Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 14:04


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 21 jan 2010 21:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2008 19:12
Indlæg: 463
Geografisk sted: Bornholm
Hej alle sammen. Som mange af jer sikkert ved, har jeg en tråd kørende om rygestop med fortsat hashrygning. Jeg synes simpelthen at der er alt for lidt HR på siden, hvad angår inhalering og rygemetode af navnligt hash og tobak. Alt for mange er totalt hasarderede hvad angår rygning. Folk ryger standart hash på låget af en tandpasta bøtte, udfyldt med sølvpapir og uden filter til støv og uforbrændte partikler i mixet der ryger ned i lungerne.

Jeg vil have at alle smider råd op omrking hvordan man bør ryge, hvis man absolut skal ryge. Jeg laver hermed en liste over forskellige råd, til hvordan man minimere lungeskader som følge af rygning:

- Lad være at ryge mange cigaretter, og hold dig istedet til meget få om dagen. de fleste ryger mange smøger uden egentlig at være trængende

- Når du laver bongmix, så lad være med at putte tobak i til bristepunktet. Man bliver ikke mere skæv i at mixe et gram op med 3 smøger istedet for en enkelt. Derimod røvknepper man sine lunger, uden nogen egentlig grund.

- Ryg kun på merskumshoveder når det gælder bong. Jeg havde engang et træhoved af ringe kvalitet fra staden, som jeg endte med at suge huld i, og dermed indhalere træ og lak. Brug dog den 50'er det koster og køb et rigtigt hoved, som der ikke går ild til.

- Lad for guds skyld være med at lave hjemmefiksede hoveder. Aldrig ryg på topnøglehoveder, sølvpapirshoveder eller mesinghoveder. De vil alle afgive giftige dampe, som ikke er sjove for dit helbred.

- Rul altid et lags joints, eller ungå at brug mere papir end højst nødvendigt. det samme gælder folk der ryger rulletobak. Det er ikke nok at rulle en tynd smøg, hvis du vil skåne lungerne. Du skal også bruge mindre papir. F.eks. er ocb papire tyndere end rizzla papire, og hvis der rulles tynde smøger, så riv noget af bredden af papiret.

- Ryg aldrig nogensinde blunts, da cigarpapir er langt mere skadeligt for dine lunger end alm. rygepapir. Specielt hvis der er tilsat div. smagsstoffer. Det er sjovt nok, men det er fandeme bare ikke det værd.

- Hvis du godt kan lide at ryge joints, så lad være at gå over til bong når du ikke bliver skæv nok. Bong er generelt vildt skadeligt for lungerne, og efter nogle uger skal der endnu en gang mere til før du bliver skæv,. Det er en ond cirkel, og det eneste der bringer den gode skævhed tilbage er en pause. Du bliver kun mere skæv af bong, hvis du IKKE ryger det tit. Det er bare ikke det værd.

- Køb aldrig nogensinde dårlig hash. Det virker som om du får mere for pengene, men det er tyndet op med alverdens dårligdom. Stearin, parrafin, bivoks, petrolium, pulveriserede hampestammer og andet nasty shit. Køb altid det bedste hash der er til rådighed, og hold dig til hash. Det er ikke det værd at ryge så meget materiale der nu engang skal til for at blive skæv af skunk og pot. Hvis du endelig begiver dig ud i at ryge grønt, så sørg for guds skyld for at sortere frø og stilke fra. Frøene indeholder olie, og hvis du ryger madolie i dit mix, er det ikke bedre end hvis du ryger lortestandart. Folk der ikke ryger cigaretter til daglig, kan måske godt tillade sig at ryge grønt da det ikke giver lungekræft, hvis der vel og mærke ikke er tobak i.

