Xpert skrev:
Det lyder absolut spændende, kan det virkelig passe at der ikke bliver fanget cannabioder i kullet? Hvis dufte, tjære og andet crap bliver fanget?
Undersøgte mange steder på nettet omkring kulfilter, for at finde svar på det spørgsmål... Faktisk var det eneste sted jeg kunne få klart svar: YouTube
ALLE dem som kommenterede omkring det med filtrede cannabinoler, sagde at det IKKE sorterede noget fra... Personligt har jeg kun en uges erfaring med det, og jeg synes altså, at jeg bliver ligeså skæv som jeg plejer. sååå Thumps up

Brown skrev:
Hvor ryger asken fra tobakken hen efter at være rændt af? Ryger det ikke lige ned i kulfiltret?
Ja, det gør den hvis du har det på, som jeg har på den bong jeg har vist billede af, MEN... Der findes jo heldigvis de såkaldte "ashcatchers" som er en ekstra glaskuppel man sætter på for at fange asken, da man desværre rimelig ofte skal skifte kullet for maksimal virkning, gør det ikke noget at der ryger lidt aske igennem, når man bare bruger rist, eller lign. (vender tilbage til hvor ofte man skifter kul)
LarmerFyr skrev:
Er der nogen der har set disse kulfiltre forhandlet på staden, eller i et par af de københavnske butikker der forhandler rygeudstyr og diverse andre etnobotaniske samler-genstande?

Det lyder da som noget der er pengene (lungerne) værd.
I kan bare PM til mig, jeg vil gerne hjælpe jer

Xpert skrev:
Trådstarter: Hvor lang tid holder den mængde du har i din bong? Bliver vel snasket til med tiden.
Ja du har ret, det bliver temmelig snasket, i hvert fald uden ashcatchers, men skal alligevel skiftes ofte for at kullet har samme gode virkning, (synes jeg) som sagt kun en uges erfaring.
Mit bud: Tror det skal skiftes ud efter ca 5-6 bongfjæs, for at have maksimal virkning, i min RooR kuppel har jeg ca 3-4gr. kul i af gangen. Jeg gav ca. 30 kr. for en pose med 125gr. aktivt kul.
Så synes sq det er billigt, selvom man f.eks skifter efter hvert 5. bongfjæs... (kuplen/kulholderen kostede mig omkring 130kr)
Santos skrev:
Altså det virker jo fint og røgen smager heller ikke af noget. Men syntes heller ikke man bliver lige så skæv. Dog betaler jeg gerne den lille pris for at skåne mine lunger.
Måske fordi du ikke bliver ramt af nico og alle mulige andre klamme giftstoffer, føler du dig mindre skæv. Men ja, 100% en god invistering