fald uden ashcatchers, men skal alligevel skiftes ofte for at kullet har samme gode virkning, (synes jeg) som sagt kun en uges erfaring.

Mit bud: Tror det skal skiftes ud efter ca 5-6 bongfjæs, for at have maksimal virkning, i min RooR kuppel har jeg ca 3-4gr. kul i af gangen. Jeg gav ca. 30 kr. for en pose med 125gr. aktivt kul.

Så synes sq det er billigt, selvom man f.eks skifter efter hvert 5. bongfjæs... (kuplen/kulholderen kostede mig omkring 130kr)

Santos skrev:
Altså det virker jo fint og røgen smager heller ikke af noget. Men syntes heller ikke man bliver lige så skæv. Dog betaler jeg gerne den lille pris for at skåne mine lunger.

Måske fordi du ikke bliver ramt af nico og alle mulige andre klamme giftstoffer, føler du dig mindre skæv. Men ja, 100% en god invistering

Junior medlem
Brugeravatar

^^Det kan meget nemt være. fortsætter også med kulfilter nu. det er sku rimelig nice :D

Men vil lige prøve at fixe en der er magen til din når jeg får tid.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød
Det lyder spændende det kunne være man skulle prøve det da jeg heller ikke kan lide lugten af bong.

Moderator
Brugeravatar

Jeg synes det lyder mærkeligt at det aktive kul skulle være så selektivt, at det tager snask og gøgl, nikotin tilmed, men ikke nogen cannabioder, men hva faan, de cannabioder der evt. bliver fanget, er sku nok det værd at miste ift. hvor meget røgen bliver renset.

Medlem
Brugeravatar

Du burde i hvert fald prøve det BisMann ;)

Moderator
Brugeravatar

Jeg er ikke den store bongryger, så det bliver ikke noget jeg investere i, ejer ikke engang en bong. :) Foretrækker joint/philly eller chillum/tjubang hvis jeg skal være basket i sammenlignlig grad med bong. Men skulle jeg have en bong, ville det helt sikkert være noget jeg ville tjekke op på. :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød
Kan man enlig bruge det til spand?

Medlem
Brugeravatar

Fedt, det skal da prøves, du har en pm ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]