- Det er en udbredt misforståelse at ens lunger bliver gode igen når man stopper med rygning, hvad end man så ryger. Det lungevæv der er blevet nedbrudt, bliver aldrig godt igen. Du kommer også til at leve med beskidte lunger resten af dine dage, hvis du blot har røget 5 år f.eks. Din lungefunktion går ned af bakke når du er udvokset, og hvis du har skader som følge af tobak vil det blive ved med at gå ned af bakke, også selvom du stopper. Det eneste der kan blive bedre er tobakshoste, og helbred. Lungefunktion, kronisk bronkitis, kol går ikke væk igen, og hvis du har røget er der større risciko for at få det senere i livet.


Senest rettet af TheRagingPussy 26 feb 2010 02:15, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2010 21:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 nov 2008 11:51
Indlæg: 1219
Skide god tråd, og meget vigtigt at endeligt få noget HR om rygning på boarded da det fylder meget i mange folks liv. Der var endda et par sager jeg ikke var klar over og jeg har taget et par ting op til overvejning.

Good job.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2010 22:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2008 19:12
Indlæg: 463
Geografisk sted: Bornholm
Jamen tak for dine rosende kommentare arthur :)

En anden ting jeg glemte at sige er, osm mange nok ved, at vaporizer er den eneste rigtige rygemetode, hvis man har sit liv og sine lunger kært. Det kan godt være at ren pot/skunk/hashrygning ikke giver lungecancer, men det kan stadig give rygerlunger. Desuden er det også forkert at der aldrig er nogen der er døde af at ryge hash. Jeg vil vædde med der er nogen derude smo har fået rygerlunger som følge af deres hashrygning, selv uden tobak, og det er der altså mange der dør af. Ergo er hashryging vel og mærke, en livsfarlig ting at begive sig ud på i længden. Min tidligere pusher sidder og ryger semi/ryger eller hvad de nu kalder den på bong dagen lang, og han får tit enorme hosteanfald. Når han så sidder og hoster og hakker og er helt rød i hovedet, og man spørger hvad der er i vejen, svare han "Jamen sådan hoster jeg altid" som om det skulle gøre det bedre. Hans ene ven fik engang foretaget en lungeoperation, fordi der var en masse dødt væv eller hvad ved jeg. Hans anden kammerat fik på et tidspunkt en fibersprængning i lungen, som følge af bongrygning. De sidder alle sammen den dag idag og suger sig helt blå i hovedet i standart hash, uden at fatte hvad fanden de gør ved deres kroppe.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2010 22:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jan 2008 16:55
Indlæg: 179
Geografisk sted: Langt inde i mig selv
TheRagingPussy skrev:
- 100 cigaretter vil efterlade ca. 8 gram tjære fordelt over hals og lunger, alveoler osv. Folk der ryger hash ved hvor meget dette fylder, og det er virkelig ikke for sjov at smide så meget tjære ned i sine lunger. Tænk nu for fanden over den røg, at have rygerlunger er langt værrere end at dø i mine øjne!


Lyder i mine ører som en røver. Kender en der i en årrække røg 80 smøger om dagen (han er stoppet nu):

På et år
80 * 365 = 29200 smøger

29200 / 100 = 292

292 * 0,008 kg tjære = 2,336 kg tjære

Hmm..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2010 23:07 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 sep 2009 14:57
Indlæg: 41
Jeg er meget uenig med at man kun skal ryge hash. Jeg er selv lige stoppet med at ryge hash og bevæget mig over til pot og skunk eftersom jeg syntes det giver en kraftigere og 20 gange bedre skævert:) Ryger dog hash når der ikke er andet, men fortrækker at lavde en troldmand hvis man skal havde hash i. De andre råd er jeg meget enig med dig i!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2010 23:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2008 19:12
Indlæg: 463
Geografisk sted: Bornholm
Blå time skrev:
TheRagingPussy skrev:
- 100 cigaretter vil efterlade ca. 8 gram tjære fordelt over hals og lunger, alveoler osv. Folk der ryger hash ved hvor meget dette fylder, og det er virkelig ikke for sjov at smide så meget tjære ned i sine lunger. Tænk nu for fanden over den røg, at have rygerlunger er langt værrere end at dø i mine øjne!


