Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 06:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: pollen
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hejsa..

Har lige et hurtigt spørgsmål da jeg engang har hørt at koldpresset pollen hash helst skal nuldres i fingrene et minut eller to, så det ændrer konsistens og bliver mere fedtet, inden man mixer det, kan det passe det ændrer virkningen på nogen måde? Skader det de tricomes der er i at varme det med lighter?

På forhånd tak :)

Zeb

Titel: Re: pollen
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
En lys pollenryger er (i langt de fleste tilfælde) koldpresset.
En ryger kan blive mørk ved varmepåvirkning, som det ses, når en lys pollen håndgejles eller presses med varme, som skyldes af harpiksen i trichomerne blottes for luftens oxygen og bliver nedbrudt.
Sålænge man varmer klumpen op til de der 40-50°C kortvarigt og ikke brænder den, så skader det nok ikke så meget, selvom man må påregne en mindre nedbrydning af THC og andre cannabinoider ved en hævet temperatur ift. en lavere.
Hvis man laver et hurtigt håndgejl af klumpen før den skal ryges, så ændres virkningen nok ikke synderligt meget, men ved længere tids opbevaring af af en gejlet klump vs. en ikke-gejlet klump, vil man nok kunne måle forskel på cannabinoidsammensætningen kunne jeg forestille mig.

Jeg husker også i "gamle" dage, hvor pusheren kraftigt påpegede at klumpen SKULLE håndgejles, hvis man skulle have en virkning LOOL
Den eneste grund er, at klumpen ikke skal smuldre fuldstændig, når den mikses ud. Det er ikke nødvendigt at håndgejle den, men blot at opvarme den let på f.eks. en radiator, hvis man sidder i et koldt rum, eller fingrene er kolde...

Medlem

Geografisk sted: Århus
Det kold presset hash jeg har til rådighed bliver blødt som smør efter et par minutter i hånden. Så det lige til at noldre ud... Jeg har bare set rigtig meget kold presset hash der bliver til pulver om det så bliver varmet eller ej. Hold dig fra sådan noget.

Hilsen Kristian.

Medlem

det er sku da normalt at det bare bliver til støv, er det ikke ?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Ra2Fa skrev:
det er sku da normalt at det bare bliver til støv, er det ikke ?

Jo, hvis det er koldt <15°C.
Men hvis det er håndvarmt og stadig smuldrer ud til støv, så er det dårlig kvalitet!
Håndvarm hash bør derfor under ingen omstændigheder blive til støv!

Medlem

heller ikke hvis det er sådan en gang pollen hash? har nemlig haft fat i sådan noget et par gange, okay givet det var ikke det mest potente, men stadig.

skal sådan noget kold-presset pollen-hash egentlig lugte af noget ? for det vi fik lugtede af nada og var meget skørt i konsistensen.

Medlem

Koldpresset hash/generelt HASH burde ikke smuldre fra hinanden, blive skørt - ej heller til pulver hvis det er håndvarmet. Så er det dårlig kvalitet i har fat i venner. Meget "gult" - "lyst" hash er fake. Det er klistret sammen med en smule honningvand. Prøv at slik på klumpen, smager den sødt så er den slem.

Hvis det er en ren luxus kvalitets kold presset hash dufter det næsten kraftigere en skunk. En sød duft. Når den blir røget er det en sødlig, meget mild aroma og er generelt mildere i smagen end andre slags hash. Let høj virkning, meget THC.

Senest rettet af Kristian12 04 jan 2010 00:29, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Tak for svarene!

Får nemlig en meget mere lækker konsistens og duft når det lige bliver "gejlet" lidt :p

Og var da værd at have i tankerne hvis det nu betød noget.. :)

Junior medlem
Brugeravatar

Det der bliver solgt som "pollen" eller "pollen marok" har heller intet med rigtig pollen der gerne skal bestå af rystede trichomer.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
POLLUM ikke pollen :roll:
Det beskriver bare måden det er presset på - mindre tryk = pollumhash

Medlem
Brugeravatar

Kaktus Klausen skrev:

For nice! Jeg har heller aldrig fattet hvordan fanden der var noget der kunne hedde pollen hash (eller tager jeg helt fejl, og findes begge dele?).

Nu vi snakker kvalitet af hash, findes der så nogle gode retningslinjer eller en wiki på nettet med billeder osv.? Mange taler f.eks. om, at des mørkere desto bedre. Man kan selvfølgelig godt mærke forskellen, men kunne nu alligevel være sjovt.

Medlem

Nof skrev:
Kaktus Klausen skrev:

For nice! Jeg har heller aldrig fattet hvordan fanden der var noget der kunne hedde pollen hash (eller tager jeg helt fejl, og findes begge dele?).

Nu vi snakker kvalitet af hash, findes der så nogle gode retningslinjer eller en wiki på nettet med billeder osv.? Mange taler f.eks. om, at des mørkere desto bedre. Man kan selvfølgelig godt mærke forskellen, men kunne nu alligevel være sjovt.

Hej ven.

Jeg synes du skulle prøve at oprette en bruger på http://www.icmag.com
Der er så mange billeder og tråde at det er helt skørt. Tjek denne tråd:

https://www.icmag.com/ic/forumdisplay.php?f=31

Lys hash er ofte koldpresset Sativa ryst. Mørk hash er ofte en Indica sort. Har faktisk aldrig tænkt over at det hed pollen. Har altid bare kaldt det koldpresset. Pollum; kendte jeg ikke. Det gør jeg nu. Tak for informationen.

Kristian.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]