Lyder i mine ører som en røver. Kender en der i en årrække røg 80 smøger om dagen (han er stoppet nu):

På et år
80 * 365 = 29200 smøger

29200 / 100 = 292

292 * 0,008 kg tjære = 2,336 kg tjære

Hmm..


Jeg læste det her og det er måske rigtigt at det er en røver:

http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/i ... =9/menu=4/

Her er en pålidelig tjære beregner:

http://www.liv.dk/dk/interaktiv/tests/h ... eremaengde

Ikke desto mindre får man altså aldrig den tabte lungefunktion igen. basta!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2010 00:22 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jan 2006 01:53
Indlæg: 1378
Geografisk sted: Helt væk
-Lad være at holde røgen i lungerne for længe og sørg for at ånde ordentligt ud, så man får det hele med.

Men til den med at man ikke skal ryge grønt, det er da bedre at fylde sin joint med fx pot end med tobak? Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

Ellers en fed tråd, har altid dårlig samvittighed når jeg kigger på joint filtret og ser hvor klamt det er blevet efter den ene joint. Eller cigaret for den sags skyld.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2010 17:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2008 19:12
Indlæg: 463
Geografisk sted: Bornholm
Xtreme skrev:
-Lad være at holde røgen i lungerne for længe og sørg for at ånde ordentligt ud, så man får det hele med.

Men til den med at man ikke skal ryge grønt, det er da bedre at fylde sin joint med fx pot end med tobak? Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

Ellers en fed tråd, har altid dårlig samvittighed når jeg kigger på joint filtret og ser hvor klamt det er blevet efter den ene joint. Eller cigaret for den sags skyld.


Jo det er selvfølgelig rigtigt nok at pot er mindre sundhedsskadeligt end tobak. Ikke desto mindre er pot generelt ret mildt, hvilket vil sige at der skal ryges meget tjæreholdigt materiale før skæverten indtræffer. derfor mener jeg at den optimale rygemetode er stærk skunk blandet med stærk hash, da man ikke skal ryge særlig meget materiale på den måde. Al form for rygning er ekstremt sundhedsskadeligt, og forringer lungefunktion og helbred. Jeg har lige bestilt en transportabel vaporizer, som jeg håber lever op til forventningerne. Jeg vil meget gerne høre fra andre der har prøvet vaporizere. Efter sigende skulle man udnytte tjalden rigtig godt i sådan en, jeg har hørt om en der røg 1/3 af hvad han plejede, efter han begyndte på vaporizer. Jeg har ingen planer om at stoppe med tjalden lige foreløbig, men jeg glæder mig til at kunne sige mig fri fra de sundhedsskadelige aspekter af rygningen. Jeg undre mig også over om vaporisering er sundhedsskadeligt. Selvfølgelig kun minimalt sammenlignet med rygning, men med mine allergiske lunger er jeg meget bekymret for mit helbred. Jeg kan simpelthen se på folk om de ryger, uden at kende dem. Rygere ser syge, blege og usunde ud. De har ingen farve i kinderne, og er blege i ansigtet. Rygere hoster, er i dårlig form og dør tidligt, på de mest smertefulde og absurde måder man kan forestille sig. Jeg håber virkelig at denne tråd kan få folk til at revurdere deres ryge vaner.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2010 18:57 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 nov 2000 02:01
Indlæg: 1774
Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Folk med luftvejslidelser bør ikke ryge nogen form for hash/tobak/whatever - quite simple ;)
At "man" så alligevel gør det, selvom de fysiske bivirkninger er meget udtalte og vejen til døden kortere, er jo folks eget valg!

Theragingpussy: Prøv at lægge din aggression af dig selv og dine rygevaner lidt væk og så se på din indledende post med friske/andre/nye øjne, og spørg så dig selv om ikke der er lige lovlig mange udokumenterede påstande i indlægget?
Vi er ikke glade for Sundhedsstyrelsens propaganda, men vi skal også selv forholde os kritiske overfor vores egne udtalelser.

Citat:
Det er en udbredt misforståelse at ens lunger bliver gode igen når man stopper med rygning, hvad end man så ryger. Det lungevæv der er blevet nedbrudt, bliver aldrig godt igen. Du kommer også til at leve med sorte lunger resten af dine dage, hvis du blot har røget få år. Din lungefunktion går ned af bakke når du er udvokset, og hvis du har skader som følge af tobak vil det blive ved med at gå ned af bakke, også selvom du stopper.


Jeg ryger! Du mener derfor at mine lunger "er dårlige" og ikke bliver "gode igen", hvis jeg stopper med de 2-10 joints jeg ryger i weekenden. Hvis jeg stopper med at motionere sammen med rygestop, er dette da bedre end stadig at ryge mens jeg samtidig cykler/løber dagligt?
Hvad nu, hvis jeg boede tæt på en motorvej, men var holdt op med at ryge? Er det værre, end at ryge en daglig spliff i Østerlars?
Hvornår bliver lungevæv nedbrudt? Sker det ved "normal" rygning? Ved den første smøg, eller skal man ryge dagligt i 1, 2 eller tre år?
Citat:
Aldrig ryg på topnøglehoveder, sølvpapirshoveder eller mesinghoveder. De vil alle afgive giftige dampe, som ikke er sjove for dit helbred.

Afgiver topnøglehoveder flere (giftige) dampe, end f.eks merskum? Kan stanniol/alufolie afgive giftige dampe?

God HR-ryger ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2010 22:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2010 16:51
Indlæg: 213
TheRagingPussy skrev:
Jamen tak for dine rosende kommentare arthur :)

Desuden er det også forkert at der aldrig er nogen der er døde af at ryge hash. Jeg vil vædde med der er nogen derude smo har fået rygerlunger som følge af deres hashrygning, selv uden tobak, og det er der altså mange der dør af. Ergo er hashryging vel og mærke, en livsfarlig ting at begive sig ud på i længden.


tror når at folk siger at der ikk er nogen der er døde er hash så er det fordi at man se på det aktive stof altså THC.. THC'en kan ikke slå ihjel så hvis man spiser tjal/pot/skunk etc. burde man ikke dø af det.
men hvs man så ryger det så kan man jo så få ryger lunger og dø på længere sigt..
ligesom man gør med alkohol. der er det jo os ethanolen man ser på...
jeg vil mene at det er sådan de forskellige forskninger er lavet ;) hvis jeg tar fejl så ret mig endelig ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2010 16:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2008 19:12
Indlæg: 463
Geografisk sted: Bornholm
CannaChem skrev:
Folk med luftvejslidelser bør ikke ryge nogen form for hash/tobak/whatever - quite simple ;)
At "man" så alligevel gør det, selvom de fysiske bivirkninger er meget udtalte og vejen til døden kortere, er jo folks eget valg!

Theragingpussy: Prøv at lægge din aggression af dig selv og dine rygevaner lidt væk og så se på din indledende post med friske/andre/nye øjne, og spørg så dig selv om ikke der er lige lovlig mange udokumenterede påstande i indlægget?
Vi er ikke glade for Sundhedsstyrelsens propaganda, men vi skal også selv forholde os kritiske overfor vores egne udtalelser.

Citat:
Det er en udbredt misforståelse at ens lunger bliver gode igen når man stopper med rygning, hvad end man så ryger. Det lungevæv der er blevet nedbrudt, bliver aldrig godt igen. Du kommer også til at leve med sorte lunger resten af dine dage, hvis du blot har røget få år. Din lungefunktion går ned af bakke når du er udvokset, og hvis du har skader som følge af tobak vil det blive ved med at gå ned af bakke, også selvom du stopper.


Jeg ryger! Du mener derfor at mine lunger "er dårlige" og ikke bliver "gode igen", hvis jeg stopper med de 2-10 joints jeg ryger i weekenden. Hvis jeg stopper med at motionere sammen med rygestop, er dette da bedre end stadig at ryge mens jeg samtidig cykler/løber dagligt?
Hvad nu, hvis jeg boede tæt på en motorvej, men var holdt op med at ryge? Er det værre, end at ryge en daglig spliff i Østerlars?
Hvornår bliver lungevæv nedbrudt? Sker det ved "normal" rygning? Ved den første smøg, eller skal man ryge dagligt i 1, 2 eller tre år?
Citat:
Aldrig ryg på topnøglehoveder, sølvpapirshoveder eller mesinghoveder. De vil alle afgive giftige dampe, som ikke er sjove for dit helbred.

Afgiver topnøglehoveder flere (giftige) dampe, end f.eks merskum? Kan stanniol/alufolie afgive giftige dampe?

God HR-ryger ;)


Lungevæv bliver nedbrudt i samme øjeblik du indhalerer røg. Du kan måske godt ryge nogle år uden at mærke noget til de skadelige virkninger, med dine lunger mister noget af elasticiteten efter bare 1 smøg. Den med sorte lunger har jeg nok fordrejet lidt. Man kan godt få udskildt tjæren fra lungerne, efter mange år hvis man kun har røget en ubetydelig mængde materiale. Men selv ved et forbrug som du har, vil du med 100 % sikkerhed skade lungevævet, danna arvæv, og forsage tjærebelægninger i hals og lunger. du er oven i købet tidligere fastryger, så dine lunger er mere skadet end dine jævnaldrene ikke ryger venner. Det med at du cykler og er i god form, er noget man kan træne sig til. lungerne bliver midlertidigt bedre til at udnytte ilten når du dyrker cardio, men det ændre ikke på arvæv og beskadiget lungevæv. Lungefunktionen går ned af bakke når man er udvokset, og det er en irreversibel sag. Hvis du ryger går det meget hurtigere med at miste lungefunktion, udover alle carcinogenerne der forsager kræft. Når du stopper med at ryge begynder lungerne at rense sig for tjære, men din lungefunktion vil stadig ku n gå ned af bakke. Arvæv og mistet elasticitet er ikek noget man får igen. En anden ting er så at rygning også forsager et midlertidigt tab af lungefunktion, hvilket vil sige at din vejrtrækning vil forbedres med 10 % ved et rygestop.Prøv at tag et stykke sølvpapir og brænd det med en lighter. Du kan ligefrem se dampe stige op, alt imens sølvpapiret krøller sig sammen. Prøv at vej et stykke sølvpapir før og efter afbrænding på en elektronvægt, og se hvor meget vægt den mister efter afdampning. Merskumshoveder kan jo holde evigt, hvorfor jeg ikke tror de afgiver nogle betydelige røgmængder.

Rygning er bare møgskadeligt, og selv weekendsrygning. en festryger har stadig dårligere lungefunktion og højere riscici for kræft, end en ikke ryger. Prøv at overvej hvor super lang tid du holder røgen inde, når du suger en joint med hash og tobak. De er sgu ikke kun thc'en der sætter sig bedre når du holder det inde. Det er det samme med bongmix, altså hash og tobak. Hashen virker bedre i bong, tobakken virker bedre, tjæren sætter sig bedre = formentlig mere nedbrudt lungevæv, arvæv, tjære og pis og lort.

Prøv at tænk over om det er det værd at indhalere al den røg alle sammen. Man kan altså blive mindst lige så skæv på en vaporizer, som ikke skader dine lunger. Du kan også spise hashen, eller ryge ren pot og hash, som desværre så stadig skader lunger.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2010 18:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jun 2008 15:07
Indlæg: 424
- Jeg har hørt et sted at pot/skunk skader lungerne ca. 5 gange mere en normal tobak?

er der noget i det eller er det bare noget jeg er blevet bildt ind, og der er vel ikke tjære i pot/skunk?
og jeg taler selvfølgelig i forhold til mængden af materiale man ryger.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2010 19:27 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 nov 2000 02:01
Indlæg: 1774
Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
simohejr skrev:
- Jeg har hørt et sted at pot/skunk skader lungerne ca. 5 gange mere en normal tobak?

er der noget i det eller er det bare noget jeg er blevet bildt ind, og der er vel ikke tjære i pot/skunk?
og jeg taler selvfølgelig i forhold til mængden af materiale man ryger.


Du kan ikke rigtig generalisere sige, at pot/skunk skader 5 gange mere end tobak - eller omvendt og stadig have sit "bagland i orden".
Man kan analysere indholdsstofferne og sætte dem op mod hinanden og konstatere at tobak f.eks. indeholder X gange mere af komponent Y, end pot/skunk!
Hvis du hører, at tjald er "dobbelt så sundhedsskadeligt" som tobak, så kan du næsten vide dig sikker på at , at konstateringen ikke er videnskabeligt baseret - men blot at tjald kan have 2 eller ½ gang så meget af en given komponent ift. tobak - eksempelvis!

Der bliver ikke tilsat tjære til skunk, som der gør i tobak!
Men ved (ufuldstændig)afbrænding af både skunk/pot og tobak, dannes der sod, tjære, PAH og en helvedes masse andre uhumskheder, som er alt andet end sundt for helbredet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2010 20:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 apr 2009 11:37
Indlæg: 319
Geografisk sted: Helt væk
CannaChem skrev:
Der bliver ikke tilsat tjære til skunk, som der gør i tobak!
Men ved (ufuldstændig)afbrænding af både skunk/pot og tobak, dannes der sod, tjære, PAH og en helvedes masse andre uhumskheder, som er alt andet end sundt for helbredet.


Det bliver ikke tilsat tjære til tobakken i cigaretter, den opstår helt naturligt når man brænder det...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2010 23:06 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 nov 2000 02:01
Indlæg: 1774
Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Brown skrev:
CannaChem skrev:
Der bliver ikke tilsat tjære til skunk, som der gør i tobak!
Men ved (ufuldstændig)afbrænding af både skunk/pot og tobak, dannes der sod, tjære, PAH og en helvedes masse andre uhumskheder, som er alt andet end sundt for helbredet.


Det bliver ikke tilsat tjære til tobakken i cigaretter, den opstår helt naturligt når man brænder det...


WOW! Tak!
Jeg var simpelthen sikker på at have læst at tobak var tilsat kondensat/tjære, men når jeg gider at bruge tid på at undersøge det, kan jeg sgu godt se at jeg er fuld af lort :oops:
Det er utilgiveligt, at jeg selv skumler over folk, som siger det ene og det andet, uden at kunne dokumentere deres udsagn, når jeg selv fyrer udokumenteret lort af.
Det er lidt en detalje hvadenten tjære tilsættes eller dannes pga den ufuldstændige forbrænding, men fandme nok til at jeg af principielle årsager holder kæft for eftertiden i selverkendelsens klamme skær!
Jeg har dømt mig selv ude: 0-1 til mig!!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2010 00:57 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 sep 2009 14:57
Indlæg: 41
Dette lyder lidt underligt for mig med tjærren:) Jeg læser ellers på pakkerne at der står x mg af det ene og x mg af det andet. og altid står der hvor meget tjærre der er. Det kan godt være det er mig der er ude at skide, men kunne jeg få en videnskabenlig dokumentation eller lignende?:D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2010 13:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2008 19:12
Indlæg: 463
Geografisk sted: Bornholm
Der står f.eks. på en pakke cecil 10 mg tjære (kondensat). Jeg ved ikke hvad kondensat betyder, men tobaksproducenterne kan jo finde på hvad som helst. De propper deres produkter emd tvivlsomme tilsætningsstoffer, og rygere bliver bare gamle, brugte og nedslidte i længden. Nogle bliver hårdere ramt end andre, ligesom nogle bliver født med korte og lange arme bliver nogle født med god og dårlig lungefunktion. Rygere er en uddøende race, og jeg vil sgu gerne blive her i noget tid endnu altså! Når vi nu ikke ved hvor meget tjære hash og skunk/pot indeholder, er det en endnu dummere idé bare at tage chancen. Jeg er tobaksfri nu her, men jeg ryger ren pot med hash i, indtil min vaporizer ankommer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2010 15:16 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2008 18:35
Indlæg: 1267
Hvilken har du så købt?
Jeg sidder nemlig selv og skal have købt en vaporizer, men min pengepung og jeg kan slet ikke blive enige.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2010 18:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2008 19:12
Indlæg: 463
Geografisk sted: Bornholm
Jeg har købt en vapir one vaporizer, burde være ret nem at google. Det er en af dem der puster en ballon fuld med damp, bare ikke den dyre volcano model. Den koster 150 dollars excl. porto. Det er vel små 900 kr i alt, med porto og det hele. ellers kan du købe en begynder vaporizer, som ligner en pibe, men som har et slags flammefilter der gør at du kan dampe de gode ting af, uden at brænde din urt. Til gengæld tror jeg stadig de modeller afgiver lidt rigtig røg, siden temperaturen ikke er elektronisk styret. Jeg har købt en rigtig elektronisk vaper, som jeg håber jeg bliver rigtig glad for. Det bliver billigere i længden, da den udnytter hashen ekstremt godt. Jeg har mange steder læst om folk der har skåret deres forbrug ned til under halvdelen af hvad de plejede, fordi vaporizer er så økonomisk. Det er vel samme princip som billige køleskabe der bruger meget strøm, og dyre som er el besparende, hvor dem der umiddelbart er dyrest, ender med at spare dig for mange gryn i det lange løb. Jeg ser allerede mig selv for mig, liggende foran fjerneren om aftenen med en god ballon, i stedet for en joint. hehe.

Jeg har prøvet vaporizer en gang før, hvor jeg blev rigtig nice skæv. Det er sådan en høj og psykedelisk skævert man får af vaporizer. Jeg tror næsten at der bliver degenereret store mængder thc til cbd, når man ryger sin hash. På en vaporizer bliver man ekstremt smilende og meget påvirket, imens man stadig ikke får røde øjne og træthed. Det er faktisk en af de bedste skæverter jeg har haft, så jeg tror virkelig det bliver godt!

Jeg ved godt jeg ævler, fordi jeg er lidt oppe og kører, og min rygning af både hash og tobak er lidt vendt på hovedet. Jeg glæder mig til at prøve det nye sus fra vaporizer snart, og jeg skal nok give massere af tilbagemelding her på tråden når jeg modtager den. Efter sigende skulle den være blevet afsendt allerede søndag fra USA.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2010 20:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2008 18:35
Indlæg: 1267
Ja der var vist lidt ævlebævle i den smøre der :lol:

Men uanset hvad så håber jeg da du bliver glad for din Vapir One. Går ud fra det er en v. 5.0 du har bestilt. Håber for din skyld at de har fået rettet deres fejl, for Vapir har i det hele taget et meget dårligt ry.
Desuden håber jeg da din pakke kommer smertefrit igennem tolden. Du nok godt slippe uden at betale ekstra med lidt held, men går da ud fra du er OBS på du kan risikere at betale et gebyr og lidt moms hvis den bliver snuppet i tolden.

De der "begynderpiber" du snakker om er i øvrigt noget ægte juks hvis man er seriøs om at forbedre sin rygemetode. Som du selv er inde på, så er chancerne for at brænde sit materiale af alt for stor. Men den chance er dog også til stede ved vaporizere som eksempelvis Vapir One. Det kan da godt være den er digital, men derfor kan man stadig godt fucke det op.
Desuden finder jeg det for åndssvagt at skulle langt over 100,- for en lille, manuel homovaporizer man skal varme op med en flamme.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team